bmw_r1300gs_cartec





Téma: Elektromobilita ve světě motocyklů Názory
 
18.5.2021 v 10:52
Ahoj, zajímal by mě váš názor na toto odvětví vzhledem k motorkám. Za mě je to pořád trochu sci-fi ale pořád přijatelnější než to že za pár let už bude problém koupit auto na benzín nebo naftu. U elektromotorek a ele. skutru je to jiné, z mého pohledu co se použitelnosti týče to dává větší smysl než čistě třeba elektro auta. Zajímalo by mě jestly má někdo zkušenosti s těmito stroji, jestly to má někdo doma, jak se to chová, jaké to dává pocity a tak......prostě pokec o tomto kontroverzním tematu.
Předchozí
1... 4 5 6 7
Následující

Elektromobilita ve světě motocyklů Názory

21.10.2023 v 20:02 | Nahoru | #181
Pro hlupaka jako ja, to znamena ze ta virtualni spojka je tam packa jenz nasledne elektronicky rozpoji kolo a motor? Pripadne je motor v nejakym modu setrvacnosti??? Nebo tak?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobilita ve světě motocyklů Názory

21.10.2023 v 21:10 | Nahoru | #182

Metric píše: Za tú cenu to ale asi bude len nejaká hračka, nie? Mne osobne by sa hodilo niečo, čo unesie teleso s trojcifernou hmotnosťou (nie že by som bol tlstý, som proste len vysoký... dobre, som aj trocha tlstý), plus by som bral aj spojku (lepšie sa to ovláda, obzvlášť pri pomalej jazde), ale zatiaľ okrem toho Vargu (ktorý nemá značky) takých moc nie je, zdá sa.



Je to neco jako surron - je to mensi, ale 100kg to urcite uveze. Ten dojezd je stejne o nicem, takze ty znacky asi taky nemají moc smysl…

Ad spojka a lepsi ovládání - chce to zkusit. Podle me jak surron tak varga jedou krasne od nuly, da se jet rychlosti chůze. Spojka by se hodila asi jen na hardenduro - kdyz to clovek uz trochu umi - trialovy skoky na schod/skálu nebo treba pres vetsi kladu… na normalni jezdeni nebo na mx mi teda nechybi. Ale zas ja v terénu neumim nic…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobilita ve světě motocyklů Názory

21.10.2023 v 21:11 | Nahoru | #183
Metric> varg stal zhruba take tak. Výměnná baterka? No nevim - na varga stoji 170tis… ta na flux bude stat podobne - to jsem zvedav kolik lidi si ji k motorce koupi…

(reakce na) Elektromobilita ve světě motocyklů Názory

21.10.2023 v 21:12 | Nahoru | #184
P_B> ktm zlevnila, je ted asi za 265 - to uz je proti vargu dobre 50k dole… to uz je znat…

Virtuální spojka softwarove simuluje funkci spojky - chova se to jako mechanická u spalovaku.

Naposledy editováno 21.10.2023 21:13:26

(reakce na) Elektromobilita ve světě motocyklů Názory

21.10.2023 v 21:13 | Nahoru | #185

assassin píše: Metric> varg stal zhruba take tak. Výměnná baterka? No nevim - na varga stoji 170tis… ta na flux bude stat podobne - to jsem zvedav kolik lidi si ji k motorce koupi…



Podle mne si baterku navic nekoupi skoro nikdo.

Elektromobilita ve světě motocyklů Názory

21.10.2023 v 21:23 | Nahoru | #186
Tyhle garazovky podle me nemaji moc sanci na uspech, ta virtualni spojka je dobrej napad. Maji tam takových vic, ale do produkcni verze tomu chybi strasne moc a na trhu uz budou velci hraci. Varga jsem vzal kdyz ho predstavili - to jak to je cele vymyslene me presvedcilo. Za timhle stoji nadsenci, mozna to bude jednou i lepsi nez varg, ale i tak bych to nechtel..

Byl bych rad kdybych se pletl…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobilita ve světě motocyklů Názory

21.10.2023 v 21:34 | Nahoru | #187
P_B> Teda plus mínus rovnako ako Primo... ale že aj KTM 450 teraz stoja toľko, ma prekvapuje. Minulý rok v tomto čase šli 2-takty zohnať pod 9k EUR.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobilita ve světě motocyklů Názory

21.10.2023 v 21:53 | Nahoru | #188
Metric> ktmky jsou ted za pul darma… s touhle cenovkou uz se varg srovnava spatne…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobilita ve světě motocyklů Názory

21.10.2023 v 21:58 | Nahoru | #189
assassin> Ve Frýdku-Místku dokonce 255

(reakce na) Elektromobilita ve světě motocyklů Názory

21.10.2023 v 22:01 | Nahoru | #190
Koudy01> pekny to je o kilo min nez u vargu verze "alfa"… to uz myslim s jazyckama vah slusne zahybe…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobilita ve světě motocyklů Názory

21.10.2023 v 22:02 | Nahoru | #191

assassin píše: Ten dojezd je stejne o nicem, takze ty znacky asi taky nemají moc smysl…

Ak máš necelú hodinku, môžeš zabehnúť na poľňačky za barákom a tam trénovať povedzme pomalú jazdu alebo čo. Ak by som to mal nakladať do dodávky, ísť niekam, kde sa dá jazdiť (hoc aj neoficiálne), tam ju vyložiť, prezliecť sa, tak to sa zrovna môžem prezliecť do civilu a ísť späť, lebo za tú hodinu viac nestihnem.

Spojka... mne sa hodí práve na prekážkach, občas pri strmých výjazdoch, ale je pravda, že mám dvojtakta, kde sa proste viac spojkuje. Ale viem ňou ten výkon jemnejšie dávkovať. Možno je to "skill issue".

Výmenná baterka má pre mňa výhodu, že ju môžem hodiť na vozíček a zobrať si domov nabíjať. Nemusím hľadať verejnú nabíjačku a tam hodinu trčať. Neviem, či by som si kúpil druhú, keď sa pozriem na napr. porovnanie trialiek EM vs. Sherco 300, jednak EM vydrží dlhšie, jednak oba dali vyše 3h, čo je fakt dosť.

EDIT:


Naposledy editováno 21.10.2023 22:03:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobilita ve světě motocyklů Názory

21.10.2023 v 22:10 | Nahoru | #192
Metric> na polnacku za barakem ale nepotrebujes znacky ne? Aspon ja delam presne co pises…
Srovnavat 2t a ele nejde. To se neda moc popsat, to se musi vyzkouset, davkovani plynu, zasobu momentu a regulaci trakce…
…ale uznavam, ze jsou discipliny, nebo prekazky, kdy bych ji bral. Ja treba mam jednickovou mapu do lesa, zcela hodnych 30ps… ale reakce na plyn tudiz neni tak ostra, abys kdykoliv rychle zvedl predni kolo, nastesti prepinani map je rychle a pomruce, tak si pred takovou prekazkou prekliknu "dvojku" kde mam asi 45ps a ta uz jde na zadni docela ochotne 60ps zveda predni kolo na uvalcenem poli i v 90kmh, vic jsem nemel moznost otestovat…

Varg se nabiji normalne z 230V zasuvky, nabijecka je integrovana ve stojanu, tzn nekam vlacer pomerne tezkou baterku neni nutne… ono tech 7kWh bude tvorit prevaznou cast hmotnosti motorky… i proto si myslim, ze je dobre kdyz je soucasti ramu…

Jinak tohle mrdani na miste je pro elektriku ideal, to zere nejmin… nejvic zerou presuny na vetsi vzdalenosti, vetsima rychlostma. Ja mam zatim natestovano par hodin, ale takovehle trialove blbnuti na vargu zere cca 15procent baterky za hodinu, takze jsem po dvou hodinach "trialu" na bikovych trailech skoncil s 70% v baterce… jen teda jsem za tu dobu najel cca 7km…. Myslim, ze na nakym rychlym trailu ala rally nebo crosscountry to da 40km a bude hotovo… uvidime az budu mit vic casu na jezdeni…

Naposledy editováno 21.10.2023 22:15:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobilita ve světě motocyklů Názory

21.10.2023 v 22:30 | Nahoru | #193
assassin> Je to asi kilometer po asfalte a nechce sa mi riskovať policajtov. Možno je tlačenie legálne, ale tlačiť motorku kilometer sa mi chce ešte menej.

Čo sa nabíjania týka, asi by som ju mohol zaparkovať pod balkónom, natiahnuť šnúru a hodiť tam papier pre susedov, čo by chceli zaparkovať, nech mi dajú vedieť a odsuniem ju, ale ak si môžem zobrať baterku do baráku, je to proste užívateľsky príjemnejšie.

A ten dojazd je podľa mňa dostačujúci, ja osobne sa radšej niekde mrdám než by som hltal kilometre, neviem, či som niekedy dal 40.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobilita ve světě motocyklů Názory

21.10.2023 v 22:46 | Nahoru | #194
Metric> jsou cesty i jak dostat mx motorku na znacky… ale ja bych ten 1km asi risknul… s unikovym planem, on toho kodiaq v terenu moc nepredvede
Pokud nemas garaz , je mx motorka problem, to bys dlouho majitelem nebyl…. Samo v pripade e-mx se hodi garaz s elektrikou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobilita ve světě motocyklů Názory

21.10.2023 v 22:51 | Nahoru | #195
assassin> Garáž mám, ale bez zásuvky. Preto by sa mi hodilo, ak by sa tá baterka dala vybrať. Vláčiť celú motorku po schodoch sa mi moc nechce, obávam sa, že by sa mohli poškodiť.

(reakce na) Elektromobilita ve světě motocyklů Názory

21.10.2023 v 23:01 | Nahoru | #196
Metric> tak to uz je hodne specifickej pozadavek, kvuli tehle abnormalite ti zbyvaji jen stroje s vyjimatelnou baterkou… ale pocitej ze bude mit pres 30kg… montaz a prenaseni nebude uplne snadna zalezitost

Ktm e-xc vyndavaci baterku ma. Pocitam, ze budou taky ten stroj inovovat….
Předchozí
1... 4 5 6 7
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist