Dal sem na zadek nový desky, nějaký NHC v domnění že na zadku nemám co zkur.it. Zadkem občas pribržduju, sem tak naučenej.
Nebyl čas na demontáž z.kapotáže abych se dostal k brzd. nádobce a otevřel ji při stlačování pístků,měnil sem to narychlo s tím že to po návratu předělám vč. výměny brzdovky. Doma na stojanu když sem to zkoušel to nepřibržďuje. Množství brzdovky v normě.
Jde mi o to zda neměl někdo problém se stejnými destičkami...
Mělo by se dle popisu jednat o zesílenou spékanou kevlarovou směs, je možný, že je to tou směsi? Desky NHC
Brzdové destičky NHC AK-150 – nadstandardní směs pro ostřejší jízdu
edit: nepřibržďuje ani po zahřátí
edit: vyřešeno, výměna brzdovky + jiné desky
Naposledy editováno 15.09.2020 13:44:20
1 reakcí na tento příspěvek Po výměně brzd desek se hřeje kotouč
Ale teď když čtu, že to není možný, jsem hned klidnější....
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
milonovo píše: Já mám teda podobnou zkušenost, objednal jsem na předek i zadek stejný desky ( značku,směs) kapalinu z nádržky jsem samozřejmě odsál a zatímco předek na první dobrou brzdil znatelně líp, zadek úplně tupej... Přičemž obě se víc hřejou a to tak, že mi v Sosnový změkla přední, což se mi nikdy předtím nestalo, ani tam...
Ale teď když čtu, že to není možný, jsem hned klidnější....
Když se víc hřejou brzdy, tak asi víc brzdíš, nebo Ti ztěžkla motorka nebo si těžší Ty nebo brzdíš z vyšších rychlostí, ale zákon zachování energie naštěstí pořád platí.
Příklad: pojedou dvě shodné motorky shodné okamžité hmotnosti stejnou rychlostí vedle sebe a obě stejně začnou brzdit (pro zjednodušení jen přední brzdou) až do zastavení a u obou se shodná kinetická energie přemění pomocí třecí kotoučové brzdy v energii tepelnou, její velikost bude taky shodná a pokud budou mít i totožné brzdy (to i co se opotřebení týká, tloušťka kotouče a obložení), tak se brzdy ohřejí na stejnou teplotu (pokud měly před začátkem brzdění na obou motorkách stejnou teplotu). Pokud bude na jedné motorce nová brzda (nové desky, nový kotouč) a na druhé teoreticky kotouč sjetý na polovinu tloušťky, na deskách bude 0,2 mm obložení, tak se ta špatná brzda, i když ještě brzdí ohřeje na mnohem vyšší teplotu, kotouč i celý brzdový třmen, přesto že teplo uvolněné v obou brzdách bude stejné.
Poměr množství tepla odvedeného brzdovými deskami a kotoučem je takový, že většinu tepla odvede kotouč, protože má mnohem vyšší tepelnou vodivost než materiál obložení desek a mnohem lépe se chladí, takže vliv různého materiálu obložení na tento poměr je zanedbatelný.
Závěr je takový, že výměnou brzdových desek nemůže dojít k porušení zákona o zachování energie, když se použijí nějaké špatné desky, může to špatně brzdit, po zahřátí třeba skoro vůbec nebo se můžou kousat nebo hoblujou kotouč nebo ubývají před očima, ale žádnou energii nevyrobí, to by v nich musela probíhat jaderná reakce.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King | CobrettiCZ | 4115 | 4.6.2024 v 20:02 CobrettiCZ |
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | Smrči-GSX-F | 13 | 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F |
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | anonimis | 3 | 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81 |
Není olej jako olej ? [1 ... 7, 8] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 | Orgovany | 229 | 24.12.2023 v 14:02 SuperSic58 |
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... | Apo-Rider | 32 | 23.9.2023 v 16:43 dettektorr |