paolo_novy Přidat reklamu

Téma: nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše
Zdravím vespolek. Jsem zoufalý, prosím o radu
Jsem začínající cendurista. Chci jezdit civičit na MX tratě, proto jsem si pořídil gumy Mitas E 09 dozadu, E10 dopředu. Na cestování plánuji E07 (+). Tedy počítám s průběžným přehazováním gum podle potřeby, ale takhle ...
Samotné přehození šlo poměrně normálně - je to Mitas TL verze, takže patky tvrdé jaksviňa. Začal jsem montáží předku. Průšvih je při nahazování - pokaždé někde nějak cvaknu duši. Ta guma je tak tvrdá, že bez montpák to prostě nejde (je to verze TL, ale dušovou verzi nedělají). Stejný problém možná bude u nových M07+ (taky pouze verze TL).
Zkoušel jsem kombinovat po vložení do pláště různě nafouklou duši, aby se tam nemotala. Vždy to končí procvaknutím. Jistě, můžu s tím do pneuservisu. Ale když chytnu někde venku defekt, tak to také budu muset řešit na místě. Vím, že dělám něco špatně, ale co? Ono už dostat ventil do otvoru v ráfku je příběh sám o sobě. Mimochodem při nahazování se začíná u ventilku anebo naproti jako při shazování? Zkouknul jsem postupy jak na to na youtube. Nechápu, tam se s tím doslova neserou a jde to. Tuším, že problém bude s Mitaskou, ale musí to nějak jít, přece. Prosím o konstruktivní odpovědi. Rady typu jdi s tím do servisu, za 150 není co řešit si strčte někam, musím být soběstačný kvůli cestování. Děkuji. Petr

1 reakcí na tento příspěvek nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

3.12.2018 v 13:38 | Nahoru | #1
Pár fotek, jak dělat gumy:
1. vysápeme kolo z motorky




2. na rovném místě položíme kolo bubnem důle na vhodnou podložku:




3. vyšroubujeme ventilek ,odšroubujeme matici ventilku a případně odlepíme patku pláště od ráfku:















4. připravíme si nářadí - v origo výbavě ČZ je kromě dvou montirajzní eště jedna, která se svým druhým koncem zahákne za špice kola :





5. plášť naproti ventilku sešlápneme tak, aby se jeho patka dostala do prohlubně ráfku:





6. demontáž začínáme u ventilku:





7. pokračujeme montirajznama tak dlůho, až je plášť natolik volný, že jej můžeme z ráfku vytáhnout rukama - jednou nohou přitom stojíme na náboji kola:









8. vyjmeme duši:





9. plášť dáme patkou do prohlubně a onutím přes ráfek jej sundáme:










10. klouzkem řádně posypeme a potřeme vnitřek pláště i duši (může se použít i zásyp na dětské prdýlky):














11. pokud je plášť směrový, dáme jej do správné polohy patkou do prohlubně naproti ventilku tak, aby montáž probíhala opět bubnem k podložce:





12. plášť navlékneme na ráfek:




13. ventilek duše strčíme do díry v ráfku - můžeme si pomoct třeba kusem drátu nebo tenkým šroubovákem:




14. ventilek zachytneme maticí jen na kraji:










15. dušu cpeme do pláště "nastojato" - protože jinak se nezachytí za hranu ráfku a furt nám vylézá ven:





16. plášť naproti ventilku vmáčkneme do ráfku (můžeme si pomoct montirajznů), na to místo na plášť si klekneme a rukama plášť postupně navlékáme na ráfek, pokud to jde. Pak si jednou nohou stoupneme na náboj kola a druhou nohou našlapáváme plášť. Ve finále už oběma nohama:



































17. po namontování pláště zatlačíme ventilek nadoraz do ráfku, čímž zamezíme skřípnutí duše patkou pláště, ten by pak na ráfku seděl křivě, nesedl by tak, jak má:










18. nafoukneme dušu na předepsaný tlak a zkontrolujeme, jestli plášť dobře sedl do ráfku:





19. matici ventilku úplně nedotahujeme, protože pokud se nám náhodou protočí plášť na ráfku, poznáme to podle nachýleného ventilku. Pokud bychom matici utáhli, může se nám ventilek urvat bez varování:




20. při nasazování kola na unašeč si můžeme zařadit rychlost, aby se nám unašeč neprotáčel a kolo se snáze nasadilo:




Plášť se snažíme nasadit pokud možno bez použití nástrojů (pouze rukama a nohama) proto, abychom patku pláště nepoškodili.
Tož třebas vám to v nečem pomože, protože nikde sem neviděl návod, jak se to má dělat - bez servisu... . [/quote]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

3.12.2018 v 16:18 | Nahoru | #2
Zdenalbenal> Teoreticky ano, ale prakticky by jsi u přezouvání gum na novější a větší motorky, než je ta Čiza, skončil u obrázku 3c, protože by ti při pokusu srazit patku pláště z ráfku ruply sandály
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp Sodaxxx 2 29.4.2024 v 16:48 nevo7
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp Enamtide 14 25.4.2024 v 20:06 H0racio
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp Kongošt 0 16.2.2024 v 18:21 Kongošt
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp Kongošt 9 26.1.2024 v 23:46 HANZTE
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp Glaucous 3 18.1.2024 v 16:24 kokoška.


TOPlist