globalmoto_kveten





Téma: Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu
 
26.5.2020 v 04:07
Mám hrozně ucukanou motorku. Mezi zavřeným plynem a sebejemněji i minimálně přidaným plynem dostanu kopanec do zadního kola. Při jízdě v pomalé koloně to řeším spojkou. Při solo jízdě zatáčkou si před zatáčkou vzorově podřadím a nájezd je se zavřeným plynem. Při výjezdu ze zatáčky při i sebejemnějším přidání plynu dostanu zrychlující kopanec do zadního kola. Co s tím? Je to nebezpečné. Jak to řešit? "Spojkováním"?

Naposledy editováno 26.05.2020 04:15:24

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

26.5.2020 v 11:22 | Nahoru | #1
Mr.Dreamer> "Moje kawa je také ucukaná, pokud jedu "klidným" tempem, ve chvíli, kdy jedu agresivněji je krásně plynulá a nemám problém. Už si nepamatuji, který Duke to byl, ale když jsem na tom jel, chovalo se to více jak motard, než naháč, chtělo to hrubé zacházení, důrazně na brzdy, důrazně na plyn, zatáčky skoro styl "motokros" (přivalit, rychle to zalomit, v nízké rychlostí a max náklonu zatočit a hned co nejdříve plnej knedl)."

Pod to se mohu podepsat. Mám to stejně.

Podle všech zásad při jízdě na silnici by mělo být před zatáčkou vždy odbrzděno a mít zařazenou správnou rychlost, kterou pak zatáčku projíždím. V zatáčce na silnici se nebrzdí. Takže v nějaké táhlé zatáčce vždy po přidání plynu dostanu stejně kopanec.

(Na okruhu můžete viset na brzdách až k apexu. To je ale jiná situace.)

Naposledy editováno 26.05.2020 12:37:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

26.5.2020 v 19:27 | Nahoru | #2

ktmduke390 píše:
Podle všech zásad při jízdě na silnici by mělo být před zatáčkou vždy odbrzděno a mít zařazenou správnou rychlost, kterou pak zatáčku projíždím. V zatáčce na silnici se nebrzdí.



Jo správně.

ktmduke390 píše:
Takže v nějaké táhlé zatáčce vždy po přidání plynu dostanu stejně kopanec.



No...přidat trochu plyn na začátku zatáčky (tady bude ten kopanec) a samotnou zatáčku projíždíš s mírným přidáváním plynu a ke konci víc.

Nicméně jak získáš zkušenosti a zvykneš si na stroj, tak jde hodně věcí dělat prasácky Já si cukání plynu užil zase na ER-5...

EDIT:

Jinak máš lehkou hbitou motorku, která toho v zatáčkách hodně zvládne, takže je to hlavně o zvyku

Naposledy editováno 26.05.2020 19:32:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ucukaná motorka, kopanec i po sebejemnější přidání plynu

26.5.2020 v 19:47 | Nahoru | #3

ktmduke390 píše: Mr.Dreamer> "Moje kawa je také ucukaná, pokud jedu "klidným" tempem, ve chvíli, kdy jedu agresivněji je krásně plynulá a nemám problém. Už si nepamatuji, který Duke to byl, ale když jsem na tom jel, chovalo se to více jak motard, než naháč, chtělo to hrubé zacházení, důrazně na brzdy, důrazně na plyn, zatáčky skoro styl "motokros" (přivalit, rychle to zalomit, v nízké rychlostí a max náklonu zatočit a hned co nejdříve plnej knedl)."

Pod to se mohu podepsat. Mám to stejně.

Podle všech zásad při jízdě na silnici by mělo být před zatáčkou vždy odbrzděno a mít zařazenou správnou rychlost, kterou pak zatáčku projíždím. V zatáčce na silnici se nebrzdí. Takže v nějaké táhlé zatáčce vždy po přidání plynu dostanu stejně kopanec.

(Na okruhu můžete viset na brzdách až k apexu. To je ale jiná situace.)



Tohle super způsob pro nabití se frňáku v utahující se zatáčce. Jezdi, jak uznáš za vhodné, radu jsem napsal...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist