globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Měnit či neměnit
16.2.2019 v 08:49
Zdravím pánové. Měl bych na vás takový dotaz. Asi se ptám jak úplný jeliman, ale okolnosti mě k tomu nutí. Chtěl bych vědět váš názor na výměnu oleje v téhle masině. Měnil jsem ho přesně před rokem a za tu dobu jsem najel cca 600 kilometrů před minulý rok dokonce jen 300 km a měnil jsem. Jsem člověk co se snaží mít své věci v pořádku, ale zas si říkám zda neleju peníze do kanálu těmato výměnama.
Zde je teda můj dotaz. Mám tam tenhle olej co má najeto 600 km nechat ještě sezónu a pak vyměnit a nebo to vyměnit, protože rozhodující je interval nájezd km a nebo rok a přes to vlak nejede. Samozřejmě nechal bych ho ještě sezónu za předpokladu že zas budu mít menší nájezd.
Hodně lidí mi řeklo že tohle měnění je sypání peněz do záchodu. Olej i filtr mám sice už koupený, ale přemýšlel jsem že bych to vyměnil teda až na podzim na konci sezóny.
Díky za případné názory.

Naposledy editováno 16.02.2019 08:51:24

1 reakcí na tento příspěvek Měnit či neměnit

16.2.2019 v 20:16 | Nahoru | #1
Asi před pěti lety jsem se v rámci úkolu v práci nechal testovat olej svého auta po roce provozu při nájezdu cca 15tkm. Olej byl porovnáván s identickým novým olejem. Podotýkám, že to nebyla žádná "kapková metoda" nebo něco podobného, ale profesionální chemický rozbor za cca 20 000Kč. Výsledek? Kromě toho, že byl ten jetej olej špinavej, mu vůbec nic nebylo. Hodnoty aditiv, pH, obsah síry a jiných nežádoucích látek byly totožné jako u nového oleje. Jediný rozdíl oproti novému oleji byl už vysoký obsah karbonu a taky oceli a hliníku, což bylo dáno třením v motoru. Měl jsem s pánem, co tu analýzu dělal, asi půlhodinový rozhovor a ve zkratce jsem se dozvěděl, že dnešní oleje jsou na takové úrovni, že kdyby se občas profesionálně vyčistily a přefiltrovaly, tak vydrží prakticky navždy. A metody už na to jsou a i se používají, ale samozřejmě jen tam, kde se to vyplatí, třeba u velkých důlních náklaďáků a podobných aplikací. Prej když se to filrtování/čištění podaří slevnit, tak olejáři nebudou mít co žrát

(reakce na) Měnit či neměnit

17.2.2019 v 01:09 | Nahoru | #2

A_jap píše: ....."...že dnešní oleje jsou na takové úrovni, že kdyby se občas profesionálně vyčistily a přefiltrovaly, tak vydrží prakticky navždy. A metody už na to jsou a i se používají, .."....



Když už jsi to nakousl, shodou okolností jsem loni kupoval v jednom supermarketu výrazného obchodního řetězce litr oleje ( na dolití do plechovky ) pod jeho privátní značkou, a pak jsem se doslechl, že to je údajně přefiltrovaný olej. Bez záruky, nevím, co je na tom pravdy, takhle vznikají fámy, a to bych nerad. Tak by se tu k tomu mohl někdo znalý vyjádřit
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Součásti systému vstřikování paliva... Honda CB 600F Hornet, Yamaha SR 400, Yamaha FZ6 Faze... Mufiozo 9 11.6.2024 v 16:00 Mufiozo
Fazer FZ6 Ukazatel Gipro Yamaha FZ6 Fazer S2, Yamaha FZ6 S2 jardarau 10 20.9.2023 v 10:55 Radekkkkkkk
Středový stojan na FZ6 Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... matesh13 7 9.9.2023 v 21:06 _Michal
Helmy Yamaha FZ6 Fazer S2 p-e-p-e 8 27.8.2023 v 11:29 dewwil
interkom Nolan Yamaha FZ6 Fazer S2 manmoto 4 14.7.2023 v 08:53 manmoto


TOPlist