globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: opotřebení zadní pneumatiky

Zadní guma se mě vždy sjede do lichoběžníka. Tedy splacatí se vršek a sjedou boky, takže zbydou dva hřebeny. Motorka je silně přetížená a nejezdím nijak pomalu. Kupuji vżdy zesílené gumy a hustím o něco více. Zadní na 3,1 místo 2,9 ale je to jak vidím málo. Teď mám novou Pilot road 4 GT asi 700k a chci jî dohustit tak na 3,5. Nevím ale co si můžu dovolit, protože v horku to pak vyletí až o 0,6 výš tak aby to nebylo moc. Pořàd cestou upouštět a dofukovat se mě fakt nechce.

Ta poslední se mě teď odporoučela po 7000 km v půl jedné v noci na dálnici ve Švédsku. Byla to celodenní šílená anabáze. Guma by asi domů s odřenejma ušima dojela ale....
Ráno prázdná, dírka jak po špendlíku nalezena fakt s lupou. Knoty mám ale lepidlo horkem vyteklo a zbylo jen trochu. Navíc jsem to nenechal uschnout a hned jel, takže to ucházelo. Lepidlo nikde neměli, tak jsem až ve čtvrtým pneuservisu sehnal opravu na počkání (čtvrtek 10 ráno!!). Opravář to třikrát!!!zouval a pořád to ucházelo (dírka po tom knotu nic jinýho). Nová guma nebyla, on jen krčil rameny ( cena 300 SEK). V zoufalství jsem tam nafoukal sprej pěny a vyjel jsem 50 km pro novou gumu. Tu jsem koupil ve velký firmě Nord bikes v pět odpoledne (tedy přístupem k zákazníkovi je každý český obchod strčí do kapsy). Servis mají ale přezutí na počkání ani náhodou. Pěna nějak držela ale na 270 km do dalšího ubytování jsem to neviděl, tak jsme se vydali hledat nocleh. Ani náhodou nikde nic (teda nevím kde spěj ti co jezdí na blind). Takže pomalu 70 až 80 vpřed. Po 50 km vyletěl ten špunt nebo co tam dal ten odborník. U pumpy našli tubu lepidla tak jsem tam nacpal 3 knoty a jel jsem. Po dalších 60 km to ušlo náhle během 1km na dálnici (no je pravda že jsem zkoušel jet 90, což jsem asi neměl). Nemají tu krajnice a při prázdný gumě je bočák moc dlouhej a nebylo na co najet ani kam pomalu doťapat (přede mnou bylo zůžení do jednoho pruhu, stát se to o 300m dál zablokoval bych dálnici). Seděl jsem tedy na motorce, nastartovaný motor, blikačky, zadní mlhovky - 3 hodiny) Volal jsem 112(třikrát) ale prostě nijak nepomohli. Zkusil jsem tedy českou asistenci ( platím si havarijko) a ejhle oni to ve 3 ráno zařídili. Odtahovka mě dovezla před pneuservis kde mě ráno gumu přehodili.

Blbá zkušenost. Jako první opatřenî tedy hledám na kolik to foukat, aby to vydrželo víc. Ta dírka byla v tom zeslabeným boku. Na další dluhou cestu zadní novou sebou.
Co myslíte, na kolik se dá ta zadní hustit?

Naposledy editováno 07.07.2018 23:46:05

Blokovaní uživatelé: findejs1310, Uzivatel507

1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky

21.7.2018 v 10:20 | Nahoru | #1
se-se> Nejde mi do hlavy 1 věc. Jako chápu, že ta situace byla na pikača, stát na kraji pruhu dálnice atp. Zažít bych to rozhodně nechtěl. Ale psal jsi, že o 200m dál bylo nějáké zúžení, což vidím jako potenciální místo bezpečnějšího zastavení, protože pochybuji, že tam byly značky a pak lochna do země. To s tím nešlo na prázdné pomalu krokem dojet těch 200m? Guma byla stejně v kopru a kdybys to přece šudlal jako bys jel na ledu, s nohama na lyžičky, tak by to přece mělo jít... Nikdy jsem na ničem takovém nejel tak nemám ánung jak se to chová na prázdné a jaká manipulace s tak těžkou motorkou, proto mě zajíma, jestli to fakt bylo nemožné, nebo jak to je...
Ještě mě vlastně zajímá jak silný je provoz v noci na švédské dálnici, bo v ČR bývá dost pusto (jezdí zase o to větší střelci...)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

21.7.2018 v 11:05 | Nahoru | #2
Mi3ka> to zúžení na těhle dàlnicích znamená změnu přiřazení prostředního pruhu z mého směru do protisměru. Spolu s tím se přesouvá i prostřední plot. Často tam bývají odstavný miniparkoviště po pár set metrech ale díval jsem se na fotomapu a nic tam nebylo, jinak bych se tam možná vydal v doprovodu toho žlutýho anděla (ale on sám, když viděl jak to "jede" tak řekl, že to by nešlo). Jet se na tom nedalo, nešlo udrżet rovnováhu, motorka se vyloženě zmítala a musel jsem šlapat po zemi. To znamená přes spojku tedy nejvýše tak 100 m abych jí nespálil. Navíc bych možná i poničil ráfek.
Ptal jsem se toho z odtahovky, co se stane, když je porucha nebo havárka v tom jednoproudým úseku. Řekl, že to je špatný a všichni se snaží aby se tam nic nestalo, protože se tam musí dojet opačným směrem, zajistit, že nic neprojede a pak tam odtahovkou dojet protisměrem. Ono tam není totiž místo ani aby vozidla mohla uhnout a projela třeba sanitka. Většinou se prý zablokují oba směry. Proto je taky to střídání tak častý - do 2 km. Sám řekl, že je tenhle typ dálnic nebezpečnej.

Nízký provoz byl večer, v noci bylo stále něco v dohledu který byl asi kilometr. Kamiony jezdíkole 90, projížděly kolem mě pomalu ale to proto, że mě viděli z dálky.

Naposledy editováno 21.07.2018 11:14:01
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Wobble, Wobbling Suzuki GSX 1250 FA nippon72 20 12.4.2024 v 14:49 Piwell
jednoustopou Suzuki GSX 1250 FA nippon72 9 3.4.2024 v 12:46 Neeno
Aký olej doliať Suzuki GSX-R 125, Suzuki GSX 1250 FA nippon72 9 24.5.2023 v 18:36 Pedl
Lepenie plexi Suzuki GSX 1250 FA nippon72 16 20.5.2023 v 12:02 crestik
řízení Suzuki GSX 1250 FA rteprapšak 12 9.11.2021 v 01:49 hagrid.hagrid


TOPlist