globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: odcházejí svíčky
Zdravím a prosím o radu,
mám HSQ wre 125 r.v. 2007, přes zimu byla dělaná GO motoru a 2 týdny zpět jsem při návratu domů z vyjížďky dojel tak že mi motorka chcípla asi kilák od baráku a musel jsem ji dotlačit domů protože nešla nakopnout a ani neškytla, nicméně vyměnil jsem svíci a motorka jela najednou jak z praku, tak jsem to neřešil a minulý týden jsem ujel cca 2km a zase stejný problém, po výměně jako by nic a po pár kilometrech znova, už jsem tak odepsal asi 10 svíček za víkend. Jinak svíčky dávám Brisk LR11SL, zkoušel sem taky NGK BR9EG a stejný problém. Setkal se s tím někdo a ví kde hledat problém? Celou dobu co motorku jezdím je tam tryska 155ka a nebyl s tím žádný problém.

Další problém, u kterého nevím kde hledat příčinu, je že po nastartování se mi na tachometru ukazují zázračné hodnoty rychlostí kolik jedu např. 255 km/h a motorka stojí na volnoběh, s přidáním plynu se hodnoty hýbou buď nahoru nebo dolů - příčinu hledat nejspíše v kabeláži? Díky za jakoukoliv

1 reakcí na tento příspěvek odcházejí svíčky

2.5.2018 v 21:23 | Nahoru | #1
Nechce sa mi to hladať ale dávaš tám sviečku podla manuálu?

(reakce na) odcházejí svíčky

2.5.2018 v 21:44 | Nahoru | #2
Matko1> jojo manuál uvádí práve tu NGK a brisk je "náhrada" dle převodních tabulek,...

odcházejí svíčky

2.5.2018 v 21:58 | Nahoru | #3
Tohle mi přesně dělala Huska CR125 taky, jela jak z praku a najednou mrd a bylo po svíci, měl jsem ji 14 dní, pak mi ji nějakej zmrd ukradl, takže jsem neměl čas to prozkoumat, čím to bylo

1 reakcí na tento příspěvek odcházejí svíčky

2.5.2018 v 22:17 | Nahoru | #4
Abys dojel o něco málo dál, mohl bys použít teplejší svíčku. To samozřejmě neodstraní závadu. Ta je buď v samotném kondenzátorovém zapalování, nebo v zapalovací cívce. Jde o to, že napětí na svíčce musí vzrůst dostatečně rychle na cca 10-12kV, v řádu nanosekundy, aby došlo k přeskoku jiskry pouze mezi elektrodami. Při pomalém vzrůstu napětí prochází proud nejdřív karbonem po povrchu izolátorů, dřív než přeskočí jiskra, až se nakonec izolátor "prošvihne". Teplejší svíčka a chudší směs (menší tvorba karbonu a jeho lepší vypalování) můžou tento fatální stav oddálit, ovšem s nebezpečím samozápalů a přehříváním dna pístu při příliš teplé svíčce.
Jiná situace je opalování elektrod. I tady je na vině špatné zapalování. Doba trvání jiskry je asi jednu milisekundu a záleží to na konstrukci nebo stavu cívky. Pokud možno po celou dobu trvání jiskry má být napětí mezi elektrodami a proud mezi elektrodami dostatečně vysoké (100A v první nanosekundě až 1A po jedné mikrosekundě), aby se udržel jasný elektrický oblouk, kde se většina enegie přemění na teplo v plazmatu oblouku. Pokud proud v plazmatu mezi elektrodami klesne pod asi 0,1A, pak zbylá energie cívky ohřívá elektrody. Tento stav trvá v řádu do jedné milisekundy, pokud je to déle, vzniká nadměrný opal elektrod.
Takže veškeré záhady špatných svíček jsou vždy v cívce a v řízení primárního proudu, ať je to magnetové, bateriové nebo kondenzátorové zapalování.

(reakce na) odcházejí svíčky

2.5.2018 v 22:36 | Nahoru | #5
Beranidlo> díky, tzn. výměnou zapal. cívky odstraním tento problém. Díky zkusím a budu doufat že to vyjde. Jinak další návrhy uvítám.

odcházejí svíčky

2.5.2018 v 23:16 | Nahoru | #6
Kromě cívky samotné může být chyba i v kabelech, kontaktech, ukostření cívky, nebo VN kabelu a fajfce.

Naposledy editováno 02.05.2018 23:16:44

odcházejí svíčky

18.1.2019 v 23:37 | Nahoru | #7
Měl jsem podobný problém, že mi odcházely svíčky.Po dlouhém laborování jsme našli příčinu odlupující se " tvrdochrom " na šoupěti karburátoru. Po výměně šoupěte byl asi na 60 mot/ hod od svíček pokoj. Jináč mi nejlépe u HUSQVARNY CR 125 fungovala BRISK LR 11 SL.

odcházejí svíčky

19.1.2019 v 06:03 | Nahoru | #8
Čau, podľa mojej mienky majú poruchy sviečok súvis s poruchami tachometru. Tacho je digitálne a snímač elektrický . Niekde ti to preráža na kostru, myslím od riadiacej jednotky k indukčnej cievke, alebo????? Preto potom blbne aj to tacho. skontroluj všetky kabelové zväzky , hlavne pri krku riadenia tam vznikajú otery a vie sa vodič predrieť. Prejdi to lupou, voľným okom neuvidíš. Samozrejme spoje . buď rád, že ešte neodišla riadiaca jednotka, alebo alternátor. riešil som takú poruchu a neuveriteľné je ako sa vie izolácia poškodiť pri styku s hliníkovým rámom, pri oceľovom sa najskôr odrie farba rámu, izolácia vydrží. Držím palce pri pátraní.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Husqarna wr/sm 125 2t Husqvarna WR 125, Husqvarna WR 240 Matesx2 9 7.3.2024 v 10:53 mito7
Kde sehnat tlačítko tachometru a ma... Husqvarna WRE 125 huhlla 1 7.1.2024 v 06:58 krokoš
Otevřená Husqvarna wre 125 Husqvarna WRE 125 Rider372 1 26.12.2023 v 22:07 Kohlstein
wr 125 Husqvarna WR 125 _Shorty_ 14 24.10.2023 v 18:42 ja1
Názor na Husqvarna sm 125 2t Husqvarna SM 125 David_20 9 26.9.2023 v 01:55 hondaman1


TOPlist