Téma: Hloupý pád v začátcích a další motivace
 
2.9.2019 v 14:38
Chci se podělit se svou zkušeností a varovat začínající motorkáře před vlastní blbostí. Chystám se na první jízdy na papíry na velkou motorku (A). Jako letitý plechovkář jsem si půjčil třikrát od kolegy skútr kategorie A1 125 ccm a vyjel se v sobotu po třetí trochu projet, abych to dostal do ruky, ježto jsem na motorce nikdy nejezdil. Už jsem si celkem věřil a to byla asi chyba. Bylo horko, takže jen přilba, rukavice, lehčí obuv, tričko, kraťasy. Samozřejmě jsem se při třetí vyjížďce rozplácl přes obrubník na chodník vedle cesty jak široký, tak dlouhý v rychlosti asi 50 km/h. Důvod? Jednoduchý. Čuměl jsem po okolí, tak jak jsem byl 25 let zvyklý čumět z kokpitu auta. Jsem prostě pako. Chvála bohu jen silniční lišeje všude možně, naražené žebra, bok a kotník, nic zlámaného.
Soudím, že motorka potřebuje mnohem více vaší pozornosti, nežli auto. Neradno se příliš dívat po holkách, stavbách, zvířatech ap. A jak jsem tak o víkendu polehával doma na pravém boku, protože na levém to prostě nešlo, je sjetý shora dolů, přicházely mi neustále na mysl myšlenky, jestli ty papíry na motorku vůbec chci dělat, jestli chci vůbec na motorce v budoucnu jezdit. Doma jsou tři auta včetně cestovního Multivana. Snil jsem o cestovním enduru a dalekých cestách po Evropě, ale začátek se jaksi nepovedl. Je lepší cestovat na motorce než v komfortním autě? Nikdy jsem to nezkusil, jen mne lákala ta svoboda, ten pocit volnosti a nespoutanosti na motorce. Rozhodnutí jsem odložil, až se trochu dám do kupy. Autoškolu mám již zaplacenou, první jízdu jsem ale teď zatím zrušil. Co vy na to? Když je někdo pako, neměl by raději cestovat svojí dodávkou a neotravovat s motorkou?

Naposledy editováno 28.08.2020 21:27:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hloupý pád v začátcích a další motivace

2.9.2019 v 21:30 | Nahoru | #1

DVI píše: ani moc nezkoumam poloměr oblouku, coz na motorce chce, abys v půli nezjistil že se tam nevejdes, bo máš stupacku uz na zemi...
V autě máš jen jednu brzdu... a je fuk jak sedíš.

Obzvlášť toto by si mohol vysvetliť... auto má tiež svoje limity, serpentíny ako napr. na ČHS alebo ČVS asi 90-kou nezvládneš. (Pochopiteľne závisí od typu auta, v niektorých áno, ale tiež majú rýchlosť, nad ktorú ísť nemôžu.)
Brzdu máš len jednu, ale dostať sa s ňou do šmyku môžeš tiež.
Rovnako sa môžeš šmyknúť na rozliatej nafte.
Čo sa týka sedenia, nie je to fuk, ale primárne z iných dôvodov (potrebuješ sa hýbať, aby si dobre videl von), takže do istej miery beriem...

Ale mnohé princípy sú rovnaké, musíš prispôsobiť nájazdovú rýchlosť zákrute, lebo núdzovo brzdiť v oblúku sa nedá, správne vedenie pohľadu a pod. To, že Ti auto chybu častejšie odpustí, som písal.

(reakce na) Hloupý pád v začátcích a další motivace

3.9.2019 v 00:43 | Nahoru | #2
Metric> ty limity o kterých píšeš neznám, protože nemam Duster nebo VW, ale Alfu Romeo...

No, nebudem detailisti, je v tom trochu nadsázky... Shrnul bych to tak, že i slabá motorka je na silnici živá jako málo které auto, a mozek motorkáře musí zpracovat mnohem více dat, pokud nechce aby ho něco bolelo.
Téma je zamknuto


TOPlist