globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Po 12 létech provozu problém s VIN kódem
26.4.2019 v 23:28
Blížil se důchodový věk a mým přáním bylo pořídit si nový malý motocykl na projížďky po okolí a Českém Středohoří, kde poblíž bydlím. Bylo to již v roce 2007 a nabídka v té době mimo Babetty skoro žádná nebyla. Objevil jsem skoro náhodou prodejce motocyklů na Mělníku. Pán prodával i dovezené motocykly z Indie, kde mě do oka padnul typ HERO MAJESTIC se čtyřtaktním licenčním motorem HONDA.
Motocykl jsem koupil a přikoupil ještě několik náhradních dílů, hlavně obě rozety a řetěz aby nebyl později problém se sháněním. Cena celkem ke 30 tisícům. S motocyklem velká spokojenost, hodně robusní konstrukce, v porovnání s později vyráběným licenčním Pionýrem v Číně, tak nepoměr.
První technická prohlídka po šesti létech v pořádku, jen nesouhlasilo číslo motoru což bylo dáno do poznámky. Horší to bylo nyní při druhé prohlídce, kdy vše fotografují. Nemohli najít druhý VIN kód, který údajně mimo na štítku musí nyní být i na kostře. Nakonec se kód našel, ale až po vylomení hliníkového štítku, protože byl pod ním. Bohužel kód se v několika písmenech neshoduje. Technickou jsem dostal jen na měsíc s odkazem, abych se obrátil na vedoucího evidence vozidel, kde jsem motorku přihlašoval. Pán se sice snažil najít kontakt na firmu MOTO-VOSY, která motocykly dovážela, ale to vše jsem si sám již zjistil a firma byla v roce 2016 zlikvidovaná a všechny kontakty na ní jsou již nedostupné. Byl jsem odkázán na prodejce, který si měl vše před prodejem kontrolovat. S prodejcem jsem stále také v kontaktu a ten říká, že v době kdy motocykly prodával se bral jako relevantní jen kód na štítku a ten s TP souhlasí.
Jsem z toho dost špatný, motorka je jako nová, je to můj koníček. Mám ještě Jawettu z roku 1959 a auto Fiat 600D z roku 1964 vše pojízdné.
Pokud by jste měli někdo podobný problém a poradili jak mám postupovat budu moc rád.

Naposledy editováno 27.04.2019 18:07:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

3.5.2019 v 07:42 | Nahoru | #1
dave-lister> To je geniální nápad, padělat VIN-ko, které je v současnosti vyfoceno na STK a nesmazatelně uloženo v systému Ministerstva dopravy...a co by asi měl majitel udělat s tím přeraženým VIN? Dojet si na STK ,aby byl motocykl znovu vyfocen s poznámkou o další (neoriginální) ražbě výrobního čísla? Pak to může dát rovnou sešrotovat

Pokud při první STK nesouhlasilo ani výrobní číslo motoru, šlo jednoznačně o úplně jiný motocykl..domnívám se, že svojí odpovědnost má i prodejce....musel moc dobře vědět, co prodává .

Osobně se domnívám že i doklady, na základě kterých to bylo registrováno jsou padělané.

Vůbec bych se nedivil kdyby šlo o motorky vyrobené v Asii, neschválené pro Evropu, za zlomek ceny nakoupené a do Evropy dovážené a zde legalizované...vylepením padělaného štítku, který neodpovídá realitě...a registrovaným na padělané COC- listy nebo padělky jiných typů schvalovacích dokladů...

Jde o případ pro Policii ČR.

Naposledy editováno 03.05.2019 07:46:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

3.5.2019 v 08:33 | Nahoru | #2
CRF1000> Byla chyba jezdit na STK bez VINka, měl ho vyrazit před návštěvou. Co ste všichni tak podělaný? Normálně bych ho vyrazil někde a řekl že se konečně našlo, při minulé kontrole z nějakého důvodu nebylo nalezeno nebo nebylo vidět.
A co jako PČR udělá? Firma je stejně v likvidaci a nemají koho stíhat. I kdyby někoho vyšetřovali tak pokud neprokážou úmysl tak celý případ stejně musí odložit. Pokud majitel firmy bude vypovídat že mu motorku prodal s dobrým úmyslem tak to bude muset policie odložit protože se neprokázal úmysl.

Naposledy editováno 03.05.2019 08:34:14
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Hero Puch Vogue Hero puch Majestic Vogue kawajawa 0 24.8.2023 v 12:42 kawajawa


TOPlist