1 reakcí na tento příspěvek motor dněpr
Nemám čas hledat, ale ty motory jsou podobné, jen nevím, či jeden není Zündapp a druhý BMW 72...
Ale někde jsem četl, že si borci do motorů těchto slavných značek dávají střeva z báwa..
No kdo hledá, najde...
Pokud by v Brně byl aktivní Ural club, jistě bych o tom už slyšel. V Brně byl jediný oficiální dovozce Dněprů a později Uralů do zemí V4. Nyní je v Rozhraní poblíž Svitav. Toho je ale údajně často těžké dohnat na garanční servis nových Uralů, na starého Dněpra nebude mít čas. Existuje ještě chlápek na Ostravsku, ten ale dělá starší veterány M72 a K750 pro lidi, co na nich moc nejezděj s tím, že od toho nemůžou očekávat mnoho kilometrů.
Ne motor Dněpr typ 8.155 v MT11 nemá nic společného s Zundappem, BMW R71 a dokonce ani s Uralem. Ten motor byl vyvinut v 70-tých letech poměrně od základu. Od svých předchůdců M72 a K750 se liší asi tak jako BMW R80 z 80-tých let od předválečných modelů.
Ne, do Dněpra nepasuje ani jediný díl z BMW. Do motoru Ural možná pasuje něco málo z předválečného pravzoru BMW R71 (možná něco málo k rozvodům nebo olejová pumpa), protože spodek toho motoru je dodnes jeho mírnou evolucí. Nicméně ani do Uralů si nikdo nemontuje vzácné díly z 80 let starého veterána.
Co se do Dněprů a Uralů z BMW montuje, je celý motor typ 247 (R65, R80 nebo R100 z let 1970-1995) i s příslušenstvím. Ten motor poskytuje lepší jízdní vlastnosti a dlouhodobě bezproblémový provoz, dokonce i ve srovnání s dnešní produkcí Uralu. Vyžaduje to mírnou (nebo větší) úpravu rámu a případně úpravu skříně převodovky. Tato přestavba je běžná v některých západních zemích, kde nemají byrokratické peklo. U nás to nejde žádným způsobem zlegalizovat, jezdí tu s tím doslova pár lidí a STK vyžaduje buďto přátelského technika nebo mamlase co ten motor nepozná.
Naposledy editováno 21.06.2021 09:15:04
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |