globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jakou značku baterie doporučíte
15.7.2020 v 23:13
Dnes mi bez varování chcipla baterka, ráno start bez problémů, odpoledne zmacknu tlačítko startéru, cvaknou relatka a zhasnou kontrolky. Naštěstí to šlo roztlacil, ale musel jsem jet na parkovacky, baterka drží napětí, ale nedá proud, dobíjení je v pořádku a tak musím koupit novou.
A tak se ptám: Jaké máte zkušenosti s bateriemi různých výrobců? Předem díky!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou značku baterie doporučíte

16.7.2020 v 13:20 | Nahoru | #1

chatra píše: Patří tam šplouchací YUASA YB16AL-A2, kupoval jsem to s AGM YUASA YTX14-BS (jen 12 Ah, navíc naopak kontakty), která tam byla kdo ví jak dlouho, takže bych šel zase do AGM.

Vhodná Yuasa není na českých e-shopech, Exide AGM12-14 je k mání. Má sice stejných 12Ah jak YTX14-BS, ale vhodný typ a rozmístění kontaktů.

Máte někdo zkušenosti s Exide AGM12-14?

Borntobewild: Dobíjení mám v pořádku, měřeno s baterkou na startovacím kabelu (14,4 V při zvýšených otáčkách a drží). Ta baterka má tak vysoký přechodový odpor, že při zapnutí světla padne z 12,6V na cca 5V. Při vysokých otáčkách OK, ale při volnoběhu nepokryje pokles napětí pro zapalko.


Nemůže mít velký přechodový odpor. Z alternátoru do světel neteče proud přes baterku, baterka pouze část odebírá na nabíjení. Naopak by mohla mít uvnitř zkrat. Ale pokles z 14,4 na 5 při zapnutí světel je divný. Fakt bych hledal chybu v alternátoru, regulátoru nebo v neposlední řadě v tom světle. Změř všechny proudy. Od alternátoru do baterky a od baterky dál.
Já bych si vsadil (čistě imaginárně) na to, že ten alternátor sice dá 14,4, ale je měkkej a při zatížení i malým proudem klesne a může to být příčina, proč odešla baterka.

(reakce na) Jakou značku baterie doporučíte

17.7.2020 v 15:20 | Nahoru | #2

Borntobewild píše: Nemůže mít velký přechodový odpor. Z alternátoru do světel neteče proud přes baterku, baterka pouze část odebírá na nabíjení. Naopak by mohla mít uvnitř zkrat. Ale pokles z 14,4 na 5 při zapnutí světel je divný. Fakt bych hledal chybu v alternátoru, regulátoru nebo v neposlední řadě v tom světle. Změř všechny proudy. Od alternátoru do baterky a od baterky dál.
Já bych si vsadil (čistě imaginárně) na to, že ten alternátor sice dá 14,4, ale je měkkej a při zatížení i malým proudem klesne a může to být příčina, proč odešla baterka.



Dobíjení je OK, je to v baterce. Pokles na 5V byl totiž při vypnutém motoru na baterce, kterou CTEK "nabil" z 0 na plno za hodinu, což je blbost a tak předpokládám, že je "vysoký výstupní odpor" baterky způsobený špatným kontaktem uvnitř, buď na elektrodách, nebo propojkách. Při nastartovaném motoru s připojenou 100Ah baterkou altík drží 14,4V (mimo volnoběh), regulátor se jeví zdravý. Ty poklesy při jízdě byly při volnoběžných otáčkách, kdy nemá alternátor potřebný výkon, aby uživil světla a zapalko.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Origo výfuky na Monster 600 Ducati Monster 600 TheMoses 3 30.5.2023 v 20:41 honzabiker
Synchronizace karburátorů Ducati Mo... Ducati Monster 600 Ducati88 1 12.3.2022 v 13:08 Ariete
Prosím o rady - koupě Ducati Monster [1, 2] Ducati Monster 620, Ducati Monster 600 blahi 55 14.8.2021 v 20:40 eMnatřetí
desmo rozvod Ducati ST2, Ducati Monster 600, Ducati 900 SS, Ducat... adrianosciro 14 21.2.2021 v 15:57 Borntobewild
Ducati monster 1994-2004 Ducati Monster 620, Ducati Monster 600, Ducati Monst... Folby 8 26.7.2020 v 14:21 Folby


TOPlist