A tak se ptám: Jaké máte zkušenosti s bateriemi různých výrobců? Předem díky!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou značku baterie doporučíte
chatra píše: Patří tam šplouchací YUASA YB16AL-A2, kupoval jsem to s AGM YUASA YTX14-BS (jen 12 Ah, navíc naopak kontakty), která tam byla kdo ví jak dlouho, takže bych šel zase do AGM.
Vhodná Yuasa není na českých e-shopech, Exide AGM12-14 je k mání. Má sice stejných 12Ah jak YTX14-BS, ale vhodný typ a rozmístění kontaktů.
Máte někdo zkušenosti s Exide AGM12-14?
Borntobewild: Dobíjení mám v pořádku, měřeno s baterkou na startovacím kabelu (14,4 V při zvýšených otáčkách a drží). Ta baterka má tak vysoký přechodový odpor, že při zapnutí světla padne z 12,6V na cca 5V. Při vysokých otáčkách OK, ale při volnoběhu nepokryje pokles napětí pro zapalko.
Nemůže mít velký přechodový odpor. Z alternátoru do světel neteče proud přes baterku, baterka pouze část odebírá na nabíjení. Naopak by mohla mít uvnitř zkrat. Ale pokles z 14,4 na 5 při zapnutí světel je divný. Fakt bych hledal chybu v alternátoru, regulátoru nebo v neposlední řadě v tom světle. Změř všechny proudy. Od alternátoru do baterky a od baterky dál.
Já bych si vsadil (čistě imaginárně) na to, že ten alternátor sice dá 14,4, ale je měkkej a při zatížení i malým proudem klesne a může to být příčina, proč odešla baterka.
Borntobewild píše: Nemůže mít velký přechodový odpor. Z alternátoru do světel neteče proud přes baterku, baterka pouze část odebírá na nabíjení. Naopak by mohla mít uvnitř zkrat. Ale pokles z 14,4 na 5 při zapnutí světel je divný. Fakt bych hledal chybu v alternátoru, regulátoru nebo v neposlední řadě v tom světle. Změř všechny proudy. Od alternátoru do baterky a od baterky dál.
Já bych si vsadil (čistě imaginárně) na to, že ten alternátor sice dá 14,4, ale je měkkej a při zatížení i malým proudem klesne a může to být příčina, proč odešla baterka.
Dobíjení je OK, je to v baterce. Pokles na 5V byl totiž při vypnutém motoru na baterce, kterou CTEK "nabil" z 0 na plno za hodinu, což je blbost a tak předpokládám, že je "vysoký výstupní odpor" baterky způsobený špatným kontaktem uvnitř, buď na elektrodách, nebo propojkách. Při nastartovaném motoru s připojenou 100Ah baterkou altík drží 14,4V (mimo volnoběh), regulátor se jeví zdravý. Ty poklesy při jízdě byly při volnoběžných otáčkách, kdy nemá alternátor potřebný výkon, aby uživil světla a zapalko.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Origo výfuky na Monster 600 Ducati Monster 600 | TheMoses | 3 | 30.5.2023 v 20:41 honzabiker |
Synchronizace karburátorů Ducati Mo... Ducati Monster 600 | Ducati88 | 1 | 12.3.2022 v 13:08 Ariete |
Prosím o rady - koupě Ducati Monster [1, 2] Ducati Monster 620, Ducati Monster 600 | blahi | 55 | 14.8.2021 v 20:40 eMnatřetí |
desmo rozvod Ducati ST2, Ducati Monster 600, Ducati 900 SS, Ducat... | adrianosciro | 14 | 21.2.2021 v 15:57 Borntobewild |
Ducati monster 1994-2004 Ducati Monster 620, Ducati Monster 600, Ducati Monst... | Folby | 8 | 26.7.2020 v 14:21 Folby |