paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Moto na dloooooouhé cesty
Po 10 letech jsem se zbavil Monstera, se kterým jsem najel 90000 km (bez nehody) vesměs vše po zemích exSSSR. Svezení bylo parádní, ale je to motorka bez originální možnosti báglů/kufrů a jiných cestovatelských doplňků. Navíc se chci letos vydat k Bajkalu... A tak přemýšlím.... Střelbu už nejezdím, jasně že semtam když je pěkná cesta to osolím, ale je to spíše výjimka než pravidlo. Takže vybírám....

Nechci nic přetechnizovaného, cestuju sám a ne moc naložený (pokud něco potřebuji, tak si to v tom Rusku koupím, nic navíc sebou netahám), takže objem motoru nemusí být ani těch 1000....

Logicky se nabízí Multistrada 1000 DS (vzducháč, nic složitého) ale nebráním se i jíným univerzálům...

BMW 650 GS - sice jednobuch, ale podle mě o moc více vibrací, než na Monster 900 tam není....
Aprilia Caponord - sice jsem na ni neseděl, ale od pohledu se mi jeví vysoká (mám 175cm)
TDM 900 - totéž jako Caponord
V-Strom 650/100 - není to moc velká rozpočtovka?
CBF 1000 - na to jsem moc negativních reakcí nenašel
Transalp 650/700 - taky asi spolehlivá moto, ale při srovnání vůči GS 650 je asi Báwo lepší, ne?
Honda VFR 800 VTEC - ty budou už asi hodně vyhoněné, na ciferníku 50000 najetých km za 15 let je výsměch
Fazer - tuctovka, ale na dálky no problem

Budu rád za postřehy, nebo další tipy. Rozpočet 100k.

Naposledy editováno 02.03.2019 16:44:32

1 reakcí na tento příspěvek Moto na dloooooouhé cesty

3.3.2019 v 18:07 | Nahoru | #1
Doporučoval jsem také Vstroma 650 a nechci na tom nic měnit. Ale chci upozornit na krátký servisní interval, je tam 6.000 km. Tak abys s tím počítal při delší cestě. Někteří majitelé dávají olej 15W50 místo 10W40. Prý líp jede a řadí.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

6.3.2019 v 21:33 | Nahoru | #2

wi_tack píše: Doporučoval jsem také Vstroma 650 a nechci na tom nic měnit. Ale chci upozornit na krátký servisní interval, je tam 6.000 km. Tak abys s tím počítal při delší cestě. Někteří majitelé dávají olej 15W50 místo 10W40. Prý líp jede a řadí.



Vrátím se k tomuto staršímu příspěvku,
pokud někdo zavrhne Stroma 650 jen kvůli tomu, že má kratší servisní interval (6 tis.), tak je to zbytečná obava.
Už kdysi jsem tu četl několik důvodů, proč stačí olej na Stromu 650 měnit co 10 tisíc km, bylo to doplněno i článkem myslím z ČMN a více majitelů Stromu tu napsalo, že takto mění olej. Tak jsem taky na to přešel a už hodněkrát měnil co 10 tisíc km. Mám najeto hodně nad 100t a motor pořád šlape jako hodinky.

Jinak mám tam 10W40 (konkrétně mi kamarád doporučil Motul 5100 10W40),
o tom 15W50 jsem zatím nic nečetl a neřešil to (neříkám že je to dobré, nebo špatné, říkám jen že zatím nevím a myslím že nemám důvod uvažovat o změně).

Naposledy editováno 06.03.2019 21:35:24
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Které cestní enduro by jste vybrali [1, 2, 3, 4] Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 800 GS, BMW F 700 GS, H... MCMedium 108 6.6.2024 v 11:37 Kubák
Motocyklový olej 4T Yamaha TDM 900 Sidonius78 25 2.6.2024 v 10:37 combust
Suzuki DL 650 V-Strom přední světla... Suzuki DL 650 V-Strom Fazerrli 12 1.6.2024 v 09:46 rogyze
Yamaha Fz1n 2006 Ventilátor Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N šimon474 3 31.5.2024 v 06:04 ALFA70
Yamaha Fz1n 2006 Ventilátor Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N šimon474 0 30.5.2024 v 18:11 šimon474


TOPlist