globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rychlost náklonu
21.4.2018 v 03:01
Zdravím kamarádi přišel jsem konečně na svojí chybu a jsou zatáčky co se týče "jízdy na koleno". Mám problém se samostatným nakláněním motorky, aspoň si to teda myslím Můj postup zatáčky : tělo, brzda, náklon, plyn. Problém je u mě ale v samostatným náklonu a rád bych se zde tedy zeptal na pár rad Měla by se podle vás motorka naklonit do zatáčky rychle? Nejspíš to bude mým strachem, ale začínám zatáčku brzo a tak pomalu nakláním motorku poměrně velkou část zatáčky. Viděl jsem ale u většiny jezdců spíš, že do zatáčky jdou později a motorku rychle "shodí" do náklonu. Zde je pravděpodobně můj problém. Mám pravděpodobně strach z toho vyvinout na řídítka takovej tlak, aby se motorka do náklonu položila rychle. Proto radši vždy volím pomalu naklánět motorku do zatáčky. Výsledek je ale takovej, že s mým SVčkem jako dvouválem ztratím drtivou většinu rychlosti v zatáčce kvůli brždění motoru. Rád bych, aby mi někdo aspoň trošku popsal a přiblížil "sílu tlaku", jaká je potřeba vyvinout. Pár lidí,kterých jsem se ptal to doslova popisují jako rychle trhnutí řídítkama, ale to mi nepřijde správně. Díky za případné rady kluci

1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu

6.5.2018 v 15:05 | Nahoru | #1
Krejza, stev>

kontra se tomu rika kdyz v dusledku otoceni riditkama do prava, motorka zacne padat/zatacet do leva
kdyz pohnu telem (nebo dostanu bocni naraz a pod.) tak v dusledku posunuti teziste do leva (nebo vneseni vnejsi sily), motorka zacne padat/zatacet do leva .. riditka s kolem jdou do prava jen a pouze v dusledku geometrie a to cestou nejmensiho odporu, na samotne zataceni nema ta trajektorie zadny vliv, kdyby kolo nemelo zavlek, zadny moment tam ani nemuze vzniknout a riditka se na druhou stranu se vubec neprekmitnou, a dokonce naopak kdyz bude ten zavlek prilis velkej (dlouhej choper) nebo bude rychlost byla prilis mala a pod. muze se taky uplne klidne stat ze se riditka takto ztoci do prava uplne, zavrou se, a experimentator pujde na cumak..

ohledne teorie/praxe to mate fuk, bez rukou stejne nikdo nejezdi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

6.5.2018 v 16:51 | Nahoru | #2
kerut> přestaň už vymýšlet něco bez praktické stránky.
Třeba pochopíš, že obě Tebou výše popsané akce se dějí v pohybu a díky geometrii motorky se obě její části navzájem ovlivňují.
Jednoduše se dá říci, že motorka se řídí náklonem zadního kola, s tím na danou stranu jde těžiště.
Přední se pak "veze" za zadním. Přitom opisuje určitou trajektorii, která bude stejná v obou případech, ať se již zatáčí řídítky nebo tělem.
Přičemž shoda trajektorie není a nemůže být náhodná, když jde o jednu a tu samou soustavu.

Přední kolo bez závleku se nikam nestočí, pořád ale na sobě bude mít nějakou váhu a to bych fakt řídit nechtěl.

Dlouhý závlek není problém, stejně tak malá rychlost a plný rejd. Od toho tu jsou další ovládací prvky, aby to jezdec udržel

Čistě bez rukou je jen show a trochu trénink, v praxi je ale vhodná kombinace obou způsobů. Aspoň pro někoho.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S hellboy265 11 27.4.2024 v 15:13 ja1
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S johny6nine 2 9.4.2024 v 05:29 Destroyer
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S Dandos489 6 24.3.2024 v 14:14 Dandos489
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S dinosaurus 3 24.3.2024 v 07:59 jardad
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S Dandos489 24 7.3.2024 v 12:34 Redguy


TOPlist