globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: KTM 530 exc
 
23.3.2008 v 18:10
Zdarec, založil jsem to tady proto abych našel lidi se stejnym moto a mohli jsme si předat zkušonosti. Moje první dojmy jsou takový , že to jede jako kráva :)

Jo a jeste sháním ten kryt pod motor, ale nechce se mi kupovat originál .

Enduru zdar
Předchozí
1 2 3
Následující

KTM 530 exc

23.3.2008 v 19:57 | Nahoru | #1
Nemam sice 530 ale 525. Píšu tu proto že by mě zajímal rozdíl mezi těma motorama. 530 by prej měla mít oddělený mazání motoru od spojky a převodovky. Je ten motor nějak výkonější nebo něco? Jinak 525 jede taky jako kráva

KTM 530 exc

23.3.2008 v 21:36 | Nahoru | #2
Kamošu prodal 525 a pořídil 530 - a prej opět žádnej brutus, je skoro stejně jemná a jenom trochu silnější

KTM 530 exc

24.3.2008 v 13:58 | Nahoru | #3
No vždyt je to enduro a ne kroska. Musí to bejt trochu "jemnější" stroj. Ale jestli to pro něj neni brutus tak by mě zajímalo co jezdí. Myslim že málo kdo to využije na plnej výkon. Ale to je jen muj názor, třeba jo

KTM 530 exc

24.3.2008 v 16:52 | Nahoru | #4
LOLEK> Plně souhlasím. by me zajímalo jakej bezmozek to dokáže využít na 100% ,myslím si že se nebojím jet, ale na enduro ježdění to má výkonu až až . a mým snem není to tavit nekde po rovině . takže bych řekl že výkonu přebytek ...to zadní kolo pořád reje a reje ...

Pravdou je, že pokud tomu nechceš dát, tak se chová mile a přívětivě. A to se i líbí.

KTM 530 exc

24.3.2008 v 16:56 | Nahoru | #5
LOLEK> Jak říkáš, má to oddělené mazání , čímž by měla stoupnout spolehlivost a přidali ještě čerpadlo, které stříká olej na píst, takže tam jsou teď celkem tři. nevím jak minulej model,ale tenhle má oproti krosce jen jednu vačku a normální kovaný ventily(žádnej titan co servisuješ non-stop )

KTM 530 exc

24.3.2008 v 21:59 | Nahoru | #6
Máš pravdu, umí to být i hodná motorka. 525 má taky jen jednu vačku, dvě vačky mají jen krosky.

KTM 530 exc

25.3.2008 v 11:07 | Nahoru | #7
LOLEK> díky, to o těch kroskách vím, jen jsem nevěděl jak je na tom 525 . no uvidíme jak bude spolehlivá ta 530-ka :) ( knop knop )

KTM 530 exc

25.3.2008 v 13:34 | Nahoru | #8
zdarec, jeste jsem se chtel zeptat, sháním kryt pod motor(hliníkovej plech), ale nechce se mi to kupovat originál( stojí asi 2600) . jak jste to vyřešili ? (klidně i na 525- ono to asi nepasuje ale chytnu se jak jste to řešili))

KTM 530 exc

25.3.2008 v 18:50 | Nahoru | #9
No s tim ti neporadim, já jsem to koupil s umělohnotnym a ten je dostačující, nevim jak ty plechový ale tenhle je na jednou upínáku a do vteřiny ho sundáš což je dobrý při mytí že se dostaneš na všechno.

KTM 530 exc

26.3.2008 v 08:20 | Nahoru | #10
LOLEK> A VYDRŽÍ TO NĚCO NEBO NE ? já mám jen strach , že když si to někde lehne na spodek , tak to prorazím i s tím plastem . (hlavně mám obavu z velkejch šutrů)

KTM 530 exc

26.3.2008 v 10:02 | Nahoru | #11

Tony.45>LOLEK> A VYDRŽÍ TO NĚCO NEBO NE ? já mám jen strach , že když si to někde lehne na spodek , tak to prorazím i s tím plastem . (hlavně mám obavu z velkejch šutrů)



Vydrží hodně!!A chrání "více"než kovový!A manipulace s čištěním skvělá!
[img]

KTM 530 exc

26.3.2008 v 10:05 | Nahoru | #12
[img]

KTM 530 exc

26.3.2008 v 12:54 | Nahoru | #13
2LEKO> A kolik stojí ten kryt ? a ty nálepky co máš .to jsou od ktm ?

KTM 530 exc

26.3.2008 v 15:40 | Nahoru | #14

Tony.45>2LEKO> A kolik stojí ten kryt ? a ty nálepky co máš .to jsou od ktm ?



Kryt stoji 2.000.- a nálepky jsou origo KTM!

KTM 530 exc

26.3.2008 v 15:42 | Nahoru | #15

2LEKO>Tony.45>2LEKO> A kolik stojí ten kryt ? a ty nálepky co máš .to jsou od ktm ?

Kryt stoji 2.000.- a nálepky jsou origo KTM!

[img]

Naposledy editováno 26.03.2008 15:49:37

KTM 530 exc

26.3.2008 v 19:47 | Nahoru | #16
Ten plastovej kryt vydrží fakt hodně a jak je vidět na fotkách tak i hodně zakryje.

KTM 530 exc

26.3.2008 v 19:49 | Nahoru | #17
2LEKO: hezkej vejfuk, máš taho akrapa i se svodem nebo bez? A je ten vejfuk poznat hodně? Mam tam origo ale upravenej na plně otevřenej vejfuk. Plánuju koupit DOMA racing, akrap je na mě drahej

KTM 530 exc

26.3.2008 v 23:27 | Nahoru | #18
. oproti starému rámu naprosto jiný posez a geometrie. Jinak (líp a ochotněji) se to překlápí do vínklů, což je oproti starému rámu velký krok vpřed. Na enduro jsou na můj vkus trošku níž rejdy, ale dá se to pořešit podložkama pod klemy. Brzdy identické jako na starších modelech - tzn. s novýma orig deskama co dává KTM na fungolvku paráda, po výměně (keramiku normální člověk nekupuje, takže sintr) naprostá katastrofa. Pořešit se to dá jiným kotoušem - já mám Braking. Pak funguje jakákoliv sintr deska. Odpružení - zadek super, oddělené seřízení high speed a low speed komprese - dá se opravdu naladit skvěle! Předek - tady škoda mluvit. Na zvracení. Oproti jakémukoliv japonci, nebo třeba Husce s Marzochou je to jak zbíječka. Mám tam Solvy. Motor: jo, oddělené mazání převodovka a spojka, a druhá náplň klika, válec a hlava. Do převodovky dávám ATF - je míň mastný a spojka šlape skvěle i při enormním zahřátí a zatížení. Motor je dost hlučný, což mně zarazilo, ale je to obecná vlatnost jak jsem zjistil. Přijde mi že válec a hlava má nižší stavbu a stahuje těžiště níž, což zlepšuje to vzpomínané překlápění. 530 je mnohem točivější než stará 525. Přijde mi plavnější v nízkých a středních otáčkách, takže se člověk nerozpakuje potáhnout za plyn víc. Zkrátka je to trošku menší krumpáč než byla 525. S tlumivkou SlipOn Akrap se zvedl výkon a hlavně krouťák v celém spektru otáček, jenom to má jednu špatnou vlastnost, že taková ta schopnost líného "převalování" je pryč. Už se mi stalo párkrát na hodně uklouzaném povrchu a nebo v potůčku, že se motor zakousl. Je potřeba trošku víc hlídat nízké otáčky a plyn. (ještě douška - nelze porovnávat DOMU a Akrap! S domou se motorka zdivočí, což do lesa moc není . Pro zájemce - už mám přesnou kopii SlipOn za dobrou cenu). Celkově co se týče jízdních vlastností, je to oproti starým modelům obrovský krok vpřed. Jede líp, řídí se líp ale zároveň je motor předvídatelnější a kultivovanější. Výkon je tady obrovský, jenom se jezdec naučí přesněji a hlavně dřív s tímhle agregátem "dýchat". Jednoznačně dobrá volba!

KTM 530 exc

26.3.2008 v 23:33 | Nahoru | #19
ad kryt pod motor: hliník je zlá volba -vždycky bude rachotit a ozvučovat se od vibrací motoru. Plastový originál od KTM je super, jenom fakt důrazně varuju před jednoklik rychlošroubem! Já tuhle drahou vaničku ze své bývalé 450 ztratil! Takže teď tam mám takovou tu matku na zakliknutí na plechovou rozpěrku na rámu a kryt chytám M6 šroubem s velkou podložkou. Sundání trvá asi o 5 vteřin dýl než s rychlošroubem, ale zase mám jistotu že bude co sundávat! Cena je opravdu bohužel dost vysoká :-/

KTM 530 exc

27.3.2008 v 08:01 | Nahoru | #20
bathed> zdarec, mohl by jsi mi poslat kolik by stála ta koncovka od tebe ? napiš mi to kdyžtak na email tony.hornet@seznam.cz , díky. Já ted už mám šablonu na ten hliníkovej kryt, dneska ho nechám vyřezat na lazeru a naohýbat :) takže jsem to vyřešil po svém . :)

KTM 530 exc

27.3.2008 v 08:27 | Nahoru | #21

LOLEK>2LEKO: hezkej vejfuk, máš taho akrapa i se svodem nebo bez? A je ten vejfuk poznat hodně? Mam tam origo ale upravenej na plně otevřenej vejfuk. Plánuju koupit DOMA racing, akrap je na mě drahej



Akrap je origo se svodem.Ale ve spodu a na volnoběh je to trochu hádavé,od středu průběh plynulý a rázný!A hlavně tedy zvuk je "brutus"!já ho koupil v "akci"!A popravdě,kvalitu mé jizdy výfuk nezlepší!Ruce bych musel koupit! Za ty prachy je lepší posilovna a bazen! Ale jinak bych koupil nějakou "repliku" nebo nechal "origo"!

KTM 530 exc

27.3.2008 v 08:34 | Nahoru | #22
2LEKO: počkej až bude lepší počasi - rozuměj stabilnější teplota a pakto dej do ruky někomu kdo se trošku vyzná v nastavení. Jakeš i Katriňák na Akrapa u 450 přetryskovávali. Pak se spraví. Já psal spíš o volnoběhu, kdy motorka leze přes překážky jak tank...

KTM 530 exc

27.3.2008 v 08:45 | Nahoru | #23
jo a ještě k výfukům: V PowerParts katalogu jsou dvě tlumivky od Akrapoviče: je tam SlipOn a SXS. SlipOn je dural, SXS titan. První vyjde na cca. 13t, druhý na 15t. Ale teď: SlipOn pasuje na orig ocelový svod. SXS potřebuje SXS svod, který má o 3mm větší průměr. Fígl je v tom, že u starších modelů byl SXS svod v oceli za 4t a k tomu ještě pro fajnšmekry titan. Na EXCR 08 se ale dodává JENOM titan - pánové, 18t!. Pokusy s vložkou do SXS tlumivky na orig svod nedoporučuju, protože motorka kucká a střílí . takže asi tak...

KTM 530 exc

27.3.2008 v 09:12 | Nahoru | #24

bathed>2LEKO: počkej až bude lepší počasi - rozuměj stabilnější teplota a pakto dej do ruky někomu kdo se trošku vyzná v nastavení. Jakeš i Katriňák na Akrapa u 450 přetryskovávali. Pak se spraví. Já psal spíš o volnoběhu, kdy motorka leze přes překážky jak tank...



Já má najeto cca 4 hod.,takže jak říkáš to seřízení je nutné.Mě i ten volnoběh kolísá!Ale u nás to počasí je hrůza.Od mín. 10 do plus 10.Sníh / teplo!To má taky vliv!A s těma svodama máš pravdu - pasují na koncovky bez úprav a redukcí!

Naposledy editováno 27.03.2008 09:14:08

KTM 530 exc

27.3.2008 v 09:18 | Nahoru | #25
2LEKO: tvůj svod na fotkách je orig KTM.

KTM 530 exc

27.3.2008 v 09:19 | Nahoru | #26
2LEKO: klid, mně volnoběh lítá nahoru dolů taky!. to bude dobré. Ale fakt za relativně stabilní teploty

KTM 530 exc

27.3.2008 v 09:53 | Nahoru | #27

bathed>2LEKO: tvůj svod na fotkách je orig KTM.



Koncovka a orig.svody.A u toho volnoběhu je ,po zaklapnutí,že mi drží otáčky blízko vonoběhu,ale trochu vyšší,a postupně klesaji do normálu! Ale to doladím!

KTM 530 exc

27.3.2008 v 17:01 | Nahoru | #28
Jak bylo myšleno to že zdivočí? Jako průběhem výkonu nebo zvukem? V létě na motorku budu dávat motárdový kola tak tam by mi ten hluk moc nevadil.

Bathed: kolik by od tebe stála ta koncovka? lukas.kaucky@seznam.cz

KTM 530 exc

27.3.2008 v 21:53 | Nahoru | #29
lolek: dolů se nic nezmění, ale od středních otáček se zblázní. Akrap zvedne křivku v celém průběhu otáček - v tom je ten rozdíl. O zvuk tady nejde - myslím že to není podstatné. píšuti mail.

KTM 530 exc

13.4.2008 v 17:27 | Nahoru | #30
Pánové když už se tu rozjela diskuse o KTM 525 a 530 jak je to s pístem? Mam najeto 100 mth tak by mě zajímalo kdy kouknout do motoru. Jezdim s tim hobby po lese, motor nemá žádný špatný zvuky, z výfuku nic nelítá ani nijak nekouří, olej nemizí. Máte někdo zkušenost?
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist