1 reakcí na tento příspěvek Brzdit přední?WTF
Taky nechápu ty reči o tom, že brždění zadní rozhodí motorku. Podle mě, jediná možnost jak na motorce tvrdšeji brzdit v zatáčce.
Teď jsem si přečetl ještě poslední příspěvky. Pardon. Podle mě brzdit jen přední je kravina a to ze dvou důvodů:
i) obě brzdy zastaví motorku rychleji (vím, že zadní má možná jen 20% podíl na brždění, ale někdy to může být dost zásadních 20%)
ii) když běžně nepoužíváš zadní brzdu, tak si na ní v krizový situaci nevzpomeneš (stejně jako se to stalo mě)
Naposledy editováno 19.03.2008 22:03:43
Bozo>Od jistý doby brzdím zásadně oběma najednou
Teď jsem si přečetl ještě poslední příspěvky. Pardon. Podle mě brzdit jen přední je kravina a to ze dvou důvodů:
i) obě brzdy zastaví motorku rychleji (vím, že zadní má možná jen 20% podíl na brždění, ale někdy to může být dost zásadních 20%)
nemáš moc pravdu protože zadní brzda brzdí od 50% do 0% podle zatížení přední brzdy, ale přední od 50% do 100%... porku přední brzdíš na max tak se ti zadní kolo odlepí zakže nechápu kde máš pořád těch tvejch 20% a to opomínám to že máš dost náskok ke smyku...
Ale ještě nikdo nepopsal situaci když dojíždíš, brzdíš a na štěrčíčku ti zachroustá ABS a hnedle tě ho hodí o 1,5m dál nežs počítal. To je pak sranda. lol lol A to můžeš brzdit přední i zadní najednou
Bozo>Od jistý doby brzdím zásadně oběma najednou
Taky nechápu ty reči o tom, že brždění zadní rozhodí motorku. Podle mě, jediná možnost jak na motorce tvrdšeji brzdit v zatáčce.
Teď jsem si přečetl ještě poslední příspěvky. Pardon. Podle mě brzdit jen přední je kravina a to ze dvou důvodů:
i) obě brzdy zastaví motorku rychleji (vím, že zadní má možná jen 20% podíl na brždění, ale někdy to může být dost zásadních 20%)
ii) když běžně nepoužíváš zadní brzdu, tak si na ní v krizový situaci nevzpomeneš (stejně jako se to stalo mě)
Jediná možnost je v zatáčce nebrzdit,páč to má tendenci tě rovnat,to znamená když zjistíš že jsi dlouhej v zatáčce,tak zaklapnout plyn a klopit a klopit
A takovej dodatek k bodu číslo 2:Zadní brzdu běžně nepoužívám,a přesto jsem si na ní ve všech krizovkách vzpomněl hodně rychle(většinou to už byly takový ty stavy kdy přední guma pískala jak vzteklá :o )
Sice nechtěně-sem fakt na husto dobrždoval do zatáčky-se mi to jednou povedlo a byl sem úplně nadšenej jak pěkně to funguje
(ale zadní bych asi úplně nezatracovala, jak už zaznělo výše, může se sakramentsky hodit))
Jedu vyzvedávat tátu na nádraží, mějte se, páček
zerze>Já brzdím jen přední brzdou a motorem.kolem vánoc sem kupoval nové brzdové desky.a myslím, že ty zadní byla zbytečná investice..páč nebyly v tak hrozném stavu a na zadní brzdu sem ještě nesáhl co mám moto.bohatě ně stačí podřazování a přední brzda
...sem na tom asi podobne
Sydney>anickar1> Ty máš pořád obe mašiny nebo už ses vyhranila na silnic??
Ta TTR se ke mě dostane jen když jí přítul opravuje kamarádovi, kterýmu jí prodal. Jezdila sem na ní dřív než na silnici, vlastně to byla první motorka, co sem na ní jezdila. Jenže teď má místo toho Husaberga 550 a to je taková sfiňa, že mě skopla, sotva sem na ní sedla a teď se mi na něj ňák nechce, bojim bojim . Takže asi bych dala přednost silnici, kdybych si musela vybrat, ale vyhraněnost to neni.
Naposledy editováno 23.03.2008 20:36:46
PopiSV>pokud moto jede knstantní rychlostí nebo stojí (pokud zanedbáme přítlak vzduchem a polohu jezdce) tak je na obou kolech cca stejná váha takže i tíhová síla a z toho vyplívá že pokud budou i stejný směsi na zadní i přední tak budou obě kola držet na vozovce naprosto stejně a přenesou stejnou sílu. jenže pokud začne motorka zpomalovat tak setrvačná síla začne působit směrem dopředu motocyklu. její působiště můžeme uvažovat že je v těžišti a tak ho nahradit jedinou silou která působí rovnoběžně se směrem pohybu. takže při zpomalování nám už na stroj působí síly 2 a to tíhová a setrvačná. trochu jsem to počítal a vyšlo mi že setrvačná síla je u 300kg a 200km/h cca o velikosti 2500N při zpomalení cca 8,5m/s.
jelikož působí v určité víšce nad zemí tak působí pákou na stroj která zadní část stoje zvedá od země a jakmile tato síla překročí tíhovou sílu, tak zadní kolo přestane být v kontaktu s vozovkou...
takže ve výsledku míří silová výslednice k zemi z těžiště pod cca 45° od horizontály a má velikost přepony trojůhelníku o odvěsnách tíhové síly a setrvačné síly míří k přednímu kolu= větší přítlačná síla na předním kole a tím možnost přenesení větší síly na vozovku.
popsal jsem to dost schematicky, ve skutečnosti je to o dost složitější na výpočty i na výklad...
jestli se pletu tak mě opravte..
ty voe...z tebe by měl naš fyzikař radost
2 LumberJack: nojo, to uz nastesti nemam.. :D jen jsem liny menit avatar
--tomas-->PopiSV>pokud moto jede knstantní rychlostí nebo stojí (pokud zanedbáme přítlak vzduchem a polohu jezdce) tak je na obou kolech cca stejná váha takže i tíhová síla a z toho vyplívá že pokud budou i stejný směsi na zadní i přední tak budou obě kola držet na vozovce naprosto stejně a přenesou stejnou sílu. jenže pokud začne motorka zpomalovat tak setrvačná síla začne působit směrem dopředu motocyklu. její působiště můžeme uvažovat že je v těžišti a tak ho nahradit jedinou silou která působí rovnoběžně se směrem pohybu. takže při zpomalování nám už na stroj působí síly 2 a to tíhová a setrvačná. trochu jsem to počítal a vyšlo mi že setrvačná síla je u 300kg a 200km/h cca o velikosti 2500N při zpomalení cca 8,5m/s.
jelikož působí v určité víšce nad zemí tak působí pákou na stroj která zadní část stoje zvedá od země a jakmile tato síla překročí tíhovou sílu, tak zadní kolo přestane být v kontaktu s vozovkou...
takže ve výsledku míří silová výslednice k zemi z těžiště pod cca 45° od horizontály a má velikost přepony trojůhelníku o odvěsnách tíhové síly a setrvačné síly míří k přednímu kolu= větší přítlačná síla na předním kole a tím možnost přenesení větší síly na vozovku.
popsal jsem to dost schematicky, ve skutečnosti je to o dost složitější na výpočty i na výklad...
jestli se pletu tak mě opravte..
ty voe...z tebe by měl naš fyzikař radost
ježiš, to bylo fšecko česky? A o čem že se mluvilo? lol lol lol lol lol lol
Bozo>Od jistý doby brzdím zásadně oběma najednou
Taky nechápu ty reči o tom, že brždění zadní rozhodí motorku. Podle mě, jediná možnost jak na motorce tvrdšeji brzdit v zatáčce.
Teď jsem si přečetl ještě poslední příspěvky. Pardon. Podle mě brzdit jen přední je kravina a to ze dvou důvodů:
i) obě brzdy zastaví motorku rychleji (vím, že zadní má možná jen 20% podíl na brždění, ale někdy to může být dost zásadních 20%)
ii) když běžně nepoužíváš zadní brzdu, tak si na ní v krizový situaci nevzpomeneš (stejně jako se to stalo mě)
Ty vole co to kecáš???
Je logický že v zatáčce je lepší brzdit přední...zvyšuje se tlak na přední kolo tudíš větší adheze pneumatiky a povrchem a menší riziko smyku.zadní tě akorát narovná nebo v horšim případě ustřelí prdel..nepleť si to s MX.
A při krizovém brždění brzdíš přední tak intenzivně ž ese ti stejně zadní kolo zvedne do vzduchu a kdybys brzdil oběma stejně tak jen snižuješ brzdnou účinost lol ...sakra neměl si ve škole fyziku?
Nevykládej tady klukovi co neví nesmysly!
Asi to tu bylo řečeno..ale prostě na todle se nedá dívat...
PetrXX>Jurawood>...ale tvrdit že se motorka bude v zatáčce rovnat při zadní brzdě síla působící na překlopení působí právě na přední brzdě...
Docela me prekvapuje, ze takovou blbost (promin za uprimnost) napise nekdo, kdo ma GSXR..
Pri brzdeni v naklonech pouzivam VYHRADNE predni brzdu, a to prave proto, ze na rozdil od zadni motku okamzite nezacne rovnat. Uz jsem zazil dost zacatecniku, kteri v zatacce sli na zadni brzdu (masina se okamzite rovna) a blize prozkoumali pangejt. Doporucuji si to vyzkouset, nez neco takoveho napises.
To tve kontrovani do riditek pri zadni brzde je jednak nerealne (nohy mas pri prujezdu zatackou na spickach, nechapu jak u toho chces brzdit), druhak by okamzite zacalo odskakovat zadni kolo a rovnat naklon.
Moznost brzdeni zadkem v zatackach je mozna - ale snad pouze u lidi, kteri ji projizdeji s minimalnimi naklony nejlepe natrikrat, aby vzapeti na rovince uzkazali, jak dabelsti jezdci jsou...
Nějak tak to je!!Ta zadní při prudkém brzdění třeba z 250 na 100 km/h vůbec nemá smysl používat,ba naopak ,moto uvede do neklidného stavu- poskakování,ale to musíte vyzoušet.I u 125 zadní neubrzdí moto!!Ubrzdí,ale na 5x delší dráze!Popisuju to "lidově"!