Motocykl jsem koupil a přikoupil ještě několik náhradních dílů, hlavně obě rozety a řetěz aby nebyl později problém se sháněním. Cena celkem ke 30 tisícům. S motocyklem velká spokojenost, hodně robusní konstrukce, v porovnání s později vyráběným licenčním Pionýrem v Číně, tak nepoměr.
První technická prohlídka po šesti létech v pořádku, jen nesouhlasilo číslo motoru což bylo dáno do poznámky. Horší to bylo nyní při druhé prohlídce, kdy vše fotografují. Nemohli najít druhý VIN kód, který údajně mimo na štítku musí nyní být i na kostře. Nakonec se kód našel, ale až po vylomení hliníkového štítku, protože byl pod ním. Bohužel kód se v několika písmenech neshoduje. Technickou jsem dostal jen na měsíc s odkazem, abych se obrátil na vedoucího evidence vozidel, kde jsem motorku přihlašoval. Pán se sice snažil najít kontakt na firmu MOTO-VOSY, která motocykly dovážela, ale to vše jsem si sám již zjistil a firma byla v roce 2016 zlikvidovaná a všechny kontakty na ní jsou již nedostupné. Byl jsem odkázán na prodejce, který si měl vše před prodejem kontrolovat. S prodejcem jsem stále také v kontaktu a ten říká, že v době kdy motocykly prodával se bral jako relevantní jen kód na štítku a ten s TP souhlasí.
Jsem z toho dost špatný, motorka je jako nová, je to můj koníček. Mám ještě Jawettu z roku 1959 a auto Fiat 600D z roku 1964 vše pojízdné.
Pokud by jste měli někdo podobný problém a poradili jak mám postupovat budu moc rád.
Naposledy editováno 27.04.2019 18:07:41
1 reakcí na tento příspěvek Po 12 létech provozu problém s VIN kódem
K ražbě výrobního čísla by se měl vyjádřit výrobce, který by měl provést bezpečnou identifikaci, pokud nemá výrobce v ČR zastoupení tak klidně zástupce zahraniční, pak bude nutný úřední překlad jeho vyjádření, může jít o rám z jiného motocyklu , může jít o rám dodávaný do obchodní sítě jako náhradní díl, velmi nepravděpodobná je chybná ražba VIN ve výrobě...
VIN je důležitější než výrobní štítek, pode posledního EU nařízení je povinností výrobce opatřit každé vozidlo výrobním číslem tak, aby nemohlo dojít k jeho poškození a aby byla ztížena možnost padělání...samozřejmě jde nejen o tom, že se VIN na STK zdokumentuje, také technik STK už není neprůstřelný, za porušení povinností mu hrozí pokuta nebo zákaz činnosti ...to ještě před pár lety nebylo...je logické že když má na fotce jiné VIN než v technickém průkazu musí to vykázat jako závadu a zkrátit TP na měsíc...to se ututlat nedá
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po 12 létech provozu problém s VIN kódem
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hero Puch Vogue Hero puch Majestic Vogue | kawajawa | 0 | 24.8.2023 v 12:42 kawajawa |