Děkuju za každou odpověď.
http://diagnostikavo...itrodata-m8-309.html
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda cb 1300 sc54 chiptuning motoru
419marek píše: assassin>
Co je u elektronického plynu jinak?
dík M.
Spousta modernich motorek je priskrcenych v různých režimech - diky mapě otevírání klapky. Tzn ty das plnej, ale v mapě pro otevírání klapky je treba jen 80procent. Ikdyz na takovou motorku pridas powercommander neni to k nicemu - ten umi jen přidat nebo ubrat palivo, ale vic tu klapku proste neotevre.
Teoreticky by ten samy problem mohl byt i u starších motorek se sekundarnima klapkama - ze otevres plnej, ale sekundární zůstane privrena. Takhle fungovaly rain mapy i u starších stroju ala gsxr k5 ... ale na tu sportovnější mapu ty motorky skrceny nebyly, navic ty sekundární klapky jdou vyndat. To u elektronického plynu mozné neni.
To je pravda, spož´dovací klapu neovlivníš a někdy bývá opravdu "přidušená" což má vliv hlavně na výjezdech...
Pěkné příklad je vítěz twin peaks aprilia tuono V4, který si stěžoval na slabotku při výjezdech...dojel ital s noťasem hrábl do mapy a už to jelo.
Nicméně ten commander uplatníš i v celém režimu 0-100% otevření plynu, doladíš výkyvy origo jednotky, lehkým přitopením na předstihu i dravost...apod.
Z praxe vím, že v rozsahu 0-14.000 otáček je druhá klapa otevřená při full gas při cca 8.500tis. otáček.