bmw_r1300gs_cartec





Téma: Prodej motorek v Itálii za rok 2017 a 2018
 
3.1.2018 v 20:49
Update za celý rok, navazuje na listopadové téma .
Přehled prodeje nových motorek v Itálii za celý rok 2017 jsem našel zde .
Nejvíc se prodává kategorie Naked (cca 31.000 z celkových 81.500 velkých motorek). Pod vánoční stromeček si nejvíc Italů dalo Afriku, 59ks.
Možná to bude i tím, že jezdit rychle se přestává vyplácet - kapoty nejsou v módě, prodáno celkem pouze 4300 kousků.
Do první stovky se dostaly všechny modely s prodejem 209 a více kusů - tedy žádná MV Agusta.
Každá země má svoje specifika a Itálie má svoji fuoristradu - a velká Endura vévodí, s BMW v čele. BMW stačí udělat jednu motorku R 1200 v pěti variantách, a prodají jich víc než 7000 kusů. Když se přidá R Nine, je to skoro 8700 boxerů. V Mnichově si mnou ruce, protože v Itálii prodávají ze všech nejvíc:


Yamaha vsadila na Naked. Nejvíc se prodává rozporuplný Tracer 900, krotit vrozenou nestabilitu Italové nejspíš milují. Sportovních R1 se prodalo desetkrát míň. Yamaha dělá díru do světa (do Itálie) s 900ccm tříválci - 4151ks, a s 700ccm dvouválci - 3694ks.


Kdyby Honda neměla Afriku a NC, neměla by prakticky čím zaujmout. CBR1000RR opět na chvostu. Kde jsou všechny ty čtyřválce nedávné minulosti? Jediný moderní CBR650F má prodej 500 kusů. Fireblade je cenovkou někde jinde a CB1100 jsou vykopávky.


Ducati taky neprodává málo. V módě je Scrambler, kapoty nikoho neberou. Bez Ducati si nedovedeme představit mistrovství superbiků, ale lidi to kupují s širokýma řidítkama bez kapot a nebo jako cestovní "enduro".


Kawasaki je úspěšná díky modelům Z a Versys. Úspěch v mistrovstvi světa superbike tomu jistě pomohl, samotná ZX-10RR se ovšem do Top100 nedostala. Kawasaki s dvouválcem 650 pobila čtyřválcovou Hondu. Celkem je těch 650ccm motorek prodaných 2500ks. K tomu přes 2000 čtyřválců 900/1000ccm.


KTM (Husqvarna) je taková všehochuť malých a velkých. Výkonné dvoutakty mají v Itálii asi nejvíc prostoru v celé Evropě. Velkých 1290ccm se prodalo skoro 1500 kusů.


S odstupem pak Triumph, Suzuki a Harley. Suzuki má V-Strom. Suzuki má ještě jeden V-Strom.




Zbývají ostatní italské značky. Benelli, zdá se, prodává její věhlas, a i když je dost čínská, kvalitu si nejspíš drží. Aprilia nemá čím by zaujala a MV je, zdá se, v úplné nemilosti, ani jeden model v Top100. Aprilia se neprodává, a pokud to nezachrání těch 4000 skútrů, může si hledat sponzora po vzoru MV.




a ještě zbytek asijských motorek v první stovce


Naposledy editováno 02.02.2018 21:21:33

Prodej motorek v Itálii za rok 2017 a 2018

5.1.2018 v 15:09 | Nahoru | #1
A za pár let budu kupovat Tracera 900 s 18 000 km z Itošky.
Je dobře, že se tak prodávají, budu mít z čeho vybírat.
Ale asi budou všechny padlé ze stojánku, kvůli té vrozené nestabilitě.

Prodej motorek v Itálii za rok 2017 a 2018

2.2.2018 v 21:29 | Nahoru | #2
Přehled prodeje za leden 2018 je k vidění zde .
Podle Italů je pořádná motorka velká a schopná fuoristrady, takže vede prodej G/S, následuje Afrika a NC. Za zmínku stojí prodej 58ks Ducati V4 Panigale, daleko před dalšími kapotami a v podstatě jediný velký supersport v Top 100.


Naposledy editováno 02.02.2018 21:31:10
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist