globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Závit na olejové vaně a alternativa šroubu
15.3.2020 v 11:30
Zdarec.

Natěšený jsem se s prvním slunkem pustil do přípravy na sezónu. No, nebudu vás napínat, skončil jsem u výměny oleje. Moje Yamaha Midnightstar 1900 má celkem tři šrouby na vypuštění vany. Jeden na pravé straně vzadu a dva na levé straně vepředu. A mi se samozřejmě posral závit u toho nejhůře dostupného — levá strana dál od předního kola. Šroub v podstatě nejde dotáhnout, protože když se dostanu na konec, přeskočí a opět se povolí. Šroubem to není, zkoušel jsem je mezi sebou prohodit a v jiné díře funguje dobře.

Tady je krátké video, kdyby někoho zajímalo, jak to vypadá:

Vím, řešilo se to tu už mnohokrát a všechny možné rady jsem si přečetl, ale bez kompletního rozebrání se k tomu nijak nemám šanci dostat, abych to převrtal a udělal si nový větší závit. Tím padá i možnost opravy pomocí sady a helicoil vložky. Teflonová šňura nebo rozebiratelné lepidlo mi nepřijde jako dobrý nápad. Možností je i tu jednu díru zalepit na pořád a z celkové náplně 4,9 l tam prostě nějakou tu decku starého oleje nechat. Naštěstí většina vyteče tou dírou na pravé straně.

Protože se vzhledem k současné situaci do servisu asi jen tak nedostanu a obchody mají zavřeno, začal jsem dumat nad alternativními řešeními a zajímalo by mě, jestli s nimi máte někdo zkušenosti.

1. Magnetická výpusť pro hliníkové vany — ECO-PLUG — v podstatě si ten šroub vyřeže kousek nového závitu a následně se tam zalepí natrvalo dvousložkovým lepidlem. Olej se pak vypouští vytažením zátky vyrobené ze silného magnetu.



Amazon: https://www.amazon..../product/B01LZ1Q5TY/

2. To samé pro ocelové vany — magnetický špunt ECO-PLUG — Pokud je vana ocelová, funguje tohle jen na principu silného magnetu a trochy gumy.



Amazon: https://www.amazon..../product/B01M0O9KJ0/

3. Gumový rozpínající se špunt — Dorman 65200 AutoGrade — špunt s křídlovou matkou, která dotahování roztáhne gumu a ucpe díru ve vaně.



Amazon: https://www.amazon..../product/B000CO96FE/

4. Zátka s protikusem — Dorman HELP! 65109 — podobná zátka jako v bodě 2, ale místo magnetu je tam protikus, který to drží na místě.



Amazon: https://www.amazon..../product/B000CO96CM/

Vzhledem k tomu, jak jsou podobné závady časté a jak drahá a nákladná může být oprava či výměna vany, bych řekl, že i kdybych měl každý rok koupit nový špunt, tak je to lepší než spoléhat na to, že nový závit vydrží délě než ten starý.

Zkoušel už někdo některou z těchto alternativ, nebo jste se s tímto problémem popasovali úplně jinak? Já mám vanu z hliníku, takže 2. možnost se mě netýká, ale zbytek zkusmo objednám a dám vědět, jak jsem pochodil.

Díky a přeji všem více štěstí, než jsem ho měl včera já.

3 reakcí na tento příspěvek Závit na olejové vaně a alternativa šroubu

20.3.2020 v 11:08 | Nahoru | #1
Už dorazily věci z Amazonu i z česka a taky jsem trošku prověřil své zkušenosti ze střední, takže přináším první postřehy. Ptejte se, kdyby vás něco zajímalo, než to začnu montovat na motorku, mám možnost různé věci vyzkoušet nebo změřit.

Kuželový šroub s magnetem vypadá velmi dobře a možná to bude to nejlepší řešení. Na místě ten špunt sice opravdu drží magnet, ale musí se tam vtlačit, protože špunt má na sobě i dost gumy, díky které by měl dobře těsnit. K vytažení stačí chytit kleštěmi a zapáčit proti lemu na matce.



Gumový roztahující se špunt vypadá taky dobře. Jen je v návodu napsáno, že by se neměl používat vícekrát. Nicméně povolení nehrozí, protože utahovací matka má na sobě výstupky, které přeskakují v tom těle a tak se samovolně nic nepovolí, i když to nebude dotáhnuté opravdu na fest.



Špunt s protikusem ve vaně nevypadá nic moc a navíc je oproti originálnímu šroubu dost veliký, takže se tam asi ani nevejde, ale fungovat by to mohlo, protože je tam také hodně gumy. Nicméně to nebudí důvěru, protože, když se ten protikus rozpadne (a že to není nic extra) tak ten špunt z vany vystřelí a místo malého úniku vyteče všechno najednou.



Pak tu máme koupenou závitovou redukci, která je sice krásně přesná, ale je oproti originálu moc krátká a v kombinaci s měděnou podložkou bych měl asi strach, že to nebude držet.



No a na závěr můj vlastní pokus, kdy jsem originál šroub provrtal a vyřezal v něm závit na menší šroub.

(reakce na) Závit na olejové vaně a alternativa šroubu

20.3.2020 v 11:13 | Nahoru | #2
frenzymadness> No tak to poslední řešení vypadá asi jako nejlepší ne? Dobrá práce

(reakce na) Závit na olejové vaně a alternativa šroubu

20.3.2020 v 20:34 | Nahoru | #3
frenzymadness> Myslím, že jednoduché a funkční řešení. Ten origo šroub tam budeš muset něčím zalepit. Hlavně nenapiš, že Loctitem. To by se mohl Kerut postolicovat. Používá se na to Loctite PC 3967

(reakce na) Závit na olejové vaně a alternativa šroubu

20.3.2020 v 22:43 | Nahoru | #4
)

Naposledy editováno 10.11.2020 22:28:07
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
padací rám Yamaha Midnightstar 1900 Yamaha XV 1900 Midnight Star FrantišekSmolíček 3 7.5.2024 v 19:08 Milstar
Kryt pedálu brzdy Yamaha Midnightst... Yamaha XV 1900 Midnight Star EVADYS.K1400 0 24.3.2024 v 10:21 EVADYS.K1400
Plexi štít Xamaha Midnightstar 1900 Yamaha XV 1900 Midnight Star EVADYS.K1400 7 10.3.2024 v 18:30 spaceman74
Kožený navlek na nádrž Yamaha Midni... Yamaha XV 1900 Midnight Star EVADYS.K1400 4 7.1.2024 v 16:57 Růža1800
Divne zvuky na 3 prevodovom stupni Yamaha XV 1900 Midnight Star Cybernetyk 24 28.9.2023 v 19:04 Pelilaci


TOPlist