bmw_r1300gs_cartec





Téma: Stání na volnoběh auto/motorka
4.2.2018 v 18:27
Chci se zeptat zkušenějších, má někdo praktickou zkušenost, že motorce, nebo autu vadí delší stání na volnoběh? U služebního auta taky necháváme auto nastartované, když se jdeme zahřát, nebo svačíme v zimě (jsem geodet) klidně 15, 20 minut. Včera jsem viděl policajty a ty měli octavii nastartovanou pořád když v ní seděli a lovili.....
Takže se ptám, jde o to, že motor blbě maže? Nebo odejde turbo u auta? Proč by někdo tak auto/motorku vůbec konstruoval, že nemůže stát na volnoběh?

Stání na volnoběh auto/motorka

Skvělá odpověď, děkuji! 4.2.2018 v 18:55 | Nahoru | #1
pokud je auto nebo motorka ohrata tak v pohode,ale u uplne studeneho motoru-kdyz to jede na rezim sytic to neni uplne dobre

Stání na volnoběh auto/motorka

Skvělá odpověď, děkuji! 4.2.2018 v 18:56 | Nahoru | #2
myslím si,že se na autě mnohem více projeví zanedbaný servis a plný knedlík na nezahřátém motoru,než to,jestli vrčí na volnoběh pár hodin za měsíc.

Stání na volnoběh auto/motorka

Skvělá odpověď, děkuji! 4.2.2018 v 19:16 | Nahoru | #3
A kdo ti tvrdi ze by to melo vadit?
Nevadi to nicemu, pokud funguje chlazeni jak ma, tak muze vrcet na volnobeh klidne tyden a nic se nedeje..
Dobra je poznamka ze to plati u zahrateho.. Studeny motor je lepsi zahrat volnou jizdou..

Stání na volnoběh auto/motorka

Skvělá odpověď, děkuji! 5.2.2018 v 12:43 | Nahoru | #4
Ahoj, spíš si myslím, že ta informace, že se nemá nechat motorka stát dlouho na volnoběh, vznikla tak, že se hodně barvily chromovaná kolena svodů výfuků. To vzniká hlavně při nastartování na sytič a dlouhého stání, kdy se kolena nechladí větrem, proto se doporučovalo hned vyjet. Při normálním stání na volnoběh to tolik nevadí a motoru taky ne. U některých motorek, jako třeba dragstar byl problém, že při stání na místě na stojánku je motorka nahnutá tolik, že se po chvíli rozsvítí kontrolka mazání, i když je oleje dostatek. Tak možná taky proto.

Stání na volnoběh auto/motorka

Skvělá odpověď, děkuji! 5.2.2018 v 15:59 | Nahoru | #5
řekl bych, že záleží na samotné konstrukci motoru (tady šlo o diesel? a najednou se sem motají benzínové motorky), většina motorů nedosáhna provozního tlaku ve volnoběžných otáčkách.

Chce to volnoběh malinko navýšit. Poté teprve otvírá regulátor tlaku a stabilizuje tlak. Teoreticky to bude problém hlavně moderních ekosraček olejů typu LL, low HTHS, low SASP apod ... klasickej A3 olej bude dobrej.
Teď jde o to jak je motor navržen - jak si s polovičním tlakem poradí jednotlivé komponenty.



Ale co je nejdůležitější:

řidič je povinen si počínat tak, aby neobtěžoval okolí a přírodu zbytečnými spalinami a hlukem, při stání (např. železniční přejezd) má vypnout motor, tečka.
Kdo to nedělá je hajzl
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist