Krom toho, pokud stim obcas delas, tak mas zachvili ty loziska za...ny ... takze ja to resim tak ze kdyz me nekdo prijede na reklamaci ze mu to vibruje, tak loziska vyhodim a dam jiny.
sramis píše: Tolik k dotazu o servisu Horneta... Uz jen prejmenovat vlakno na hadku o vyvazovani kol...
A k původnímu dotazu - vyzkoušej vůli ložisek kol (moto dej na stojan a kolem hýbej ve směru kolmo na osu kola. Pokud cítíš vůli, vyměnit ložiska).
Pak mrkni na řetězovku a tvar zubů předního kolečka a rozety, jestli budou mít tvar žraločí ploutve, vyměnit.
Pak se podívej na tvar gum v unašeči rozety a jestli nejsou moc ohoblovaná. Stejně tak mrkni na rolnu řetězu, vodítko řetězu u rozety a plastový kluzák řetězu na kyvce a pod kyvkou.
Můžeš zkontrolovat i ložiska v krku. Zabrzdi přední brzdu, levý ukazováček dej na horní matku osy krku řázení a dělej pohyb dopředu a dozadu (musí se ti stlačovat a povolovat tlumiče). Pokud cítíš v levé ruce malé lupání, je tam vůle. Můžeš krk řízení lehce dotáhnout. Pokud poté jdou řidítka trhaně, budeš muset ložiska vyměnit, jinak ok.
Vyměň preventivně svíčky. Stojí pár korun.
Stejně tak vzduchový filtr.
Určitě bych vyměnil i olej v předních tlumičích. Budeš muset dát moto na stojan, sundat přední kolo, vyndat oba tlumiče, rozebrat a vyčistit. Není to zase až taková věda, jak to může na první pohled vypadat :). Pokud tlumiče netečou, můžeš nechat původní gufera a prachovky a nemusíš řešit problém jak narazit nová gufera. Já třeba gufera měním po 3-4 výměnách oleje.
Je na zvážení, jestli nenechat u někoho repasovat zadní tlumič. Jestli lidi kašlou na přední tlumiče, tak zadní je zanedbaný ještě více a na 99% má vše původní. Pokud má moto na tachometru 60000km, dost možná má už kolem stovky tisíc km a stejně tak i zadní tlumič a olej v něm.
Mrkni na koncovky plynového lanka nahoře i dole. Pokud je hodně obroušené/vyleštěné, vyměnit. Stejně tak spojkové lanko, to bývá namáhané ještě více..
Víc mě teď nenapadá :). Jinak jestli tě to opravdu zajímá (a baví) a chceš si údržbu dělat sám, sleduj tady na motorkářích sekci Jak na to -> opravy a údržba. Pokud umíš anglicky, na youtube najdeš videa na vše a hlavně to vidíš na vlastní oči, což je velká výhoda.
gugo píše: radektt> jenomze ono kdyz to kolo ktery tam mas nasazeny vazi mnohonasobne vic, nez ty nevyvazky tak to funguje trochu jinac.
Krom toho, pokud stim obcas delas, tak mas zachvili ty loziska za...ny ... takze ja to resim tak ze kdyz me nekdo prijede na reklamaci ze mu to vibruje, tak loziska vyhodim a dam jiny.
je mi jasné, že se to nedá takhle jednoduše říct :). Tření v ložiskách je dost jiné jen s osou a pak s celým kolem. Každopádně s těmito nekrytými mi to chodí na gram (méně jsem nezkoušel). Pak je solidní alternativa pořídit ložiska do kolečkových bruslí, nechodí až tak jemně, ale jsou krytá a vyvážím to na 2,5g (nejmenší prodávané moto závaží). Blbý je koupit obyč krytá ložiska s vazelínou, ta chodí fakt špatně.
Naposledy editováno 04.06.2018 12:30:30
2 reakcí na tento příspěvek Kompletní údržba po x letech
Druhý servis, kam musím dovézt jenom ráfek a ještě musí mít v práci toho správného chlapa, má otvírací dobu úplně na hovno, vezmou si 400 a ještě tě většinou odmítnou, protože na jednom zvedáku přezouvají fábku, další 2 mají prázdné a prostě kurevsky nestíhají....
A třetí expert je už trochu dál, vyvažuje to týden, do toho nezavře hubu jaký on je největší kápo přes motorky a řekne si lidové pětikilo...
Prostě se vůbec nedivím, že to čím dál víc lidí děla samo domo
Naposledy editováno 04.06.2018 16:33:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompletní údržba po x letech
Naposledy editováno 04.06.2018 16:24:13
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompletní údržba po x letech
U auta za demontáž zimáků, přezutí, vyvážení a namontování 4 letních jsem platil 600,- a když si to porovnám s jedním ráfkem z mašiny...
Naposledy editováno 04.06.2018 16:42:15
Maartyy píše: gugo>
U auta za demontáž zimáků, přezutí, vyvážení a namontování 4 letních jsem platil 600,- a když si to porovnám s jedním ráfkem z mašiny...
tak by auto mělo stát tak 200, protože než sundá z motorky přední kolo, má z auta všechny 4 dole.
nezapominejte ze 1g je par kapek zateklejch ve vzorku pri prejeti (dostatecne kratke aby se namocila jen pulka kola) kaluze.. je proste potreba najit rozumnou mez kam to ma smysl hnat - dejme tomu tisicina vahy kola tj. 10g
+ad puvodni dotaz - doma muzes udelat skoro cokoliv na co si (rozumne) troufnes + na co mas spravne naradi a pripravky, jinak receno rvat za kazdou cenu neco necim co k tomu neni urceny jenom z principu hrdosti-sobestacnosti je blbost, ale vybavit se patricnym naradim a servisovat si veci sam blbost urcite neni pokud Te to bavi
Maartyy píše: gugo> 400 za přezutí a vyvážení dovezeného ráfku, nebo 500 za komplet včetně demontáže a montáže, ale je to cca 20km. Jediné dva servisy široko daleko, co vyváží mašinu. Ještě by byla varianta nechat si kolo přezut za normální cenu a vyvážit si ho doma.
U auta za demontáž zimáků, přezutí, vyvážení a namontování 4 letních jsem platil 600,- a když si to porovnám s jedním ráfkem z mašiny...
A co je normální cena?
Prostě se na to podívejte taky z druhý strany, živí nás přezouvání aut - je jich víc a přezutí jednoho auta je většinou rychlejší a jednodušší než jedno moto, u auta není co odřít při demontáži (trotl samozřejmě dokáže i to), kola jsou širší - lépe se snima pracuje na zouvačce, nezavazí kotouče který si fakt musím hlídat... A to prostě někdo musí zaplatit, plasty do zouvačky na uchycení ráfku, do palce zouvačky, plast na montpáku, nic není nesmrtelný.
Tím neříkám, že i přes cenu to někdo neudělá blbě, za sebe snad můžu říct, že to dělám poctivě a pečlivě ale taky si to nechám náležitě zaplatit.
Maartyy píše: Jediný servis v okolí, který za rozumné prachy sundal kolo z mašiny, přezul,vyvážil a namontoval, to bohužel zabalil.
Druhý servis, kam musím dovézt jenom ráfek a ještě musí mít v práci toho správného chlapa, má otvírací dobu úplně na hovno, vezmou si 400 a ještě tě většinou odmítnou, protože na jednom zvedáku přezouvají fábku, další 2 mají prázdné a prostě kurevsky nestíhají....
A třetí expert je už trochu dál, vyvažuje to týden, do toho nezavře hubu jaký on je největší kápo přes motorky a řekne si lidové pětikilo...
Prostě se vůbec nedivím, že to čím dál víc lidí děla samo domo
Kam jezdíš proboha? Žes neřekl, ti to klidně udělám dvakrát levnějc
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet | Radysek79 | 8 | 27.4.2024 v 15:23 lenkochal |
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet | Paťas96 | 5 | 23.4.2024 v 20:43 holl75 |
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet | vodnikw | 6 | 17.4.2024 v 19:08 Anti |
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet | Vaclav_74 | 3 | 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V |