globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Srovnání zadního a předního kola do roviny
17.7.2020 v 12:08
Ahoj, dopínal jsem na motorce řetěz a řeším, jak obě strany srovnat, aby měly přesně stejnou vzdálenost.. Mám sice na obou stranách stupnici, ale přijde mi, že ta je celkem dost hrubá (milimetr sem, milimetr tam, ale na předku to udělá docela dost). Existují nějaké jiné způsoby než např. lať přes zadní kolo a doměřit na předku (přijde mi, že jakékoliv pohnutí řidítek vše rozhodí a je to takové "hrubé"...

Zde příkládám fota stupnice:



Zkoušel jsem taky měřit šuplerou vzdálenost mezi kyvkou a tím vymezovací čtvercem, viz foto níže. Akorát otázka, jestli je kyvka z obou stran stejná.



Napadá vás nějaký spolehlivý způsob? Díky!

3 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny

17.7.2020 v 18:28 | Nahoru | #1
MartasUS:
Ten vehement co jsi zde postoval se dela i v laser verzi, ale osobne mi to prijde jako desna vlovina. Nemam s tim vsak osobni zkusenost.
Nicmene par retezu jsem jiz vymenil, par zadnich kol jsem jiz sundal a nasadil a vse jen podle te vyrobcem vyrobene stupnici na kyvce.
Nikdy se krive nesjela guma, motorka nikam netahla , retez se neojizdel sejdrem.
Tak nevim nooo.
Ty ten vehement mas?
zkousel jsi nastavit kolo a retez podle stupnice na kyvce a nasledne to tim premerit o kolik je to teda vedle?
Neber to jako navazeni se do tebe, zajima me to, ale nejsem ochoten za to vyhodit prachy kdyz si myslim, ze je to k nicemu. Proto by me zajimala zkusenost nekoho kdo s tim dela.

Co se tyka kontramatek na tech stavecich sroubech, tak tam byt nemusi. Sroub nema kam vypadnout a slouzi jen k pohodlnejsimu posunovani zadniho kola protoze pouze rukama by se to delalo blbe. Ale pak uz drzi kolo na miste jeho stredova osa ktera se utahne na predepsany moment. Takze ty kontramatky by tam byly k nicemu a jeste by zavazely v pripade noveho retezu, protoze by branily moznosti vyuzit zacatek drahy pro napinani..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

17.7.2020 v 20:51 | Nahoru | #2
cuir> jj ten bazmek sem si koupil před 2 lety a je to fakt pecka. Do té doby sem to dělal jen podle té stupnice. Je to fakt pecka a i rychlovka. Ta tyčka je dost dlouhá na to abys poznal že je opravnu souběžně s řetězem. Hraješ si jen s těma štelovacíma šroubkama a mezi tim sáhneš na průvěs řetězu atk dokola než je to na své místě. Je to tak přesné že půl otáčky štelovacím šroubem je cca cenťák na konci té tyčky. Jinak kontramatky mám i na svém GS. Myslím, že by tam měli být protože tam je možnost že se ten štelovací šroub povolí a tah řetězu bude tahat kolo dopředu. Jak sem psal , dvě matky dvě koruny a máš jistotu že se to nehne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

18.7.2020 v 17:12 | Nahoru | #3

cuir píše: MartasUS:
Ten vehement co jsi zde postoval se dela i v laser verzi, ale osobne mi to prijde jako desna vlovina. Nemam s tim vsak osobni zkusenost.
Nicmene par retezu jsem jiz vymenil, par zadnich kol jsem jiz sundal a nasadil a vse jen podle te vyrobcem vyrobene stupnici na kyvce.
Nikdy se krive nesjela guma, motorka nikam netahla , retez se neojizdel sejdrem.
Tak nevim nooo.
Ty ten vehement mas?
zkousel jsi nastavit kolo a retez podle stupnice na kyvce a nasledne to tim premerit o kolik je to teda vedle?
Neber to jako navazeni se do tebe, zajima me to, ale nejsem ochoten za to vyhodit prachy kdyz si myslim, ze je to k nicemu. Proto by me zajimala zkusenost nekoho kdo s tim dela.

Co se tyka kontramatek na tech stavecich sroubech, tak tam byt nemusi. Sroub nema kam vypadnout a slouzi jen k pohodlnejsimu posunovani zadniho kola protoze pouze rukama by se to delalo blbe. Ale pak uz drzi kolo na miste jeho stredova osa ktera se utahne na predepsany moment. Takze ty kontramatky by tam byly k nicemu a jeste by zavazely v pripade noveho retezu, protoze by branily moznosti vyuzit zacatek drahy pro napinani..



Také jsem to pořídil, je to mnohem snazší než brejlit na nepřesnou stupnici a stojí to pár korun. Laser jsem měl půjčený a je lepší, ale dražší. Být mechanik, pořídím rozhodně laser, pro mě toto stačí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

22.7.2020 v 09:16 | Nahoru | #4

cuir píše: MartasUS:

Co se tyka kontramatek na tech stavecich sroubech, tak tam byt nemusi. Sroub nema kam vypadnout a slouzi jen k pohodlnejsimu posunovani zadniho kola protoze pouze rukama by se to delalo blbe. Ale pak uz drzi kolo na miste jeho stredova osa ktera se utahne na predepsany moment. Takze ty kontramatky by tam byly k nicemu a jeste by zavazely v pripade noveho retezu, protoze by branily moznosti vyuzit zacatek drahy pro napinani..



Tohle snad pisatel nemyslí vážně, že osu drží utahovací moment na místě? Zkus si tam ty šrouby vůbec nedat ty chytrolíne a uvidíš kde budeš mít osu... samozřejmě mluvím o motorkách ne o šeptátkách.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Spínač brzdového světla - polarita Aprilia SL 750 Shiver Lovaisek 2 11.5.2024 v 22:50 ja1
Spínač brzdového světla - polarita Aprilia SL 750 Shiver Lovaisek 2 11.5.2024 v 12:43 rob456
Výměna kapaliny v hydraulické spojce Aprilia SL 750 Shiver Lovaisek 5 22.4.2024 v 17:24 Gahan37
Aprilia Shiver 750 35kw Aprilia SL 750 Shiver V2OTZ 7 4.4.2024 v 21:22 V2OTZ
Brzdová kapalina + spojka Aprilia SL 750 Shiver Lovaisek 2 10.3.2024 v 18:57 Gahan37


TOPlist