Nevim jestli blbě hledám ale nepodařilo se mi najít dle čeho určím jaké pružiny potřebuji.
Je někde tabulka nebo vzorec dle kterého by se dali zjistit správné typy? Origo tuším by měli být cca na 85kg jezdce což přesahuju v motohadrech o cca 20kg. Centrál už mám dotažený skoro na max a pořád je zadek moc měkkej. Předpokládám, že už bude samotná pružina taky unavená.
Pak ještě dotaz. Zkušenost s repasí Öhlins vidlic? Jdou reálně sehnat Öhlins gufera a olej? Kdyby jo, prosím kde. Případně vykoumal někdo srovnatelnou nebo lepší alternativu?
Všem předem moc díky.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volba pružin do vidlic a centrálu
Repas myslím že dělaný nebyl ale do 18k tuším byla vedena serviska ale nevybavuju si jestli tam nějaká poznámka na tohle téma byla.
Mates92 píše: krAlik33> diky za tip. Množství oleje prozkoumám a zkusím probrat s někým výše zmíněným kdo dělá öhlins. Osobně by mi dle standardního nastavení vyhovovala spíš tvrdší charakteristika při větším stlačení což jak jsem už koukal by měl ten ollej vyřešit ale to už bude asi spíš pokus omyl. Zrovna podvozek bych si na moto chtěl udělat sám a přijít si na to správný nastavení.
Repas myslím že dělaný nebyl ale do 18k tuším byla vedena serviska ale nevybavuju si jestli tam nějaká poznámka na tohle téma byla.
mnozstvi oleje dej dle manualu a pak muzes ladit rebound/kompresi atd stelovacimi prvky.. :)
mozna bys mohl jeste vyzkouset pridat vzadu kompresi ... pridavat ji nez ti to zacne pripadat tvrdy na hrbolech,pak kousek vratit
pokud chces tvrdsi charakteristiku pruziny ve zdvihu bez vymeny pruziny (vetsi progresi), tak to muze resit i vymena prepakovani pod zadnim tlumicem za jine.. jinej rozmer tech trojuhelniku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volba pružin do vidlic a centrálu
Nedavno sem sa na toto tema bavil s kamosem, co robi mechanu jednemu nasemu talentu na okruhoch, tak mi len tak medzi recu poradil jak nastavit muj podvozek na Tunakovi, a ze ho mam prilis tvrdy. Ze aj na moju vahu. Motorka byla dost nervozna, po jeho rade je maksi, ale daleko prijemnejsi na rychlu jizdu.
Kazdopadne v jeho komente zaznelo aj to, ze vacsina ludi aj na okruhoch strasne pritvrdzuje podvozek, ale ze to neni o tem, aby byl co najtvrdsi, ale podvozek by mjel by hlavne spravne nastaveny, aby kola na nerovnostach neposkakovali a neodskakovali, ale aby povrch cesty pekne opisovali.
Takova otazka, jak hlboko sa ti ponara predek? Mas tam nejaku pasku alebo neco, na zaklade ceho vidis, jak hluboko ti idu tlmice? Mjeli by sa ponarat tak, aby ti pri maximalnem prepruzeni/brzdach zostavala este 1-2cm rezerva.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
supersport - dvouválec Aprilia RSV 1000 R | JR1981 | 17 | 14.6.2023 v 20:47 kokoška. |
Ztráta klíče Aprilia rsv 1000 R Aprilia RSV 1000 R | DeHi | 3 | 20.5.2023 v 16:11 DeHi |
Tuono 2009 nedobíjí Aprilia Tuono 1000R, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia Tuo... | Michal.R6 | 19 | 27.3.2022 v 00:38 nazram |
Tuono 2009 chcípá Aprilia Tuono 1000R, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV... | Michal.R6 | 4 | 12.6.2021 v 13:05 Michal.R6 |