paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Po 12 létech provozu problém s VIN kódem
26.4.2019 v 23:28
Blížil se důchodový věk a mým přáním bylo pořídit si nový malý motocykl na projížďky po okolí a Českém Středohoří, kde poblíž bydlím. Bylo to již v roce 2007 a nabídka v té době mimo Babetty skoro žádná nebyla. Objevil jsem skoro náhodou prodejce motocyklů na Mělníku. Pán prodával i dovezené motocykly z Indie, kde mě do oka padnul typ HERO MAJESTIC se čtyřtaktním licenčním motorem HONDA.
Motocykl jsem koupil a přikoupil ještě několik náhradních dílů, hlavně obě rozety a řetěz aby nebyl později problém se sháněním. Cena celkem ke 30 tisícům. S motocyklem velká spokojenost, hodně robusní konstrukce, v porovnání s později vyráběným licenčním Pionýrem v Číně, tak nepoměr.
První technická prohlídka po šesti létech v pořádku, jen nesouhlasilo číslo motoru což bylo dáno do poznámky. Horší to bylo nyní při druhé prohlídce, kdy vše fotografují. Nemohli najít druhý VIN kód, který údajně mimo na štítku musí nyní být i na kostře. Nakonec se kód našel, ale až po vylomení hliníkového štítku, protože byl pod ním. Bohužel kód se v několika písmenech neshoduje. Technickou jsem dostal jen na měsíc s odkazem, abych se obrátil na vedoucího evidence vozidel, kde jsem motorku přihlašoval. Pán se sice snažil najít kontakt na firmu MOTO-VOSY, která motocykly dovážela, ale to vše jsem si sám již zjistil a firma byla v roce 2016 zlikvidovaná a všechny kontakty na ní jsou již nedostupné. Byl jsem odkázán na prodejce, který si měl vše před prodejem kontrolovat. S prodejcem jsem stále také v kontaktu a ten říká, že v době kdy motocykly prodával se bral jako relevantní jen kód na štítku a ten s TP souhlasí.
Jsem z toho dost špatný, motorka je jako nová, je to můj koníček. Mám ještě Jawettu z roku 1959 a auto Fiat 600D z roku 1964 vše pojízdné.
Pokud by jste měli někdo podobný problém a poradili jak mám postupovat budu moc rád.

Naposledy editováno 27.04.2019 18:07:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

30.4.2019 v 19:56 | Nahoru | #1
Tak k tomuto názoru se také přikláním, že to má na svědomí dovozce. Jak ale postupovat když firma byla zlikvidovaná, všechny kontakty již nedostupné a výrobce byl v Indii, stránky již také neexistují. Snad by měla někde existovat databáze, kde by bylo možné toto dohledat. Když si přes internet zkontroluji VIN, který je na štítku a v TP, tak vše souhlasí. Když ale zadám VIN z rámu, tak ten odpovídá stejnému typu motocyklu, ale žádné jiné údaje nejsou. To znamená, že s tímto kódem nic nejezdí.

(reakce na) Po 12 létech provozu problém s VIN kódem

3.5.2019 v 08:48 | Nahoru | #2

jirkaS50 píše: ... S prodejcem jsem stále také v kontaktu a ten říká, že v době kdy motocykly prodával se bral jako relevantní jen kód na štítku a ten s TP souhlasí. ...
... že to má na svědomí dovozce. ...


Pro tebe je partner prodejce. Dovozce te nezajima, s tim zadny vztah nemas. Asi bych sel cestou nejake domluvy s prodejcem - at se zacne starat a resit to. Pokud se mu nebude chtit, tak asi nezbyde nez zaangazovat do toho fizly - protoze to vypada na podvod. A cerneho petra, dle meho nazoru, drzi v ruce prave prodejce.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Hero Puch Vogue Hero puch Majestic Vogue kawajawa 0 24.8.2023 v 12:42 kawajawa


TOPlist