globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Začátky na mašině
26.2.2021 v 17:38
Zdravím,
rád bych se vás zeptal na radu ohledně začátku na motorce.
Chtěl bych začít na nějakém slabším kousku a postupem času a jak to půjde přesedlal na silnější.
Jakou bych měl zvolit skupinu v autoškole A1,2 a pak dodělat A nebo rovnou A.
Je mi 30 a zkušenosti s moto moc nemám.
Děkuji za rady ?
Předchozí
1 2
Následující

Začátky na mašině

1.3.2021 v 22:17 | Nahoru | #31
Začal bych rovnou velkým A nějaké zkušenosti získáš jak si koupíš první moto, tak získáš více zkušeností, hlavně pozor na špatné návyky v autoškole

Začátky na mašině

2.3.2021 v 14:59 | Nahoru | #32
pokud máš zažitý provoz (např. jezdíš 10 let autem...a tím nemyslím jednou za 14 dní 50 km za tetou), pak si udělej rovnou velký řidičák a kup si slabší motorku.

asi bych začal na nějakém 500 naháči s ca 40 k, a za dva roky, nebo 15 tkm (co nastane dříve) se vyjezdíš a můžeš přestoupit. na naháči (nebo jiné moto s rovným posezem) se naučiš nejrychleji ovládat motorku a na naháči si už uvědomuješ vyšší rychlost (což chybí spoustě začátečníkům na sportech)

většina lidí (statisticky, mě nevyjímaje) má nejhhorší pád, když si myslí, že už to zvládá - typicky po rozježdění začátkem druhé sezony.
vždy je třeba respekt, při troše "šikovnosti" tě potahá i babeta

Začátky na mašině

2.3.2021 v 19:04 | Nahoru | #33
Sice už to bylo řečeno 100x, ale taky bych šel rovnou do A.

Papíry mám relativně čerstvé, vše ještě v paměti tak přihodím taky svůj názor. Stejně jak ty jsem neměl téměř žádné zkušenosti ( teda žádné- až na pár hodin, co jsem najezdil na půjčené cbr600r, ehm.. samozřejmě jsem jezdil na soukromé silnici atd, radši nic )
chvíli jsem taktéž uvažoval jestli nezačít s něčím slabším a udělat si jen A2, protože jsem si hodně stál za tím, že budu jezdit jen klidnou bezpečnou jízdu, ale jsem rád, že jsem si to rozmyslel.

Zaprve, aby člověk za rok dva dělal znovu papíry, to by byl fakt vopruz,zadruhé i s velkým áčkem můžeš řídit slabší motorku, ale výběr je 100x větší. No a za třetí a hlavně-nějaký čtyřválec rozumného výkonu, např nějaký již zmiňovaný naháč 500-600 je fakt klidná motorka, která je plně vhodná pro rozumné začátečníky. Umí to jet rychle, ale to musíš kroutit do vysokých otáček, jinak ten výkon ani nepoznáš.
A pokud můžu přidat svou zkušenost, větší problém s ovládáním motorky jsem měl s nějakou A2 dvouválcouvou motorkou(už nevím co to bylo zač), kterou jsem v autoškole taky párkrát řídil. Tam si třeba zabral trochu víc za plyn při rozjíždění a přední kolo se dost nepříjemně přizvedávalo. Ktomu i ta autoškola, konkrétně cvičiště bylo pro ty A2kaře mnohem obtížnější. Nejen citlivý plyn, ale zatímco ty blbiny rychlostí chůze si na velkém áčku odjel s jedničkou a zaklapnutým plynem, s tou A2kou jsi musel jet pořád spojka brzda plyn.
A tak soukromě usuzuji, že když člověk jako začátečník zpanikaří a zabere třeba omylem víc za ten plyn, tak u těchto dvouválových motorkek je větší riziko pádu, než nějaké klidné velké motorky. .

No a Áčko jsem řídil cb750, ale slabučká klidná motorka(a docela kráva). A přitom by laik řekl, "ty vole 750ka to musí být masakr na tom začínat". Není to prostě jen o kubatuře. A obecně i výkonné ctyřválcové motorky mají málo koní v nízkých, veškerý výkon je až ve vysokých otáčkách.. Ale to už se opakuji..

Naposledy editováno 02.03.2021 19:25:32

Začátky na mašině

2.3.2021 v 21:01 | Nahoru | #34
Loni ve 47 letech jsem si dělal A. Byl jem motorkou nepolíben, jezdil jsem celý život jen autem a na kole. Měl jsem nějaké jakoby požadavky co od moto potřebuji jako má výška( 194cm), občasná jízda ve dvou, nosnost, výbava a hlavně pohodlnost pokud možno se vzpřímeným sezením. Podle toho jsem nějaký čas po dobu autoškoly študoval motorky. Čím více jsem v tom byl ponořen, tím více jsem začal tíhnout k tomu mít novou motorku. Co pro mě bylo dobré bylo to, že jsem neměl touhu pořídit si určitou kubaturu a čím silnější tím lepší. Tohoto jsem sám sebe ušetřil. Nakonec jsem měl čtyři favority nových motorek a tam pak začalo počítání ceny i s výbavou + mé požadavky Byly to Honda CB500X, Honda NC 750, Benelli TRK502X (2020) a CF MT650. Kromě Hondy CB500X jsem na ostatních seděl a nějak na místě ošahal. Dlouho to u mě vedlo CF MT650. Sympatická motorka za super cenu. Recenze docela slušné. Bohužel mě odradila oficiální uvedená nosnost, nemožnost centrálního stojanu (prý), pro mě možná menší, ale hlavně když jsem si sednul na 502X tak bylo rozhodnuto. Takže mám od loňska čínoitala a jenom 500, ale stejně jsem za ní rád a naprostá spokojenost. Je jasný, že hodně lidí ti bude radit koupit větší obsah z toho a toho důvodu a budou mít samozřejmě pravdu. Jde o to, že pokud víš jak chceš jezdit, tak tomu přízpůsobíš tip motorky. Pokud cítíš, že chceš brousit asfalt a zatáčky, tak musíš koupit něco sportovního a výkonného. Já chtěl často kochačky po okreskách a občas po hlavním tahu a proto mám Cenduro. Takže šťastný výběr.

Začátky na mašině

4.3.2021 v 09:38 | Nahoru | #35
Zdravím,za mně určitě A....pak budeš mít klid a můžeš postupně jezdit na všem....jinak dobré video

Začátky na mašině

4.3.2021 v 13:13 | Nahoru | #36
Tak koukám kolik tady toho opět bylo a nejvíc mě dostalo nepřecházel na větší kubaturu dokud nevyužiji plnej potenciál nižší ale jak se pozná takovej plnej potenciál jakože už mě vzatačkách začne předjíždět moje zadní kolo nebo že projíždím zatáčky a už boky jsou hoblovaných až ke klíčům, osobně sem přesvědčen že držet se tohoto tak zde hromada lidí nepresedne ani z bicyklu.
Osobně si říkám udělej plnej kup nějakou blbuvzdornou mašinu okolo 500 třeba CB. Stejně na něčem podobným budeš lítat v autoškole a až najdeš směr kam tě to táhne jako suprsport ,cendura nebo do terénu či čopr tak pak se inovuj .

Začátky na mašině

4.3.2021 v 13:41 | Nahoru | #37
Jde o to, abys udělal na "plný A" zkušební jízdy.
Já to kdysi měl jednoduchý (povozit komisaře po městě a za městem), ale dnes jsou prý jízdy (různé kroužky a osmičky) záhul. A o tom to je - snáze se mezi kužely krouží na lehké hodné motorce.
Neděs se - i takové hodné motorky jsou v mnoha autoškolách a používají je pro plnohodnotné A.
Např.můj syn měl v 18 A2 a doma pak jezdil na "omezené" 650. Za dva roky pak rozšiřoval na plné A (byly potřeba jen jízdy) na CBF500 a byl vysmátý, protože ta CBF je mnohem hodnější a ovladatelnější, než naše ER6.
Tedy - udělej si plné A, ale v autoškole s ovladatelnou motorkou.
Co si pak koupíš, to je už jiná otázka.

Začátky na mašině

4.4.2021 v 10:43 | Nahoru | #38
Pokud ma clovek vek a nic nebrani udelat velky A je absolutni ale absolutni nesmysl jit cestou pres nizsi skupiny, to muze poradit tak akorad autoskola, aby z tebe vytahla postupne prachy a hlavne proc se stresovat dalsima zkouskama a front na urade pri vymene ridicaku.

Co se tyce moto, nebudu radit, je ti 30 let rozum by si mel mit, kup si co se ti libi, co te uspokoji, z ceho budes mit radost. Davas do toho sve penize.
Neco kolem 35kW je takovy zdravy zaklad, neni to zbrkly, ale kdyz otocis plynem umi te to trosku zatlacit a pri predjizdeni to. ma dostatek sil na rychle predjizdeni treba auta pred tebou.

Nebo si kup yamahu mt07, hodne muziky za prijemne penize,
ma tusim 55kw, ale da se koupit uskrcena na 35kw a pak je ji mozno za 4tis legalne otevrit na plno.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist