paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Progresivní pružiny
17.9.2019 v 13:12
Zdravím,
rád bych se zeptal na zkušenosti s progresivními pružinami pro přední vidlici od dodavatelů YSS a HYPERPRO.
YSS je až o 30% levnější. Mám za to, že cenový rozdíl je tak velký, že svádí ke spekulacím o kvalitě.
Je možné postavit tyto dva výrobce do stejné kategorie kvality?

Dík

Naposledy editováno 11.11.2019 10:37:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiny

17.9.2019 v 15:36 | Nahoru | #1
kerut> Abych pravdu rekl - prepocitam jak? Abych dosáhl nějakého empiricky zjištěného SAGu? Tzn jako prvni pro výpočet vse zvazim a zmerim uhel vidlice atd? Na zadni pruzinu budu zjišťovat prubeh/pomer prepakovani? Asi mi to prijde zbytecne komplikovany.

(reakce na) Progresivní pružiny

17.9.2019 v 16:22 | Nahoru | #2
assassin> ale SAG je jen "pracovni bod", ten nema s tuhosti nic moc spolecnyho (nastavis ho "nejakym" predpetim s libovolnou tuhosti)... tuhost (zejmena u silnice) podle toho jak moc chces brzdit - tzn vis jaky m/s2 tam budes brzdou rvat a jak hluboko chces dostat predek (abys zkratil geometrii a udelal motorku tocivejsi..) k tomu znas geometrii=uhel vidle, a hmotnost sebe + moto... a uz pocitas.... to co napocitas musi byt tak 85-90% zdvihu, aby ti zbyla jeste rezervicka na nerovnosti kdyz stojis na brzdach.. to je pak o inzenyrskym navrhu/rezimu, jaky si urcis ze hodlas pokryt nerovnosti ...tzn for example treba okruh klidne do 10mm max, vetsi dira tam nebude, bezna silnice ale treba i 20mm... a naopak na uplne druhe strane v extremu je enduro/kros ktery ma vetsinu zdvihu na pokryti tech der a geometrii pri brzdeni moc neresi... ale tam uz se tuhost pocita hur, pac musis brat dynamiku doskoku... to uz by byla fakt trochu vyssi divci na bezneho motorkare... nicmene zase plati ze tvrdy pera sice nezarazis na doraz pri skoku, ale budou trosku tvrdsi na malych nerovnostech s velkou freq. a naopak, u tech terenaku je to hodne o tlumicich ale hlavne o tom cim chces jezdit... univerzalni nastaveni je vzdycky kockopes
E: tam ma smysl ten progres prave aby to kolem SAGu bralo jemne, ale v krajni poloze to "ztvrdlo".. na silnici je to spis pro zlost, protoze kdyz na brzdach (dejme tomu tech 85% stlaceni) najedes s progresivnima na kaminek, tak to odskoci uplne jinak nez kdyz na ten samej kaminek najedes na rovine, protoze tlumice mas nastaveny na nejakou tuhost takze v obou rezimech(tuhosti) budou fungovat jinak..
E2: vsak jsem si hezky zapocital a pokreslil kdyz jsem pocital prepacko na bawo tlumic (ma jinou tuhost i delku nez origo showa pro NC30.. a kupodivu ten litr ma to pero o dost mekci)

Naposledy editováno 17.09.2019 16:29:44
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Je 50000 tkm pro varadero moc? [1, 2] Honda XL 1000V Varadero, Honda FJS 600 Silver Wing Rocco10000 38 24.3.2024 v 18:29 karlos-transalp
Seřízení klapek sání Honda XL 1000V Varadero mkl33 6 15.3.2024 v 23:48 Fiko
Nefunkční tachometr Honda XL 1000V Varadero kanar1970 8 7.3.2024 v 06:04 vilemx
LED Žárovky H4 Honda XL 1000V Varadero JadaH 13 2.3.2024 v 07:15 mibor
Honda Varadero XL 1000 V rv2003 v n... Honda XL 1000V Varadero mkl33 15 11.2.2024 v 21:32 Zdeník204


TOPlist