globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: FCR 41 - jakou jehlu
22.10.2020 v 07:52
Chci si trochu poladit karburátor na mojí babče (2002). Je mi jasné, že už má něco nalítáno, tak to chci vzít od základu, nové trysky, těsnění, emulzní trubici a jehlu. A tady narážím na problém, jakou jehlu. Přeci jen na supermoto bych chtěl trochu jiné dávkování výkonu, než na MX. Řešil to už někdo? Případně nějaké rady, na co si dát pozor.

1 reakcí na tento příspěvek FCR 41 - jakou jehlu

22.10.2020 v 08:15 | Nahoru | #1
Myslis, ze jehla dela nejake davkovani vykonu? A co by sis vlastne na sm predstavoval? Pokud je ted bohatost ve vsech rezimech ok - o coz se vyrobce snazil - tak zmenou to je zkazis... od oka myslim nemas moc sanci neco vylepsit...

1 reakcí na tento příspěvek FCR 41 - jakou jehlu

22.10.2020 v 09:34 | Nahoru | #2
Nedalo mi a mrknul jsem do manuálu (2005, ale mělo by to být stejně i pro 2002). Pokud se nehrabalo na motor, výfuk, sání, tak jedna jehla je pro všechny tlaky a teploty vzduchu. Teprve pro ladiče je výběr z ze dvou druhů jehel ve pěti velikostech. Jiným, než správným nastavením, se dá dávkování výkonu změnit, ale určitě ne k lepšímu.


Naposledy editováno 22.10.2020 09:34:22

(reakce na) FCR 41 - jakou jehlu

22.10.2020 v 10:10 | Nahoru | #3
assassin> Nutíš mě číst a přemýšlet To neznamená, že bych to do teď nedělal, ale zároveň to není zárukou, že moje myšlenkové pochody jsou správné. Mám to chvíli, od léta. Teď s klesající teplotou mám chudou směs, střílí to v první 1/4 plynu a bohatost jsem musel nastavit jenom na 1/2 otáčky. Z toho my vychází, že bych měl dát větší volnoběžnou trysku. Také reakce na ochuzovač směsi - hot start se mi zdá divná. Když ho otevřu, tak to chcípá, místo toho, aby se zvýšily volnoběžné otáčky. Tudíž asi ochudím už tak chudou směs. Pokud jde o tu jehlu, tak moje představa je taková, že se v MX se převážně využívá plný a zavřený plyn a na SM víc i ten střed. Ale to je moje představa

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FCR 41 - jakou jehlu

22.10.2020 v 10:38 | Nahoru | #4
Kohlstein> Tuším, že 2002 má 41 mm a od roku 2003 je 40 mm. Také má mít asi o 2 koníky víc, než další ročníky. Jsou tam tudíž psány i větší trysky a jiná jehla. Zatím mi podle reakcí vychází, že začnu tam, co tenkrát vymysleli v Hondě. Je dost pravděpodobné, že ten karburátor po repasi začne fungovat lépe a přestanu vymýšlet blbosti Akorát, sehnat jehlu OBELR nebude úplně jednoduché, co jsem koukal. Mám tabulku pro CRF450R 2002, aspoň to autor psal, ale nevím, z jakého je regionu. Protože jsem koukal, že se to liší i podle toho, jak se kde řeší emise. Sání je tam originál, výfuk nějaký Leo Vince a do motoru se asi nehrabalo. Rozvody nové, ventily seřízené, svíčka nová, Denso IK24

Naposledy editováno 22.10.2020 10:56:19

FCR 41 - jakou jehlu

22.10.2020 v 10:50 | Nahoru | #5
Ten karbec by mel byt spravne naladenej at uz mx nebo SM. To ze se s teplotou zmeni podminky a je potreba naladit jinak je bezne. Ale je to spis kompenzace teploty, vlhkosti, nadmořské výšky nebo uprav provedených na motoru nez odlišné ladění sm/mx

Ja na 450 na mx trati nedam vic jak pul plynu ... neznam moc lidi co dokážou 450 držet na mx pod krkem.. no vlastne jen par a vsichni jezdi/jezdili republiku

Na SM velkou vetsinu casu drzim plnej i ja, tam neco “mezi” pouzijes jen na výjezdu abys neutrhl kolo, jak to jen jde tak plnej.

(reakce na) FCR 41 - jakou jehlu

22.10.2020 v 11:50 | Nahoru | #6
64mara> To, co jsem dal výš by mělo být pro US 2005, ale v tom manuálu není napsané, pro jaké VIN ty údaje platí.

1 reakcí na tento příspěvek FCR 41 - jakou jehlu

27.10.2020 v 12:00 | Nahoru | #7
Tak mám prokazatelně tabulku pro 2002.

Rozebral jsem karburátor a tady jsou zjištění:
main jet: 170 (má být 175)
slow jet: 42 (má být 45)
jehla: OBELR
emulzní trubice je za zenitem
jedno vodící kolečko šoupátka s ložiskem je nahrazeno silonovým kolečkem bez ložiska (nějaká improvizace, je tam velká vůle)
Ostatní díly po vyčištění vypadají, že jsou v dobrém stavu.

Karburátor je 00BAQL04 41 mm, ale je natryskovaný jako 39 mm. To odpovídá současnému chování, střílí na cca 1/8 plynu, při zavření spadne na volnoběh až po chvíli. Když jsem dal bohatost jenom na 1/2 ot., tak je to trochu lepší.
Když se nad tím zamyslím, tak tam ty náznaky byly už v létě, teď s ochlazením se to umocnilo. K tomu ještě otevřený výfuk.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FCR 41 - jakou jehlu

27.10.2020 v 12:33 | Nahoru | #8
64mara> Obohacuje se povolením šroubu, měl bys to vytočit na odhadem 2 otáčky.
Teď to máš, koukám, nastavené tak, že nejbližší místo, kde to pojede, je Klínovec.
Asi to vyměníš všechno a nebudeš hledat nějaký kompromis se současným osazením (2 otáčky, jehla na 5. zářez shora,...), co?

(reakce na) FCR 41 - jakou jehlu

27.10.2020 v 14:20 | Nahoru | #9
Kohlstein> už je objednáno, 175 a 178, 45 a 48, nové šoupátko ochuzovače, ventil plováku, dlouhý šroub bohatosti a sada těsnění. Ještě objednám jehlu, emulzní trubici a to kolečko.

FCR 41 - jakou jehlu

8.11.2020 v 12:05 | Nahoru | #10
Tak přetryskováno na 178 hlavní a 48 volnoběh, OBELR 4. zářez, 1,5 ot. bohatost, nové šoupátko hot start a je to nebe a dudy. Ještě čekám na emulzní trubici. Studená i teplá chytá na první kop, zmizelo střílení, krásně reaguje na přidání plynu v nízkých otáčkách.Při nastavování synchronizace akcelerační pumpy mi přijde, že dávkuje málo benzínu, v porovnání s tím, co vidím ve videích. Tak tomu se ještě podívám na zoubek. Docela vážně uvažuji, že pořídím R&D POWER BOWL 2.

Naposledy editováno 08.11.2020 12:23:39
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pomoc s výběrem krosky Honda CR 125, Honda CRF 450R Dzony321 14 25.3.2024 v 18:17 krokoš
Yamaha yzf 450 nebo honda crf 450 Honda CRF 450R Hrobnik2005 6 22.2.2024 v 15:00 assassin
Špatný volnoběh CRF Honda CRF 450R kenzian 1 5.1.2024 v 18:46 assassin
vule vrtulky na vodni pumpe Honda CRF 450R tomikovic 3 4.1.2024 v 20:29 tomikovic
CRF450R teče chladič Honda CRF 450R kenzian 10 8.10.2023 v 18:19 kenzian


TOPlist