2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 nejde protočit motorem
tohle se na déle stojících dvoutaktních motorkách stává často. Ze zbylého mixu benzínu s olejem co ulpěl na stěně válce se za tu dobu odpaří benzín, olej degraduje a začne "voskovatět" a lepit. Proto je dobré před prvním pokusem o oživení po delší době tenhle vzniklý hnus rozpustit nalitím čerstvé směsi oleje a benzínu přímo do válců (jak už tady psal kassy).
To jsi patrně neudělal, pístní kroužky setřely ten "vosk" z válce a přilepily se. A že to umí lepit fakt pořádně jsi se už sám přesvědčil.
Naštěstí to není žádný velký průšvih a jde to jednoduše vyřešit i bez nějakých větších demontáží. Používají se zejména dvě cesty:
1. mechanická
Vyšroubuj obě svíčky a pomocí vhodného předmětu (třeba šroubovák) zjisti, který z válců je výš. Tomu je pak potřeba udělit impulz směrem dolů, aby se odlepil. Dírou pro svíčku zasuň do válce úzké dláto, zapři jej o píst a vší silou do něj třískni kladivem. Neboj se do toho pořádně opřít, v motoru normálně dochází k výbuchům benzínu, píst je stavěný na mnohem větší namáhání. Jen si dej pozor, aby Ti dláto nesjelo do strany (proto používáme dláto, které jen tak neuklouzne a ne třeba kulatinu) a nepoškodil sis tak závit pro svíčku. Pokud si nejsi jist, dláto v místě, kde bude procházet závitem omotej tak dvěma vrstvami izolačky.
Místo dláta lze použít vhodně tvarovaný úderník nebo v nouzi přibroušený šroubovák.
Pokud by byl náhodou přilepený opačný píst nic se neděje, pulz se přenese přes klikovku a dojde k odlepení i tak. Jen je občas potřeba do toho mlátit fakt pořádně a vícekrát.
2. chemická
Vyšroubuj svíčky a do obou válců nasyp hydroxid sodný (čistič odpadů, tzv krtek) až po vrch. pak to přelij vroucí vodou z varné konvice. POZOR! Umí to prskat a je to žiravina, proto určitě použij ochranné brýle a rukavice (a raději nějaké starší oblečení). Nech to působit tak půl hodiny, pak to pořádně z válců vypláchni vodou (lepší je destilovaná, lépe váže ionty) - mně se osvědčilo to tam tlačit pomocí velké stříkačky a hadičky. A nezapomeň pak motorku umýt, dlouhodobé působení hydroxidu umí ošklivě zmatnit lak.
Ať už se rozhodneš pro mechanickou nebo chemickou cestu, potom nezapomeň před oživením do válců nalít čerstvý mix oleje s benzínem. Více je lépe. Nechej tak půl hodiny působit.
Měl bys to být schopen zvládnout tak do dvou hodin včetně příprav.
Pak dej vědět, jak to šlo.
Naposledy editováno 01.11.2020 12:52:22
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 nejde protočit motorem
Ale pozor, fakt se musí opatrně, protože by se tím vrtákem mohla nechtě převrtat díra na svíčku na větší a pak by se tam musela dát větší svíčka, co se dává do lokomotivy, jenže taková svíčka se zase nevejde pod nádrž, tak se pak musí opatrně provrtat i nádrž a to už je práce na celé odpoledne i pro zkušeného kutila
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 nejde protočit motorem
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 650 Style Bing 94/40/146 Jawa 650 Style, Jawa 650 Classic, Jawa 650 Dakar, Ja... | Kamioňák_Petr | 4 | 28.8.2022 v 20:24 kratkej01 |
Ventilek u duše, aneb kam s maticí [1, 2] Yamaha XT 660 R, Jawa 650 Classic | Sofía | 51 | 6.4.2022 v 14:33 Kalasnikov |
Dražba Jawy 650 Limited edition [1 ... 4, 5] Jawa 650 Classic | panTerek | 137 | 4.6.2021 v 06:18 FJRPEPA |
Jak na ventilátor Jawa 650 Jawa 650 Classic, Jawa 650 Dakar | Čukot | 3 | 24.9.2020 v 13:28 Johny_R |
Jawa 650 Classic zadni svetlo Jawa 650 Classic | Braindamage | 0 | 28.8.2019 v 22:14 Braindamage |