Naposledy editováno 19.06.2018 22:18:17
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawe k moři Rady zkušených
MartasUS píše: Tak nevím jestli bych na todle měl. Teda určitě bych to nějak zvládnul. Jednak bych si určitě vzal do zálohy dost peněz a někomu v česku řekl at je na telefonu a v dodávce plnou. Spíše jde o to jestli to celé podstoupit za tuto cenu. Pak člověk z té cesty má prd, ale nevím jestli jsi bohatý dobrodruh co má prostě rád veterány a nebo jen jedeš protože nic jiného není. Tak jako tak ti držim palce
Tak šlo na těch motorkách jezdit před 40, 50, 60 lety, když to byly nové stroje, tak proč ne teď... Lidi na tom jezdili nejen do práce, ale našli se i dobrodruzi, kteří cestovali po celém Československu a ti šťastnější to zvládli i za hranice... Kamarádův děda měl s babi v tandemu za zády na ČZ 150 procestovanou celou republiku od Aše až po Užhorod a šlo to. Pavel Suchý všem co nevěřili dokázal, že to jde a člověk nepotřebuje bavoráka, KTM, či něco jiného. Jediné co potřebujete je chuť vyrazit a odvaha. Stejně tak dokazují lidi jako pan Hošťálek, Jarda Šíma nebo Dominika Gawliczková, že nepotřebujete litry, 1200 nebo kdo ví jaké objemy.
Doba se změnila a mnoho lidí vnímá motorky tak pod cca 750 ccm jako malá přibližovadla vhodná na rekreační ježdění kolem komína. Léta razím myšlenku, že cestovat se dá na všem, důležité ale je co od cesty člověk očekává. Pokud někdo cestuje stylem "v pátek odpo z hokny do auta (motorku), šup na dálnici, rychle dovalit 1000 Km k moři a tam se vyvalit" tak mu skutečně menší, pomalá motorka asi vyhovovat nebude. Když někdo jezdí na kochačku, je mu jedno jestli někam dorazí v 10 ráno nebo 10 večer, támhle zastaví na koupačku, támhle na zmrzku... a prostě nespěchá, asi nutně nadupaný litr nepotřebuje.
Rozbít se může všechno. Nezáleží na věku nebo na značce (nu dobře u některých značek je porucha více očekávatelná). Pak jde o to co člověk dokáže opravit, a jaké bude mít štěstí na lidi, kteří mu pomůžou. V knížce Jawa kolem světa se v jedné kapitole Pavel Suchý zmiňuje jak na tom byly motorky ostatních cestovatelů co potkal a žádná hitparáda to rozhodně nebyla...
Tím neříkám, že Jawy, Čízy a jiné staré stroje jsou to nejlepší na světě. Každému vyhovuje něco jiného a na každou činnost lze najít k tomu určený stroj. Ono i na krosce pojezdíte na okruhu, ale na silničce to bude asi o chlup lepší... Jen tak polemizuji nad tím, že dnešní stresová, uspěchaná doba se odráží i v tom cestování a strašně fandím každému, kdo se rozhodne jít tak trochu proti proudu, zabalí a vyrazí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawe k moři Rady zkušených
Mi3ka píše: Tak šlo na těch motorkách jezdit před 40, 50, 60 lety, když to byly nové stroje, tak proč ne teď... Lidi na tom jezdili nejen do práce, ale našli se i dobrodruzi, kteří cestovali po celém Československu a ti šťastnější to zvládli i za hranice... Kamarádův děda měl s babi v tandemu za zády na ČZ 150 procestovanou celou republiku od Aše až po Užhorod a šlo to. Pavel Suchý všem co nevěřili dokázal, že to jde a člověk nepotřebuje bavoráka, KTM, či něco jiného. Jediné co potřebujete je chuť vyrazit a odvaha. Stejně tak dokazují lidi jako pan Hošťálek, Jarda Šíma nebo Dominika Gawliczková, že nepotřebujete litry, 1200 nebo kdo ví jaké objemy.
Doba se změnila a mnoho lidí vnímá motorky tak pod cca 750 ccm jako malá přibližovadla vhodná na rekreační ježdění kolem komína. Léta razím myšlenku, že cestovat se dá na všem, důležité ale je co od cesty člověk očekává. Pokud někdo cestuje stylem "v pátek odpo z hokny do auta (motorku), šup na dálnici, rychle dovalit 1000 Km k moři a tam se vyvalit" tak mu skutečně menší, pomalá motorka asi vyhovovat nebude. Když někdo jezdí na kochačku, je mu jedno jestli někam dorazí v 10 ráno nebo 10 večer, támhle zastaví na koupačku, támhle na zmrzku... a prostě nespěchá, asi nutně nadupaný litr nepotřebuje.
Rozbít se může všechno. Nezáleží na věku nebo na značce (nu dobře u některých značek je porucha více očekávatelná). Pak jde o to co člověk dokáže opravit, a jaké bude mít štěstí na lidi, kteří mu pomůžou. V knížce Jawa kolem světa se v jedné kapitole Pavel Suchý zmiňuje jak na tom byly motorky ostatních cestovatelů co potkal a žádná hitparáda to rozhodně nebyla...
Tím neříkám, že Jawy, Čízy a jiné staré stroje jsou to nejlepší na světě. Každému vyhovuje něco jiného a na každou činnost lze najít k tomu určený stroj. Ono i na krosce pojezdíte na okruhu, ale na silničce to bude asi o chlup lepší... Jen tak polemizuji nad tím, že dnešní stresová, uspěchaná doba se odráží i v tom cestování a strašně fandím každému, kdo se rozhodne jít tak trochu proti proudu, zabalí a vyrazí.
Tak, a proto mám v dnešní době "malorážky" a užívám si jen toho ježdění samotnýho... J350/640, Honda XL350R Navíc na litru bych se asi brzo zabil :D (full gas...)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3892, 3893] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 116785 | Dnes v 00:04 Kohlstein |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |