globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Cestovní enduro
Zdravím,chtěl bych radu..Rozhodl jsem se prodat choopera,i když nerad ale po delším cestování na tomhle stroji jsem přesvědčen že ho musím vyměnít za nějaké to cestovní endurko..Vůbec ale nevím k čemu víc tihnout..Sjiždím recenze,testy atd..Má představa že by to neměl být žádný malý stromek apod..prostě nic kolem šesti kilča,minimálně Tiger 800..Přechazím s 1400 obsahu,takže spíše se poohlížím,po něčem o obsahu okolo litra a přikláním se ke kardanovemu pohonu,mám v merku pár strojů např: Moto Guzzi Stelvio 1200,nebo Yamaha XT1200Z Super Tenere,případně i Triumph Tiger Explorer ale tady už je cenovka docela hodně vyšší,zase by mě zajímal ten tří hrnek no..
Děkuji za poznatky a rozumné komenty...

Naposledy editováno 23.08.2018 20:57:41

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro

24.8.2018 v 14:15 | Nahoru | #1
foxdive> A co Triumph Tiger 800?Ten 3 vál musí být taky super..

(reakce na) Cestovní enduro

24.8.2018 v 14:44 | Nahoru | #2

Joker11 píše: foxdive> A co Triumph Tiger 800?Ten 3 vál musí být taky super..

no z mojí zkušenosti co jsem tigra chvíli vlastnil můžu říct že motor a i podvozek na cesty super, ten motor jede od dvou tis a krásně táhne, ale třeba na jízdu do soft terénu si to neumím představit, nazvednout přední kolo do vzduchu docela problém,aspoň pro mě teda byl, ale jinak dobrý stroj, motorove raketa třeba oproti malého gs

(reakce na) Cestovní enduro

24.8.2018 v 15:30 | Nahoru | #3

Joker11 píše: foxdive> A co Triumph Tiger 800?Ten 3 vál musí být taky super..


nebo si počkej na 790 Adv, ta určitě pojede hodně slušně

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro

26.8.2018 v 07:26 | Nahoru | #4

Joker11 píše: foxdive> A co Triumph Tiger 800?Ten 3 vál musí být taky super..

onehdy nějaký chytrák prohlásil, ze trivalcove motory v sobě spojují výhody dvouvalcu a ctyrvalcu. Ze dole jedou a nahoře taky. Já tvrdím opak. Spojují nevýhody obou. Dole to nejede a nahoře taky ne. Dvanactkovy Triumph je takový supersport na chudach. Je to motorka, kterou jsem poměrně dost snadno dostal na limity podvozku, hned jakmile jsem s tím vyjel mimo asfalt. A to jsem měl ten nový model se semiaktivnim WP podvozkem. Na silnici se chová dobře. Ale jak jsem psal - aby to poradně jelo, musíš to držet pod krkem. V terénu nemá ten motor břink. Když potřebuješ vrknout abys třeba vyhodil kolo z drážky, tak na to prostě zapomeň. Ten motor je v terénu dost bez potenciálu, ostatně v synergií s podvozkem. Zopakuji - na silnici celkem dobrý.
Osmičkový Tiger je na tom ještě hůř. Měl jsem bohužel povinnost jet před měsícem na Tiger 800 asi 20 km středně těžkým offem v Rumunsku (Heidenau Scout) přes kamenité a blativé úseky protkanými lavory plnými vody a to byla pro mě největší zoufalost za posledních několik let. Pak jsem ten stejný úsek jel nazpátek na GS a opět tam na Stelviu a oproti tomu (papírově lehčímu Triumphu) to v obou případech byla paráda. GS mělo vpředu sjetou E10 a vzadu novou E07+. Stelvio padesátiprocentní staré E07.
Obecně - Triumph funguje na asfaltu, ale do terénu nepatří.
Co se týče offu, tak Stelvio, Afrika, dvanáctkový GS a KTM Adv všechny fungují skvěle. Pokud máš gumy a máš na to ruce. A to se nebavím jen o nějakých sotolinovych cestách s dětskou obtížnosti. Ale o opravdovým terénu. Všechny mají své lehké mouchy. Na podvozku, na motoru, ale fungují. Mají víceméně schopné podvozky, motory co tě vytáhnou ze sraček přesně v momentě když to potřebuješ, dobré těžiště a vyvážení. Trochu se drbu za ušima s Yamahou 1200, která těch much má trochu víc, ale pokud ji miluješ a budeš trosku víc tolerantní, tak si s ní uziješ taky. Hondu CT z terénu skrtni úplně. Vpodstatě i ze šotolinek. Nevypínatelné ABS a brutální hmotnost tě vyškolí hned v první rychlejší zatáčce.
Multistradu Enduro ti neřeknu. Tu jsem jezdil jen po asfaltu a v terénu jsem ji neměl.
Caponord Rally je taky dobrá volba. Skvělý, vážně skvělý podvozek. Motor má říz, což se v offu hodí. Trochu mě mrzela vyšší spotřeba a malá světlá výška. Každý větší kámen a už jsem byl na břichu.
Jak tady někdo zmínil. Kup si novou litrovou Africu. A až se to na ni naučíš a zatoužíš po větší míře zábavy, tak ji prodej. A kup něco jiného. Zábavnějšího.
Takže Jokere, srovnej si v hlavě trochu víc co vlastně chceš. Ideální stroj neexistuje. Vždy je to kolekce kompromisů. A je potřeba mezi nimi prokličkovat.
A na řeči typu “dnes jsou všechny motorky dobré a s žádnou neuděláš chybu” nedej. To je úplný nesmysl. I dnes stojí spousta motorek za hovno. Co se kardanu týče, po stovce tisíců kilometrů s kardanovou motorkou a po desítkách tisíců km s motorkami s řetězem stále neshledávám v kardanu nějaké výrazné výhody. V případě že chceš jezdit v terénu, tak je kardan spíš nevýhodou, vzhledem ke své omezené proaktivitě. Pokud ji vůbec nějakou má. Třeba Yamaha ST a Honda CT má kardany jedna veliká hrůza. BMW, Guzzi a Triumph je má mnohem lepší. A v terénu je vpodstatě nejlepší řetěz.
Co bych dělal na tvém místě já? Počkal bych si na KTM 790 Adventure nebo Adventure R

Naposledy editováno 26.08.2018 07:56:15
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pyreneje,Sardinie,Korsika 2024 Yamaha XT1200Z Super Tenere 31081 13 6.5.2024 v 08:13 Verka_
Diagnostika Triumph Tiger 1200 Explorer Triumph Tiger 1200 Thomsonson 11 26.4.2024 v 09:59 Thomsonson
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko [1 ... 27, 28] Moto Guzzi Stelvio 1200, Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX... pkKun 838 3.4.2024 v 07:12 pkKun
XT1200Z - elektrika - Blikaju pravé... Yamaha XT1200Z Super Tenere hudekd 11 4.3.2024 v 19:22 hudekd


TOPlist