globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: KaN sání nové trysky
Ahoj, můj dotaz se týka především úpravě rovnotlakého pístového karburátoru a přesného pochopění jeho funkce.
Čerpám především z cizích webů protože na těch českých se toho moc nedozvím a to co se dozvím mi často nedává smysl se srovnáním s těmi cizími. Tak bych vás rád poprosil o vysvětlení pár věcí. Předem děkuji za smysluplné reakce
Týka se to konkrétně rovnotlákého pístového karburatoru Keihin VB 31 který mám v Hondě CM 400 T.
Po namontování KN filtrů (otevřeného sání) a odstranění vyrovnávací výfukové komory a nasazení otevřených výfuků bylo nutné pustit se do přetryskování. Protože motorka při koupi byla v žalostném stavu, byl jen rám a motor, nebyla možnost zkoušky běhu motoru před úpravami.
Teď když moto nastrartuji moto krásně drží volnoběh(ten jsem seřídil) do cca 5000 otáček motorka jede jak z praku) na 4 to valí 120 ale jakmile chci přidat nad 5000 ot/min motorka se začně dusit, střílet do sání, a naprosto ztratí výkon. na otáčkoměru mám 10000 ot/min až 12 000 ot/min v červeném poli. předpokládám že aspoň do těch 10 000 by se to mělo dát vytočit. když uberu plyn a zase jen šolíchám na půl plynu moto jede. Ale jakmile otevřu plnej, moto opět začne pekelně střílet do sání a nejede.
Karburátory jsou vyčištěné vše nové a vyměněné.
co se týká trysek v AJ jsem se dočetl že tento karburátor má Main jet a secundary jet. přičemž rozumím tomu tak že hlavní tryska je main jet, a vedlejší tryska secundary jet. To bych chtěl vysvětlit. klidně dodám i foto.
Co mě dál zaraží je, že main jet není tryska která je v pouzdře jehly ale je mezi jehlou a klaplou, tryska která vede do pouzdra jehly je zvaná secundary jet, tedy tryska vedlejší. Jakou mám ladit ? Všude ladí hlavní. ale ta vede u jinych karburátorů do jehly. mě tam ale dle popisu vede ta secundary ( vedlejší)
když jsem to poprvé rozebral, main jet byla 78 a secundary jet 108. v opravné sadě mi přišla tryska 75 a 118. tak jsem to dal namísto těch původních a stále stejný problém. pořídil jsem si tedy ještě jednu sadu 72 a 110
protože v návodu píšou že se originál má být 75/110
už jsem to nakombinoval opravdu všelijak ale stále to nejde nad 5000 otáček. scvčka po vyndání vždy do černa ale najel jsem vždy maximálně 2km takže to nebude směrodatné.
Potřebuju se teď dostat k tomu aby se to dalo normálně točit.
Prosím o vysvětlení jak to s tím karburátorem a jeho tryskama je. na co má která tryska funkci. a jak by jste doporučili postupovat. Děkuji za odpovědi.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KaN sání nové trysky

25.5.2018 v 14:30 | Nahoru | #1
Kratzmar1> Děkuji za reakci. slabší pružiny u šoupat? Měl jsem dojem že jsou tam už tak dost slabé pružinky a funkce je jen pro tlumení přebytečných vibrací?. Nebo se mílím ?

(reakce na) KaN sání nové trysky

Skvělá odpověď, děkuji! 25.5.2018 v 15:11 | Nahoru | #2

Pajis-akj píše: Kratzmar1> Děkuji za reakci. slabší pružiny u šoupat? Měl jsem dojem že jsou tam už tak dost slabé pružinky a funkce je jen pro tlumení přebytečných vibrací?. Nebo se mílím ?


Nejde mi sem teď vložit obrázek, ale toto je základní věc
http://www.buckeyetr...bs/CarbsI/Theory.jpg
https://www.mgexp.co...e/su-hs4-section.gif
Šoupátko se zvedá podtlakem, dírka pro podtlak je navrtaná zezadu šoupátka. Proti podtlaku působí pružina a hmotnost šoupátka. Tlumení je vzduchové nebo dříve olejové mezi středem šoupátka a víčkem.

Naposledy editováno 25.05.2018 15:13:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KaN sání nové trysky

Skvělá odpověď, děkuji! 25.5.2018 v 23:08 | Nahoru | #3
Pajis-akj> Síla pružiny a váha šoupátka hlavně určuje o kolik musí být nižší tlak v difuzoru než pod membránou/pístem, aby se začalo šoupě zvedat(čím tvrdší/těžší tím větší rozdíl) a tím udržovat velikost podtlaku v difuzoru a regulovat škrcení hlavní trysky.Podle fotek na tvém karb. je kanál pod pístem napojen do hrdla k filtru,(u prvního příspěvku jsem myslel že je do atmosfery), to znamená že co jsem psal dřív bude blbost a po odstranění filtru bude mít šoupě snahu v otáčkách otvírat více,rozdíl tlaků pod a nad pístem bude díky snížení odporu s otáčkami narůstat dřív. Tenhle karb. neznám, jen mě baví o tom přemýšlet, tak to ber jen jako teoretickou možnost,může to dělat cokoliv...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zadní tlumiče YSS svar - vydrží Honda CM 400T 8632 6 14.12.2019 v 08:47 8632
Múže to být investice [1, 2] Honda CM 400T VlaHa 37 27.11.2019 v 17:14 Davecherokee
Honda cm400t -divný zvuk [1, 2] Honda CM 400T Levap-honda 33 27.11.2015 v 08:08 Baránek
Teflonové pouzdra Honda CM 400T BizonJawa 1 26.4.2015 v 17:43 _unq_


TOPlist