globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Srbsko a Černá hora 2020 - fajně jsem se projel

19.7.2020 v 21:03
Ahoj, tak jsem se zase fajně projel, tentokrát když to prý nešlo přes BiH, tak jsem to vzal s přítelkyní přes Srbsko do Černé hory, zase jinou trasou než jsem jel dříve, překvapil mě celý kaňon, jak vede silnice ze severu k Podgorici, pak k moři koupání, moře jako vždy průhledné, jen navíc pláže prázdné, dále Kotorský záliv, něco ve vnitrozemí a nesměl chybět národní park Durmitor, to byl samozřejmě vrchol výletu tentokrát jsem to vzal na doporučení tady po té silnici, co vede přímo ze Žabljaku na západ a i když je místy dost pomalá, ostrí zatáčky v lese, tak ty výhledy nahoře z výšky skoro 2000 m.n.m. na okolní hory severním směrem stály za to no a zpátky přes jiný přechod do Srbska a domů. I když to v Černé hoře bylo nejkrásnější, tak ani Srbsko nebylo o ničem, tam ty hory a různé údolí se mi taky líbily, zpátky jsem to vzal údolím řeky Drina a taky pěkné. Jak budu mít čas, něco k tomu sepíši, možná až v zimě zatím tu dám pár fotek....

Jinak zážitků plno, např. při stanování v jednom horském sedle, tedy spíš na vrcholu kopce kus od sedla se v noci zvedl takový vítr, že nám zlomil jednu tyčku od stanu..... naštěstí to byla tyčka jen nad vchod a dalo se to vyřešit

PS: pro případné rýpalisty ohledně cestování, jeli jsme tam předminulý týden, kdy cestou tam i cestou zpátky byly obě země "zelené" a to jak na stránce ministerstva zdravotnictví, tak i na stránce ministerstva zahraničí (tj. pohled českých úřadů a také pohled úřadů z těch zemí na nás české turisty). Ani na jednom přechodu nebyl žádný problém.
Tedy až na jedno, na hranici ze Srbska do Černé hory nás nechtěl dál pustit jeden rozzuřený pes, co nás tam naháněl

Naposledy editováno 19.07.2020 23:29:15

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srbsko a Černá hora 2020 - fajně jsem se projel

25.7.2020 v 21:37 | Nahoru | #1
Romário.CBR> v Bosně to bylo všude o kšeftu. Ne že by nás chtěli ožulit, ale nejdřív je zajímalo, co bysme koupili, a když zjistili, že něco jo, prodali by i svojí babku. Teprve pak přišla na řadu normální řeč - odkud, kam, jak se žije tady, a tak. V Srbsku to bylo přesně opačně - ať už to byla benzínka, hospoda, penzion, nebo náhodný kolemjdoucí, jakmile zjistili, že jsme z ČR, okamžitě je to začalo zajímat a hned začali hovor. A chorvatsko ve vnitrozemí na východě - tam se s námi v podstatě nikdo sám od sebe nebavil, tvářili se odtažitě a byli rádi, když jsme šli pryč.

(reakce na) Srbsko a Černá hora 2020 - fajně jsem se projel

26.7.2020 v 15:58 | Nahoru | #2
Yura> mám tedy asi jinou zkušenost s Bosňáky ....ke mě se chovají přesně tak, jak píšeš, že se k tobě chovají srbové. Nevidím rozdíl mezi chováním Balkánských lidí, vyjímaje Chorvaty

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srbsko a Černá hora 2020 - fajně jsem se projel

26.7.2020 v 17:13 | Nahoru | #3
Yura> Vesměs mám dobrou zkušenost v celé bývalé Jugoslávii. Ale co mě nepříjemně překvapilo (podotýkám před patnácti lety), tak jsem se trochu zamotal v noci v Bělehradě a když jsem poprosil místního taxikáře, aby mi poradil cestu, řekl si deset euro. Naopak v Černé Hoře kdekoli jsem přibrzdil, tak mě všude zvali k posezení, na kafe, víno, granátový jabka... Všude je to o lidech.