globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: opotřebení zadní pneumatiky

Zadní guma se mě vždy sjede do lichoběžníka. Tedy splacatí se vršek a sjedou boky, takže zbydou dva hřebeny. Motorka je silně přetížená a nejezdím nijak pomalu. Kupuji vżdy zesílené gumy a hustím o něco více. Zadní na 3,1 místo 2,9 ale je to jak vidím málo. Teď mám novou Pilot road 4 GT asi 700k a chci jî dohustit tak na 3,5. Nevím ale co si můžu dovolit, protože v horku to pak vyletí až o 0,6 výš tak aby to nebylo moc. Pořàd cestou upouštět a dofukovat se mě fakt nechce.

Ta poslední se mě teď odporoučela po 7000 km v půl jedné v noci na dálnici ve Švédsku. Byla to celodenní šílená anabáze. Guma by asi domů s odřenejma ušima dojela ale....
Ráno prázdná, dírka jak po špendlíku nalezena fakt s lupou. Knoty mám ale lepidlo horkem vyteklo a zbylo jen trochu. Navíc jsem to nenechal uschnout a hned jel, takže to ucházelo. Lepidlo nikde neměli, tak jsem až ve čtvrtým pneuservisu sehnal opravu na počkání (čtvrtek 10 ráno!!). Opravář to třikrát!!!zouval a pořád to ucházelo (dírka po tom knotu nic jinýho). Nová guma nebyla, on jen krčil rameny ( cena 300 SEK). V zoufalství jsem tam nafoukal sprej pěny a vyjel jsem 50 km pro novou gumu. Tu jsem koupil ve velký firmě Nord bikes v pět odpoledne (tedy přístupem k zákazníkovi je každý český obchod strčí do kapsy). Servis mají ale přezutí na počkání ani náhodou. Pěna nějak držela ale na 270 km do dalšího ubytování jsem to neviděl, tak jsme se vydali hledat nocleh. Ani náhodou nikde nic (teda nevím kde spěj ti co jezdí na blind). Takže pomalu 70 až 80 vpřed. Po 50 km vyletěl ten špunt nebo co tam dal ten odborník. U pumpy našli tubu lepidla tak jsem tam nacpal 3 knoty a jel jsem. Po dalších 60 km to ušlo náhle během 1km na dálnici (no je pravda že jsem zkoušel jet 90, což jsem asi neměl). Nemají tu krajnice a při prázdný gumě je bočák moc dlouhej a nebylo na co najet ani kam pomalu doťapat (přede mnou bylo zůžení do jednoho pruhu, stát se to o 300m dál zablokoval bych dálnici). Seděl jsem tedy na motorce, nastartovaný motor, blikačky, zadní mlhovky - 3 hodiny) Volal jsem 112(třikrát) ale prostě nijak nepomohli. Zkusil jsem tedy českou asistenci ( platím si havarijko) a ejhle oni to ve 3 ráno zařídili. Odtahovka mě dovezla před pneuservis kde mě ráno gumu přehodili.

Blbá zkušenost. Jako první opatřenî tedy hledám na kolik to foukat, aby to vydrželo víc. Ta dírka byla v tom zeslabeným boku. Na další dluhou cestu zadní novou sebou.
Co myslíte, na kolik se dá ta zadní hustit?

Naposledy editováno 07.07.2018 23:46:05

Blokovaní uživatelé: findejs1310, Uzivatel507

5 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 12:03 | Nahoru | #1
Ježíííš....co blbnete všichni s těma procentama dusíku?? Je to úplně jedno!!! Plnění dusíkem je sice dražší,ale dusík se začal dávat do kamionových pneu,protože se pneumatika tolik nehřeje (myslím oproti plnění vzduchem. Neříkám,že je po naplnění dusíkem ledová) . Dusík mám větší roztažnost,takže pokud je kolo studené,vypadá podhuštěně. Jakmile se stroj rozjede,kola ohřejí,dusík taktéž,tak se dostanete na optimálně nahuštěné pneu.
Když jsem lezl z kamionu,tak ten dusík začínal. Nemám s tím osobní praktické zkušenosti,ale hodně jsem to probíral s klukama,co jezdili nadměry a tím dusíkem plnili.
Není to všemocný,ale hodně to pomohlo v parných létech,kdy táhli něco těžkého. Pochoptilně i pneumatiky s dusíkem bouchají. Neříkám že ně,ale je to méně,než plněné vzduchem.
Par chytrých hlav v NDR se sešlo....zkrátka mě napadlo,že pro se-se by to možná bylo řešení,když tahá takovou almaru. Nic víc v tom není. Když to vyzkouší a řekne bylo to k prdu,tak mu nebudu tvrdit,že já mám určitě pravdu. Prostě to chce vyzkoušet. Není to tak draho řešení a bude vědět na čem je.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 12:14 | Nahoru | #2
dafikk> jenze jediny spravny reseni je vzit si velky TP. Precist kolonku o hmotnosti. Vyhazet z motorky ty cirkusacky nesmysly a foukat a jezdit na beznych cestovnich pneu. Pri bezne hmotnosti moto.
Ja se divim ze takovej odbornik sesese v tomhle potrebuje radit. Konstrukter na baterky. Kterej si ani udaj na gume neumi precist.

Druha moznost poridit jinou motorku. Tohle se stejne jako motorka nechova.... Trapne se tvarici smajlik

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 12:31 | Nahoru | #3

dafikk píše: Ježíííš....co blbnete všichni s těma procentama dusíku?? Dusík mám větší roztažnost,takže pokud je kolo studené,vypadá podhuštěně. Jakmile se stroj rozjede,kola ohřejí,dusík taktéž,tak se dostanete na optimálně nahuštěné pneu.



Jenze to prave neni pravda - viz stavova rovnice plynu, kterou jsem uz dvakrat citoval.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 12:50 | Nahoru | #4
dafikk> tak právě dusík má minimální hodnoty tepelné roztažnosti. Tzn. jaký tlak nahustím, takový bude i po zahřátí pneu (+-).
U motky, cca 2,7atm. se hodnoty tlaku pohybují +- 0,6 . Což je nějakých 20%. U kamionu 8atm. už to je +- 1,7 .
...dusík nezmenšuje zahřívání pneu, max. ho zpomaluje, ale jen o nějakých 5% , jak už někdo psal. Pneu se zahřívá třením, pohybem, to dusík neovlivní. ...ale hélium, nebo vodík by mohly.

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

12.7.2018 v 02:11 | Nahoru | #5
.

Naposledy editováno 21.09.2018 10:47:03

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

15.7.2018 v 12:20 | Nahoru | #6

dafikk píše: Ježíííš....co blbnete všichni s těma procentama dusíku?? Je to úplně jedno!!! Plnění dusíkem je sice dražší,ale dusík se začal dávat do kamionových pneu,protože se pneumatika tolik nehřeje (myslím oproti plnění vzduchem. Neříkám,že je po naplnění dusíkem ledová) . Dusík mám větší roztažnost,takže pokud je kolo studené,vypadá podhuštěně. Jakmile se stroj rozjede,kola ohřejí,dusík taktéž,tak se dostanete na optimálně nahuštěné pneu.
Když jsem lezl z kamionu,tak ten dusík začínal. Nemám s tím osobní praktické zkušenosti,ale hodně jsem to probíral s klukama,co jezdili nadměry a tím dusíkem plnili.
Není to všemocný,ale hodně to pomohlo v parných létech,kdy táhli něco těžkého. Pochoptilně i pneumatiky s dusíkem bouchají. Neříkám že ně,ale je to méně,než plněné vzduchem.
Par chytrých hlav v NDR se sešlo....zkrátka mě napadlo,že pro se-se by to možná bylo řešení,když tahá takovou almaru. Nic víc v tom není. Když to vyzkouší a řekne bylo to k prdu,tak mu nebudu tvrdit,že já mám určitě pravdu. Prostě to chce vyzkoušet. Není to tak draho řešení a bude vědět na čem je.



o hovno jde,ale dusík se do pneu dává z jiného důvodu.
nejde o to,že se pneu tolik nehřeje-to je nesmysl,žádný plyn uvnitř nezmění tření pneumatiky na jejím povrchu,jde o to,že se dusík po zahřátí méně rozpíná a proto ta pneumatika nestřelí.

každopádně na motorce jsou jiné teploty a tlaky,tam dusík nemá smysl.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Wobble, Wobbling Suzuki GSX 1250 FA nippon72 20 12.4.2024 v 14:49 Piwell
jednoustopou Suzuki GSX 1250 FA nippon72 9 3.4.2024 v 12:46 Neeno
Aký olej doliať Suzuki GSX-R 125, Suzuki GSX 1250 FA nippon72 9 24.5.2023 v 18:36 Pedl
Lepenie plexi Suzuki GSX 1250 FA nippon72 16 20.5.2023 v 12:02 crestik
řízení Suzuki GSX 1250 FA rteprapšak 12 9.11.2021 v 01:49 hagrid.hagrid


TOPlist