globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: benzin v oleji
Zdravím.
Mám problém určit diagnózu u virážky 1100 tak se obracím na fórum zda jste se tím někdo už nepotkal.
Neustále mi černají svíčky, zadní válec se uchlastává rychleji. Do oleje se dostává benzín a celkově se problém zhoršuje (stále se to opakuje akorát s kratším intervalem).Při rychlém přidání plynu motorka reaguje až po pár vteřinách a pak zařve a vylítnou na moment otáčky bez zrychlení načež otáčky spadnou a začne pozvolna přidávat.
V rámci hledání problému bylo uděláno seřízení ventilů, kontrola a čištění karburátorů. Vyměněn podtlakový senzor. Vaměněna jedna cívka (přední válec,na zadním válci je cívka v pohodě).
Už dvakrát se karburátory synchronizovaly a seřizovala se směs. Ale po pár kilákách se to zase rozhází a problém se opakuje. Jde zní černej dým a po chvíli začne střílet. Olej přibejvá jako oživot a smrdí benzínem. V cestě pro vzduch uvnitř rámu i ve vzduchovej přírubách je uvnitř mastnota, nejspíš z odfuku motoru co je na předním válci.
Po všech akcích co jsem na tom už udělal bez výsledku jsem vyloučil zapalovací okruh a nenapadá mě nic než že to teče přez pístní kroužky. Upřímně, nechce se mi ani do rozborky motoru ani do nákupu kroužků co jsou drahý jak blázen dokud nezkusim vše ostatní. Jestli máte někdo nějaký nápad tak budu fakt šťastnej.
Dík míla

1 reakcí na tento příspěvek benzin v oleji

Skvělá odpověď, děkuji! 9.2.2019 v 10:54 | Nahoru | #1
Už tady prakticky všechno zaznělo, ale přidám i svůj názor:

Podle mě se ti to jednoznačně uchlastává. Odpovídá tomu benzín v oleji, černání svíček i tmavý dým z výfuku. S velkou pravděpodobností za to může karburátor zadního válce. Proto na zadním válci zčerná svíčka dříve a přední válec si nacucne jen přebytky benzínu, které se zachytí v sacím traktu.

Teď zjistit, co je příčinou. Jak byly měřené hladiny? Správně se mají kontrolovat na běžíícím zahřátém motoru po dobu několika minut. Při takovém měření by bylo pravděpodobně vidět, že hladina pomalu stoupá.

Už tady padlo upozornění, že vložka jehlového ventilu je demontovatelná a je utěsněná o-kroužkem. Ten stářím tvrdne, křehne a popraská a benzín pak obtéká okolo vložky. A na pogumované špici jehly nesmí být viditelný otlak, jinak jehla těsní náhodně. Takže znovu rozebrat a zkontrolovat a hladiny změřit jak jsem popsal.

Můžeš zkusit ještě jeden fígl: Vypustit karburátory. Pak je nechat naplnit čerpadlem a znovu každý vypustit do odměrného válce. Poznač si, kolik mililitrů z každého vyteklo. Pak motorku nastartuj a počkej, až se začnou projevovat příznaky. Vypni motor a znovu změř, kolik vyteče z každé plovákovky. S velkou pravděpodobností zjistíš, že je v některé nebo v obou benzínu víc.

Teoreticky mohlo i těleso karburátoru prasknout nebo mohla povolit některá z vnitřních záslepek, ale to se stává málokdy.

cuir: Motor se v Viraga vyndává celkem dobře, díky absenci rámu pod ním Dostat ho zpátky je opravdu těžší, ale ve dvou lidech je to pohoda. Ve dvou se i dobře přenáší a zvedá - má zhruba 105 kilo. A zadní koleno se opravdu rámem provléknout dá, ale je to jako dostávat ježka do klece. A motorka musí být na bočním stojanu (ale za to ruku do ohně nedám - je to hodně let co jsem to vyndával a vracel).

Naposledy editováno 09.02.2019 10:58:21

(reakce na) benzin v oleji

9.2.2019 v 16:22 | Nahoru | #2
1100Virago>
Dík ten nápad s vypuštěním plovákovek po projevení příznaků je skvělej to mě netrklo.
Jinak jak už někdo psal vejš tak jsem nevěděl že je demontovatelná ta vložka, (já měl karbeci venku dvakrát ale na tohle sem nekouk a předemnou je měl venku mechanik ale tomu sem nekoukal pod ruce). Tvoje úvaha přesně kopíruje mojí od počátku, válec v předu se přikrmuje nespálenou směsí skrz sání. Akorát mi nebylo jasný odkud by se brala, když sme, na šoupěti ani na jehle, nic blbýho neschledali ale ta vložka zní sakra nadějně.
V pondělí je vytáhnu ven prohlídnu to a když nic nenajdu udělám hladinovej test před a po.
Dík tobě a Cuirovy za nápady s karbecem. Mě už fakt docházela inspirace a do rozborky motoru se mi vážně nechce.
V úterý dám vědět jak to vypadá.
Zatím moc děkuju všem za snahu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10406 Dnes v 11:01 _Kovboj_
studený start na bočáku Yamaha XV 1100 Virago LenkaLucka 27 29.4.2024 v 11:20 Weisner
Jaký olej do Yamaha XV 1100 [1, 2, 3] Yamaha XV 1100 Virago HonzaXV1100 85 14.1.2024 v 10:27 intra
Synchronizace zkoušel to někdo? [1, 2, 3] Yamaha XV 1100 Virago vajdi217 70 1.11.2023 v 13:20 Gumovník
dotaz Yamaha XV 1100 Virago Pernek 2 26.9.2023 v 09:52 Kolja73


TOPlist