Tvar, velikost, hodnoty... vše stejné, ale finanční rozdíl značný. Motor mi na volnoběžné otáčky kolísal a válce se hádaly, po výměně zase běží jak za mlada, takže doporučuji.
1 reakcí na tento příspěvek Laciná náhrada dílu na BMW
Protože mě zajímá, jak se motor chová hlavně v různých jízdních režimech, udělal jsem si jednoduchý indikátor funkčnosti lambdy (která leccos napoví). Zařízení je velmi malé a jednoduché (tedy pro elektrotechnicky středně znalé osoby). Funkce úzkopásmové lambdy je v zásadě dvojstavová- když je na lambdě kyslík- na výstupu z lambdy je asi 0,2V, když na lambdě žádný kyslík není, je na výstupu asi 0,9V. Řídící jednotka tak podle signálu z lambdy obohacuje a ochuzuje směs tak, aby se pohybovala právě na rozmezí obou stavů lambda sondy. Monitorování lambdy znamená monitorovat měnící se signál v rozsahu 0-1V. Kromě okamžité hodnoty napětí je fajn vidět i minimální i maximální hodnotu za poslední ca 1 sekundu. Takže pro zobrazování jsem zvolil sloupcový 10xLED zobrazovač (10x25mm), každá LED tak reprezentuje 0,1V. Zobrazení hodnot viz níže na obrázku. Napětí vyhodnocuje a LED přímo (tedy přes odpory) rozsvěcuje Arduino mini (ca 20x30mm). Poslední součástkou je zdroj 5V (7805). Stabilizátor jsem neumístil přímo k Arduinu, ale přioperoval jsem jej na kabel, který vede od Arduina k lambdě. Důvod je v tom, že při rozsvícení všech 10 LED je spotřeba asi 200mA a při ztrátovém napětí na stabilizátoru 7805 asi 9V (v palubní síti 14V- výstupních 5V) je ztrátový výkon asi 2W. To není žádná katastrofa, ale přece jen to trošku hřeje a je lepší, aby k tomu mohl vzduch. Celé toto zařízení stačí připojit jen jedním kabelem k lambdě. K lambdě vedou 4dráty (dva na prohřívání tj. odtud beru 12V na napájení a dva signálové). Lze to napojit kdekoli na stávající kabel od lambdy nebo třeba v konektoru. Kdybyste to někdo chtěl, můžu poslat schéma (ale musel bych ho namalovat), zdroják pro arduino a nebo můžu rovnou poslat naprogramované arduino. Samozřejmě při zapojování je potřeba nic nezvorat, arduino nemá žádné ochrany, takže když na něj budete zlí, odejde do věčných lovišť a na pozdrav jen krátce zasmrdí.
Přiložená fotka je z vývojové fáze, ale díky tomu je na ní všechno vidět...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Laciná náhrada dílu na BMW
truk píše: Tak teda podrobněji- indikace – lambda
Protože mě zajímá, jak se motor chová hlavně v různých jízdních režimech, udělal jsem si jednoduchý indikátor funkčnosti lambdy (která leccos napoví). Zařízení je velmi malé a jednoduché (tedy pro elektrotechnicky středně znalé osoby). Funkce úzkopásmové lambdy je v zásadě dvojstavová- když je na lambdě kyslík- na výstupu z lambdy je asi 0,2V, když na lambdě žádný kyslík není, je na výstupu asi 0,9V. Řídící jednotka tak podle signálu z lambdy obohacuje a ochuzuje směs tak, aby se pohybovala právě na rozmezí obou stavů lambda sondy. Monitorování lambdy znamená monitorovat měnící se signál v rozsahu 0-1V. Kromě okamžité hodnoty napětí je fajn vidět i minimální i maximální hodnotu za poslední ca 1 sekundu. Takže pro zobrazování jsem zvolil sloupcový 10xLED zobrazovač (10x25mm), každá LED tak reprezentuje 0,1V. Zobrazení hodnot viz níže na obrázku. Napětí vyhodnocuje a LED přímo (tedy přes odpory) rozsvěcuje Arduino mini (ca 20x30mm). Poslední součástkou je zdroj 5V (7805). Stabilizátor jsem neumístil přímo k Arduinu, ale přioperoval jsem jej na kabel, který vede od Arduina k lambdě. Důvod je v tom, že při rozsvícení všech 10 LED je spotřeba asi 200mA a při ztrátovém napětí na stabilizátoru 7805 asi 9V (v palubní síti 14V- výstupních 5V) je ztrátový výkon asi 2W. To není žádná katastrofa, ale přece jen to trošku hřeje a je lepší, aby k tomu mohl vzduch. Celé toto zařízení stačí připojit jen jedním kabelem k lambdě. K lambdě vedou 4dráty (dva na prohřívání tj. odtud beru 12V na napájení a dva signálové). Lze to napojit kdekoli na stávající kabel od lambdy nebo třeba v konektoru. Kdybyste to někdo chtěl, můžu poslat schéma (ale musel bych ho namalovat), zdroják pro arduino a nebo můžu rovnou poslat naprogramované arduino. Samozřejmě při zapojování je potřeba nic nezvorat, arduino nemá žádné ochrany, takže když na něj budete zlí, odejde do věčných lovišť a na pozdrav jen krátce zasmrdí.
Přiložená fotka je z vývojové fáze, ale díky tomu je na ní všechno vidět...
mohl bys prosím poslat sketch? docela bych si to přečetl. dobrá práce!
Je to nano/mini?
Naposledy editováno 30.08.2019 08:16:12
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
BMW R1200R 2011 - blastry BMW R 1200 R | Alojs01 | 4 | 7.6.2024 v 13:43 FrancisR |
Rumunsko BMW R 1200 GS | Tom73x | 1 | 28.5.2024 v 20:09 DolphinXXL |
Celoroční motorka na dojíždění do p... [1, 2] BMW R 1150 RT, BMW R 1200 RT | Redguy | 49 | 28.5.2024 v 09:27 FrancisR |
ukazatel paliva BMW R1200R BMW R 1200 R | maovec | 7 | 10.5.2024 v 16:45 Michal_R |
Centrovaní drátěných kol Praha BMW R 1200 GS Adventure | Navivai | 9 | 6.5.2024 v 16:15 FJRPEPA |