když pojedu z prudkého kopce 2-3km a nechci brzdit motorem jak se.. nemá u dvoutaktu, jak to řešit ?
Vymáčklá spojka a občas protočit motorem?
Neutrál a dávat plyn mi přijde jak blbost :)
Nebo nechat např. vyšší kvalt a držet plyn aspoň do poloviny?
nějak mi to vrtá hlavou co je lepší :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Brždění" dvoutaktem"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Brždění" dvoutaktem"
takže karbon nikdo neřešil.
Co se týká "honování" u 4taktu, jestli se tam dostane nějaký olej přes kroužky, asi ničemu navadí.
Po nastartování motor nekouří - takže neřeším nějakou teorii .-)
1 reakcí na tento příspěvek "Brždění" dvoutaktem"
1 reakcí na tento příspěvek "Brždění" dvoutaktem"
Jinak budu mít programovatelnou jednotku na Raptora, která ovládá elektrické čerpadlo oilmasteru a je možné naprogramovat např. vyšší mazání při zavřeném plynu a zvýšených otáčkách - to by mělo smysl tam dát, ne? Ten problém by to mohlo řešit. Ještě to umí při zavřeném plynu obohatit volnoběžnou směs, zase nastavitelné podle otáček - to může být taky výhodné - mohu si s tím hrát a vychytat to.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Brždění" dvoutaktem"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Brždění" dvoutaktem"
Nejjednodušší asi bude vymáčknout spojku a sem tam protůrovat. Zas tak moc bych to nehrotil.
1 reakcí na tento příspěvek "Brždění" dvoutaktem"
Víte, co se děje v převodovce? Tam nastanů tak velké rozdíly v otáčkách koleček, že se to može pokazit...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Brždění" dvoutaktem"
Kohlstein píše: mito7> Se mně zdá, že doporučuješ věc, kvůli které jsi to zadřel a možná ještě zadřeš. Když už mačkáš spojku, tak u toho trochu srovnej otáčky motoru s rychlostí jízdy.
Zadřel jsem to, když jsem z plné rychlosti ubral, kdybych vymačkl spojku tak by se to nestalo, protože by otáčky klesly a motor by se netočil v točkách bez přísunu směsi.
Té spojce to tolik neublíží, když je rozepnutá - i když se lamely točí dost výrazně různou rychlostí - tření není.
Jakou má souvislost rozdílnost otáček spojky se zadřením motoru. Když ty otáčky srovnám, tak nezadřu díky promazání a ochlazení motoru, ne proto, že se spojka točí podobnými otáčkami.
Naposledy editováno 19.05.2021 12:20:09
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Brždění" dvoutaktem"
Zdenalbenal píše: Při sjíždění kopců vypínat spojku a nebo dávat neutrál...no nevím.
Víte, co se děje v převodovce? Tam nastanů tak velké rozdíly v otáčkách koleček, že se to može pokazit...
Při zmáčknutí spojky se žádné rozdíly v otáčkách koleček v převodovce nekonají, jen na lamelách spojky.
Zařadit neutrál při vysoké rychlosti to už je jiná, škoda, že tam není další N mezi 5 a 6 kvaltem, jako to měly staré motorky mezi 3 a 4 - to jsem využíval a bylo to dobré.
mito7 píše: Zadřel jsem to, když jsem z plné rychlosti ubral, kdybych vymačkl spojku tak by se to nestalo, protože by otáčky klesly a motor by se netočil v točkách bez přísunu směsi.
Té spojce to tolik neublíží, když je rozepnutá - i když se lamely točí dost výrazně různou rychlostí - tření není.
Jakou má souvislost rozdílnost otáček spojky se zadřením motoru. Když ty otáčky srovnám, tak nezadřu díky promazání a ochlazení motoru, ne proto, že se spojka točí podobnými otáčkami.
Tohle presne se stavalo drivejsim zavodnikum 125GP. Smazis rovinku, klidne 230+ a brzdis nekam dalece pod kilo. Lukas Pesek rikal, ze pri plne brzde nechal trochu otevreny plyn.
Ja mel taky, kdysi v hovezich letech, nsr125 (ostry valec, ostry karbec) a pri delsi jizde skopce jsem nekdy pres spojku protocil motor a nebo proste s vysokym kvaltem vrkal plyn. Ale jestli to bylo profesorsky spravne? Bylo mi 16 a nezadrel jsem, to se mi povedlo az pri zajizdeni po GO a racing upravach.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Brždění" dvoutaktem"
V mokré spojce je nějaké tření, i když je vypnutá, a když se lamely točí 700 rpm a plechy 3000 rpm, tak to bude na kilometru z kopce pro spojku slušná zátěž.
mito7 píše: Při zmáčknutí spojky se žádné rozdíly v otáčkách koleček v převodovce nekonají, jen na lamelách spojky.
Zařadit neutrál při vysoké rychlosti to už je jiná, škoda, že tam není další N mezi 5 a 6 kvaltem, jako to měly staré motorky mezi 3 a 4 - to jsem využíval a bylo to dobré.
Kola se točí pořád tak nějak stejně, podle rychlosti, ale na neutrál je velký rozdíl mezi otáčkami výstupního a vstupního hřídele, na kterých se ta kola protáčí. Ne všechny motorky mají kola na jehlových ložiskách.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Brždění" dvoutaktem"
Kohlstein píše: mito7> Miliony dvoutaktů ubírají každý den tisíckrát v plné rychlosti a nezadřou. Něco muselo být špatně ještě před tím ubráním.
V mokré spojce je nějaké tření, i když je vypnutá, a když se lamely točí 700 rpm a plechy 3000 rpm, tak to bude na kilometru z kopce pro spojku slušná zátěž.
Kdyby tam bylo tření, tak by se nedalo stát na místě s rozepnutou spojkou zařazenou rychlostí a třeba vytočeným motoru a motorka nesmí popojíždět-to znamená, že tam musí být minimální tření. Pokud by tam bylo i jen malé tření, tak by se motorka rozjela. A ty rozdíly otáček jsou ještě větší, když plechy točej třeba přes 3500 a lamely stojej.
Pokud jsou to 2T, který točej 5000 a mají pár malých okének ve válci, tak je to něco jiného, než když jsou otáčky 12 000 a válec je jak řešeto s uzoučkýma přepážkama rozpálenýma zplodinama.
Naposledy editováno 20.05.2021 12:46:53
1 reakcí na tento příspěvek "Brždění" dvoutaktem"
ale kdyz hodis zadni kolo do vzduchu tak se bude s vymacknutou mokrou spojkou otacet, lamely unaseji olej, ten unasi plechy, a cely to funguje na treni v (relativne vazke) kapaline..
1 reakcí na tento příspěvek "Brždění" dvoutaktem"
jinak z principu ze ty cvajtakty fungujou desitky let, tak to vidim stejne jako vetsina.. ale je samozrejme rozdil brzdit motorem z kvaltu na kvalt a sjizdet tak dva tisice vejskovych metru, to je pak asi ekvivalentni tema jako mazani/nemazani prevodovky pri sjizdeni s vypnutym motorem.. olejovej film chvilku vydrzi (jinak by leta odstavena moto nemohla nastartovat) ale kdyz se to bude bez smesi tocit fakt dlouho pruser to samozrejme bude
Páč se jezdily eště akceleračky (200m pevný start a letmý cíl) a tam, kdyby se to zaklaplo, mohl byt problém.
Tak se trošku pomohlo spojků...
Ale sjíždět několikakilometrový kopec třebas do Rožnova k Eroplánu na cesťáku s vyplů spojků...to neé.
Tož tak sem to myslel.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Yamaha DT 125r kapky na motoru Yamaha DT 125 R | Vorstyx | 13 | 6.5.2024 v 18:34 krokoš |
jaký převodový olej do Yamahy DT125... Yamaha DT 125 R | Jira_7 | 2 | 30.4.2024 v 08:44 kokoška. |
Karburátor Kawasaki KMX 125 Kawasaki KMX 125 | pharao2003 | 2 | 14.4.2024 v 22:10 Slávek-TDM |
Yamaha DT 125r jakou přívěru Yamaha DT 125 R | Vorstyx | 1 | 6.4.2024 v 08:13 ja1 |
Yamaha DT 125 R karburátor Mikuni Yamaha DT 125 R | SirSpecny | 1 | 18.3.2024 v 14:10 Remzy |