globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich
Ahoj. S přibývajícími léty se začínám zaobírat myšlenkou, jak zůstat co nejdéle v sedle. Tedy jak být v pohodě na motorce i ve věku, kdy tělo už je opotřebované a začíná se mu nedostávat sil. K tomu mám sice ještě relativně dost dakeko, ale jak se říká, budoucnost přeje připraveným...
Jednou z možností, jak si užít motorku i s případným starobním pohybovým handicapem, se mi jeví motocykl s postranním vozíkem, sajdkára, zkrátka sajda. U nás je tato kategorie velmi okrajovou záležitostí možná i s nádechem jistého podivínství, proto uvítám veškeré názory, rady, tipy a zkušenosti. Určitě mi ale nejde o to, jaký je rozdíl mezi jízdou na moto sólo a na moto se sajdou - kdysi jsem měl Jawku 350 panelku se sajdou - a dodnes lituju, že jsem se jí zbavil - takže v tomto ohledu trochu vím, zač je toho loket.
Řešil bych to zřejmě přestavbou sólo motocyklu, ale ani netuším, jestli se u nás tímto někdo nějak seriózně zabývá (možná snad Car Servis Honzy Žlábka v Praze?). U našich západních sousedů je takovýchto firem ale přehršel. Zajímalo by mě, jak moc náročné je dostat takovou v zahraničí realizovanou přestavbu legálně na silnici v ČR. Čistě teoreticky - do firmy v DE bych dovezl moto na českých dokladech, tam by proběhla přestavba, k ní bych zřejmě dostal nějaké certifikáty typu TÜV a jimi vyzbrojen bych se pak vydal do boje s českými úřady. Je to vůbec reálné?
Nejjednodušší by samozřejmě bylo koupit něco už hotového ojetého, ale jak tak sleduji mobile.de, moc velký výběr podle mých představ tam není, navíc se nabízejí stroje už dost staré a s velkými nájezdy. Je to logické - vzhledem k vysokým pořizovacím nákladům to není něco, co by člověk obměňoval každé tři sezóny. A taky si to pořizuje spíš ten, kdo s tím bude opravdu jezdit, ne že to bude stát celý rok v garáži a jen dvakrát se to vytáhne na vyjížďku kolem komína (to je dost, dědku, žes nás vyvez'). A možná v tom hraje roli i má úvaha ze začátku - třeba si to opravdu pořizují lidé jako svůj poslední stroj a jako takový jde z domu až na/po konci života majitele. Zkrátka, německý důchodce je pro firmy zabývající se těmito přestavbami asi důležitou cílovou skupinou zákazníků
Také řeším, jaké moto použít jako základ přestavby. Vzhledem k tomu, že bych chtěl objezdit vše, co jako pracující člověk nestíhám, musí to být pohodlný stroj na dlouhé štreky s velkými úložnými prostory v základu, ke kterým ještě přibude zavazadelník sajdy. Obsah minimálně 1200, alespoň čtyřválec, výkon od 100k výše. Zpátečka bude asi nutná. Vychází mi to na BMW K 1600 GT/GTL...
Cestovat budeme dva dospělí plus dva malí psi. Takže to bude chtít vozík určitě dvoumístný. V současné době jezdíme s přítelkyní podle situace buď každý na své motorce, nebo jedna moto plus auto, anebo s dodávkou a dvěmi motorkami na přívěsu. Ta sajda by zřejmě vyřešila všechny možnosti jedním vrzem. A pokud by měla i zakrytí prostoru pro cestující, rozšířila by se i možnost využití při ne zrovna ideálním počasí.
To je asi zhruba vše, co se mi ohledně možného budoucího pořízení sajdy honí hlavou...
No a takhle nějak bych si to představoval:

Nebo spíš takhle


Naposledy editováno 18.09.2020 16:05:17

1 reakcí na tento příspěvek Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

Skvělá odpověď, děkuji! 18.9.2020 v 20:09 | Nahoru | #1
Sajdu sem řešil cca 5 let zpátky. Nevim, jestli za tu dobu nedošlo k nějakýmu legislativnímu posunu a předpokládám, že přístup se může mírně lišit úřad od úřadu. V ČB byla tenkrát každopádně situace taková, že vyžadovali papír od výrobce motocyklu, že k jejich motorce lze připojit daný sajdkár, papír od výrobce sajdkáru, že jejich sajda lze připojit k daný motorce a ještě papír o tom, že sajdkára byla k motocyklu spávně připojena.
Nějaký lejstra z DE včetně potvrzení výrobce že daná firma se může zabývat připojováním sajd k jejich motocyklům, s tim si vytírali prdel.
Takže postup je "prodat" motorku nějaké spřátelené duši do DE, tam u firmy udělat přestavbu a nechat ji na tamním úřadě zapsat do TP a následně celou soupravu "prodat" už na papírech zpět k nám do Absurdistánu. A ještě se připravit na pruzení na evidenčce a lítání (a placení) na Dekru, úřad a evidenčku asi 3x kolem dokola.

Ještě si nemůžu odpusit jedn poznámku - nechápu přesně, jaký zdravotní problémy tě vedou k úvahám nad sajdou, ale projeď si napřed nějakou moderní soupravu. Hádám, že v tom Carservisu by tě byli schopný na někoho nasměrovat, kdo by to byl třeba ochotnej na chvíli zapůjčit. Protože zkušenost s Jawou, to je o ničem - motorka je lehká a slabá (s mizernou dynamikou). Moje zkušenost je taková, že jízda na R1150R se sajdou je fyzicky náročnější než jízda na tej samej mašině bez sajdy - hlavně na záda.

(reakce na) Sajdkáry, sajdy a vše kolem nich

19.9.2020 v 03:13 | Nahoru | #2

JohnnyS08 píše: Sajdu sem řešil cca 5 let zpátky. Nevim, jestli za tu dobu nedošlo k nějakýmu legislativnímu posunu a předpokládám, že přístup se může mírně lišit úřad od úřadu. V ČB byla tenkrát každopádně situace taková, že vyžadovali papír od výrobce motocyklu, že k jejich motorce lze připojit daný sajdkár, papír od výrobce sajdkáru, že jejich sajda lze připojit k daný motorce a ještě papír o tom, že sajdkára byla k motocyklu spávně připojena.
Nějaký lejstra z DE včetně potvrzení výrobce že daná firma se může zabývat připojováním sajd k jejich motocyklům, s tim si vytírali prdel.
Takže postup je "prodat" motorku nějaké spřátelené duši do DE, tam u firmy udělat přestavbu a nechat ji na tamním úřadě zapsat do TP a následně celou soupravu "prodat" už na papírech zpět k nám do Absurdistánu. A ještě se připravit na pruzení na evidenčce a lítání (a placení) na Dekru, úřad a evidenčku asi 3x kolem dokola.

Ještě si nemůžu odpusit jedn poznámku - nechápu přesně, jaký zdravotní problémy tě vedou k úvahám nad sajdou, ale projeď si napřed nějakou moderní soupravu. Hádám, že v tom Carservisu by tě byli schopný na někoho nasměrovat, kdo by to byl třeba ochotnej na chvíli zapůjčit. Protože zkušenost s Jawou, to je o ničem - motorka je lehká a slabá (s mizernou dynamikou). Moje zkušenost je taková, že jízda na R1150R se sajdou je fyzicky náročnější než jízda na tej samej mašině bez sajdy - hlavně na záda.


Tak nějak jsem to i tušil...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Brzdové destičky BMW K 1600 GT Radek-XVS-1100 1 18.7.2023 v 19:07 Maty_BMW
BMW K 1600 kódovanie prístrojov BMW K 1600 GTL hladany 2 23.8.2022 v 09:04 FrancisR
Správne radenie BMW K1600 GT [1, 2] BMW K 1600 GT atko3 35 20.7.2022 v 16:21 FJRPEPA
Správne radenie BMW K1600 GT BMW K 1600 GT atko3 2 4.7.2022 v 16:05 atko3
BMW K1600 GT - nesvietia dialkové s... BMW K 1600 GT atko3 11 4.7.2022 v 06:40 atko3


TOPlist