rád bych se vás zeptal na radu ohledně začátku na motorce.
Chtěl bych začít na nějakém slabším kousku a postupem času a jak to půjde přesedlal na silnější.
Jakou bych měl zvolit skupinu v autoškole A1,2 a pak dodělat A nebo rovnou A.
Je mi 30 a zkušenosti s moto moc nemám.
Děkuji za rady ?
asi bych začal na nějakém 500 naháči s ca 40 k, a za dva roky, nebo 15 tkm (co nastane dříve) se vyjezdíš a můžeš přestoupit. na naháči (nebo jiné moto s rovným posezem) se naučiš nejrychleji ovládat motorku a na naháči si už uvědomuješ vyšší rychlost (což chybí spoustě začátečníkům na sportech)
většina lidí (statisticky, mě nevyjímaje) má nejhhorší pád, když si myslí, že už to zvládá - typicky po rozježdění začátkem druhé sezony.
vždy je třeba respekt, při troše "šikovnosti" tě potahá i babeta
Papíry mám relativně čerstvé, vše ještě v paměti tak přihodím taky svůj názor. Stejně jak ty jsem neměl téměř žádné zkušenosti ( teda žádné- až na pár hodin, co jsem najezdil na půjčené cbr600r, ehm.. samozřejmě jsem jezdil na soukromé silnici atd, radši nic )
chvíli jsem taktéž uvažoval jestli nezačít s něčím slabším a udělat si jen A2, protože jsem si hodně stál za tím, že budu jezdit jen klidnou bezpečnou jízdu, ale jsem rád, že jsem si to rozmyslel.
Zaprve, aby člověk za rok dva dělal znovu papíry, to by byl fakt vopruz,zadruhé i s velkým áčkem můžeš řídit slabší motorku, ale výběr je 100x větší. No a za třetí a hlavně-nějaký čtyřválec rozumného výkonu, např nějaký již zmiňovaný naháč 500-600 je fakt klidná motorka, která je plně vhodná pro rozumné začátečníky. Umí to jet rychle, ale to musíš kroutit do vysokých otáček, jinak ten výkon ani nepoznáš.
A pokud můžu přidat svou zkušenost, větší problém s ovládáním motorky jsem měl s nějakou A2 dvouválcouvou motorkou(už nevím co to bylo zač), kterou jsem v autoškole taky párkrát řídil. Tam si třeba zabral trochu víc za plyn při rozjíždění a přední kolo se dost nepříjemně přizvedávalo. Ktomu i ta autoškola, konkrétně cvičiště bylo pro ty A2kaře mnohem obtížnější. Nejen citlivý plyn, ale zatímco ty blbiny rychlostí chůze si na velkém áčku odjel s jedničkou a zaklapnutým plynem, s tou A2kou jsi musel jet pořád spojka brzda plyn.
A tak soukromě usuzuji, že když člověk jako začátečník zpanikaří a zabere třeba omylem víc za ten plyn, tak u těchto dvouválových motorkek je větší riziko pádu, než nějaké klidné velké motorky. .
No a Áčko jsem řídil cb750, ale slabučká klidná motorka(a docela kráva). A přitom by laik řekl, "ty vole 750ka to musí být masakr na tom začínat". Není to prostě jen o kubatuře. A obecně i výkonné ctyřválcové motorky mají málo koní v nízkých, veškerý výkon je až ve vysokých otáčkách.. Ale to už se opakuji..
Naposledy editováno 02.03.2021 19:25:32
Osobně si říkám udělej plnej kup nějakou blbuvzdornou mašinu okolo 500 třeba CB. Stejně na něčem podobným budeš lítat v autoškole a až najdeš směr kam tě to táhne jako suprsport ,cendura nebo do terénu či čopr tak pak se inovuj .
Já to kdysi měl jednoduchý (povozit komisaře po městě a za městem), ale dnes jsou prý jízdy (různé kroužky a osmičky) záhul. A o tom to je - snáze se mezi kužely krouží na lehké hodné motorce.
Neděs se - i takové hodné motorky jsou v mnoha autoškolách a používají je pro plnohodnotné A.
Např.můj syn měl v 18 A2 a doma pak jezdil na "omezené" 650. Za dva roky pak rozšiřoval na plné A (byly potřeba jen jízdy) na CBF500 a byl vysmátý, protože ta CBF je mnohem hodnější a ovladatelnější, než naše ER6.
Tedy - udělej si plné A, ale v autoškole s ovladatelnou motorkou.
Co si pak koupíš, to je už jiná otázka.
Co se tyce moto, nebudu radit, je ti 30 let rozum by si mel mit, kup si co se ti libi, co te uspokoji, z ceho budes mit radost. Davas do toho sve penize.
Neco kolem 35kW je takovy zdravy zaklad, neni to zbrkly, ale kdyz otocis plynem umi te to trosku zatlacit a pri predjizdeni to. ma dostatek sil na rychle predjizdeni treba auta pred tebou.
Nebo si kup yamahu mt07, hodne muziky za prijemne penize,
ma tusim 55kw, ale da se koupit uskrcena na 35kw a pak je ji mozno za 4tis legalne otevrit na plno.