Kamarád z ostravska má auto, kterým moc nejezdí (nekupuje dálniční známku) a teď se rozhodl jet na dovolenou na hory na Šumavu. V cestě má dálnici D1 a tak dálniční známku potřebuje.
Mě napadlo, že jelikož je to teď v lednu a platí ještě loňské dálniční známky, tak že bych mu předal svoji známku 2019 ze svého auta a sám už si koupil novou 2020.
A teď o co se mi jedná - jak tu starou sundat a nepoškodit?
Vždy, když ji sundávám tak se mi rozlepí na kousky, nebo zůstane lepidlo na skle. Slyšel jsem, že to prý odborníci dělají nějakou škrabkou na sklo. Funguje to, nebo nemá cenu si pořizovat ani tu škrabku?
Dík za tipy.
3 reakcí na tento příspěvek Dálniční známka
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/usch.gif)
vilemx píše: Tak hlavně dálníční známka nebo mýto pro dálnice je ve své podstatě nesmysl, ať se obhajuje jakkoliv. Je to zakuklená daň z luxusu, nic víc. Namísto, aby stát motivoval objet velké město po dálnici, tak tam šoupne placený úsek, aby člověk bez známky musel jet skrz centrum.... Podle některých názorů tady je vidět, tak si žáby v té ohřáté vodě krásně lebedí. Známku/mýto berou jako samozřejmost, ne jako nemorální vydírání, co by se mělo zrušit.
z neceho se prece musi fizlum nakoupit fedrpuse, radary , drony a jiny chujoviny.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
vilemx píše: Tak hlavně dálníční známka nebo mýto pro dálnice je ve své podstatě nesmysl, ať se obhajuje jakkoliv. Je to zakuklená daň z luxusu, nic víc. Namísto, aby stát motivoval objet velké město po dálnici, tak tam šoupne placený úsek, aby člověk bez známky musel jet skrz centrum.... Podle některých názorů tady je vidět, tak si žáby v té ohřáté vodě krásně lebedí. Známku/mýto berou jako samozřejmost, ne jako nemorální vydírání, co by se mělo zrušit.
Taky mi přijde dálniční známka značně neefektivní konstrukt. Podobně jako třeba stravenky.
Výstavba dálnic by se měla hradit ze spotřební daně na pohonné hmoty nebo jiných již existujících daní.
Ušetřily by se stovky milionů režie dálniční známky. (Ale bylo by méně příležitostí pro spřátelené firmy si nakrást, že...)
A bylo by to i více spravedlivé - kdo více jezdí, více platí.
Plus když už jsou dálnice, měla by být motivace aby po ní co nejvíc lidí jezdilo, ne aby ji lidi objížděli po neplacených úsecích.
Mýto má podle mě smysl jedině tam kde výstavbu a provoz dálnice provádí a investuje soukromá firma, jak je zvykem třeba v Severní Americe "toll routes".
Naposledy editováno 23.01.2020 10:27:14