globalmoto_kveten





Téma: Jak brzdí motorka
 
3.8.2019 v 08:27
Máte někdo nějaké testy, na jak dlouhé dráze dokáže zastavit motorka z různých rychlostí a typu motorky?

1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdí motorka

6.8.2019 v 20:52 | Nahoru | #1
Samozřejmě, že zrychlení během brždění neni konstantní - začíná na nule a roste na nějakou hodnotu danou gripem gumy (část A), pak osciluje kolem konstantní hodnoty (část B) a na konci velmi prudce klesá zase k nule (část C), což znamená, že se motorka zastavila. Což ale nic nemění na tom, že ho můžu měřit přímo, akcelerometrem, nebo počítat nepřímo, z úhlový rychlosti kola - v obou případech budu potřebovat snímač s dostatečnou vzorkovací frekvencí (aspoň 50 Hz) a v obou případě si budu muset výsledky "zintegrovat", abych dostal průměrnou hodnotu.

To, kolem jaký hodnoty se pohybuje zrychlení v části B, je daný hlavně přilnavostí gum. Technická kvalita brzd pak určuje, jak prudce roste křivka v části A (a taky jaká bude ovládací síla na páčce, jak jsou brzdy odolný vůči přehřátí a takový ty něměřitelný věci, jako subjektivní odezva na páčce - to už ale na zrychlení nemá vliv).

Doba náběhu brzdné síly (část A) není přímo závislá na rychlosti, ze které začínám brzdit. Takže z čím větší rychlosti brzdný manévr provádím, tím větší úsek z grafu připadá na část B - jinými slovy, z čím větší rychlosti brzdím, tím menší vliv na výsledek má paradoxně kvalita brzdového systému - pořád mluvím samozřejmě o jednorázovém brždění bez vlivu tepla).

Jinak by mě pořád zajímalo, v jakým rozmezí se ta průměrná hodnota zrychlení pohybuje podle tebe, respektive proč moje čísla považuješ za šílenej nesmysl.

Naposledy editováno 06.08.2019 22:09:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdí motorka

6.8.2019 v 22:13 | Nahoru | #2
JohnnyS08> tyvole "neprimo" zmeris pocatecni rychlost, cas a vzdalenost ..merit uhlovou rychlost kola je za A zbytecne komplikovana blbost a za B to nebude presny kvuli prokluzu, kterej tam kupodivu bude i bez citelnyho smyku...

tohle je fakt placani pitomosti, prumerny brzdny zpomaleni bude nekde od 5m/s2 (a uz na to musi bejt treba na tebou vise zminenem choperu docela vodvaha) do tech 10 (na normalnich gumach v idealnim pripade, ...a u hodne dobryho pilota) tzn podle toho kdo brzdi, jaky ma gumy, jakou maji teplotu, jak jsou cerstvy nebo sjety, jak ma nastaveny nebo rozhozeny tlumice, jakou ma vubec geometrii motorky, jakej ma pod motorkou povrch (hladsi, hrubsi, rovnejsi, zvlnnej, atd, atd..) jaku ma povrch teplotu, a jak se dotycnej zrovna vyspal....

Krejza> coze ? to zacina bejt zajimavy, vysvetli mi prosim tohle genialne revolucni tvrzeni nejak podrobneji

ja se obcas fakt divim ze se lidstvo dozilo dneska........
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist