globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč nedavat pionyra do servisu
2.12.2017 v 17:24
Chtěl bych se s vámi podělit o příhodu mého kamaráda. Začal o to tak že mi napsal sms jestli nevím jak spravit řazení,po krátkém vysvětlování mi odpověděl že to dá do servisu . Jelikož bydlí daleko. Po zhruba půlroce přijeli na chatu a ptám se jak dopadl pincek . No nadával že ho to vyšlo na 8000 a pionyr stejně nejede .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

14.12.2017 v 20:11 | Nahoru | #241

nemako píše: assassin> hodně lidí má praktický auto na používání a jedno rozežraný monstrum na blbnutí. já vlastně neznám nikoho,kdo to má jinak,včetně tebe. rozdíl je jen v hodnotě těch hraček,jinak žádnej



kdybys vynechal to "hodne" tak bych i souhlasil. mame to tak treba my dva .. jen mame oba to rozezrany auto nepojizdny

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

14.12.2017 v 20:15 | Nahoru | #242

HornisGSX píše: assassin> covece to ani nevim jestli je tam biturbo...jenom vim ze je chlazene vodou....jj mam uz euro 5 bohuzel uz s dpf



jj to bude uz "novej" motor, myslel jsem ze ho davali jen do s80 ke konci, a pak do v70 III ... ja mam prave naopak ten motor co byl leta v V70 II ... ma jedno turbo s VNT a pro novou generaci V70 do nej pridali DPF. taky to nebylo znaceny jako D5, ale jako 2.4D .... jako D5 byly u treti generace znaceny uz jen ty biturba...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

14.12.2017 v 20:20 | Nahoru | #243

assassin píše: kdybys vynechal to "hodne" tak bych i souhlasil. mame to tak treba my dva .. jen mame oba to rozezrany auto nepojizdny

pozor. mě bawor jede jako utrženej vagon. a žere víc než já a fakt marně přemejšlím,kdo nemá nějaký harašito na blbnutí a nikdo mě nenapadá

Naposledy editováno 14.12.2017 20:21:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

15.12.2017 v 09:31 | Nahoru | #244
assassin> daval se i do S60 V70 II posledni pul rok vyroby. Vice mene uz vlastne nabihala vyroba treti generace (nektere detaily s tetii generace jsou pouzite v druhe). ja msm jeden s uplne poslednich 2006 12 mesic prvni registrace 2008 takze to nekde stalo na prodejne.....mam uz vlastne i prevodovku s treti generace (6rychlostni atm).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

15.12.2017 v 14:38 | Nahoru | #245

assassin píše: ja nevidim zasadni rozdil v tom kdyz foukas do 2,5litru petivalce 250koni

a kdyz foukas do 1,2litru trivalce cca 120koni .... neco mi unika? podobny plnici tlaky, podobnej objemovej vykon, stejny mnozstvi periferii... turba, chladice, senzory....

je to porad dokola, lidi breci nad "downsizingem" a plivou na 1,0 - 1,4 motory, ale vetsina z nich nikdy nemela nic vic nez obstarozni dvoulitr. velkou v6 nebo v8 by si nekoupili protoze zere.... vsechno se to hodi na brusel, ale on hlavni duvod proc se to nedela je ten, ze to lidi nekupuji... kdyby lidi tyhle motory kupovali, ona by se cesta nasla......



Cesta by se nenašla, protože ty velkoobjemové motory nedokážou splnit požadavky na emise bez toho, aniž by se to popohnalo turbem, egr ventilama a podobnýma kojotinama. Takže ano, může za to z části ten zpropadený Brusel. Ono taky kdyby lidé nebyli "nenažraní" a nekupovali si každé 2-4roky nové auto, jen proto, že na něj mají, nebo je to součást image, tak chovat se ekologicky znamená co? Využívat jednu věc co nejdéle. Takže auto třeba 10-15let. Jenže to by se kola ekonomiky neotáčela tak rychle, že?...
Jinak musím souhlasit s vysvětlením od ->pech. Prostě je rozdíl, jestli stejné auto poháníš 2l atmosférou, která bude mít stejný výkon jako1,0l s turbem. To že to lidi kupují kvůli domělé malé spotřebe je pouze demencí daného kupujícího, protože ten 1,0T bude mít ve výsledku stejnou a i se vsadím že větší spotřebu, než 2,0 atmosféra.

Naposledy editováno 15.12.2017 14:40:05

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

15.12.2017 v 15:48 | Nahoru | #246

zdenek86 píše: Cesta by se nenašla, protože ty velkoobjemové motory nedokážou splnit požadavky na emise bez toho, aniž by se to popohnalo turbem, egr ventilama a podobnýma kojotinama. Takže ano, může za to z části ten zpropadený Brusel. Ono taky kdyby lidé nebyli "nenažraní" a nekupovali si každé 2-4roky nové auto, jen proto, že na něj mají, nebo je to součást image, tak chovat se ekologicky znamená co? Využívat jednu věc co nejdéle. Takže auto třeba 10-15let. Jenže to by se kola ekonomiky neotáčela tak rychle, že?...
Jinak musím souhlasit s vysvětlením od ->pech. Prostě je rozdíl, jestli stejné auto poháníš 2l atmosférou, která bude mít stejný výkon jako1,0l s turbem. To že to lidi kupují kvůli domělé malé spotřebe je pouze demencí daného kupujícího, protože ten 1,0T bude mít ve výsledku stejnou a i se vsadím že větší spotřebu, než 2,0 atmosféra.



sice to nejde, ale sem tam nekdo velkoobjemovy motor jeste dela.

automotive je za ty menici se regulace rad - je porad impuls k tomu obmenovani aut. tzn kdyby byli zakaznici, co chteji velkoobjemove stroje, on by automotive na brusel zatlacil ... tohle jsem si temer jist, ze je vec kterou prachy dokazou vyresit
ja bych si zase vsadil na ten 1.0t motor, pokud by se ten "testovaci provoz" nepostavil na miru tomu dvoulitru - treba jako to legendarni srovnani priuse a M3 na okruhu.
navic i ta dvoulitrova atmosfera - kdyz to bude nejaka "stara dobra" neni moc fer to s ni srovnavat, kdyz to bude nejaka hypoteticka "stejne moderni" tak zas bude plna udelatek ala primej vstrik a bude podobne "choulostiva"

jo kdyby se auta pouzivala 10 a vice let, nejspis ja nedelam svoji praci, nejspis svoji praci nedela pech... to je otazka, co bysme delali jineho.... takze jo, neni to nic super a nic trvale udrzitelnyho - ale pokud mas plan co s tima milionama lidi co v automotive primo nebo neprimo makaj delat, jsem docela zvedavej.... my jsme po vecerech v nemecku v konstrukci nad vinem nad timhle badali s kolegou a na nic neprisli :(

Naposledy editováno 15.12.2017 15:54:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

15.12.2017 v 15:50 | Nahoru | #247

nemako píše: pozor. mě bawor jede jako utrženej vagon. a žere víc než já a fakt marně přemejšlím,kdo nemá nějaký harašito na blbnutí a nikdo mě nenapadá



mas stesti, ze znas samy fajn lidi

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

15.12.2017 v 15:51 | Nahoru | #248

HornisGSX píše: assassin> daval se i do S60 V70 II posledni pul rok vyroby. Vice mene uz vlastne nabihala vyroba treti generace (nektere detaily s tetii generace jsou pouzite v druhe). ja msm jeden s uplne poslednich 2006 12 mesic prvni registrace 2008 takze to nekde stalo na prodejne.....mam uz vlastne i prevodovku s treti generace (6rychlostni atm).



jo tyhle muj servisak vychvaluje, chvili jsem mel nutkani vymeni 3gen za 2gen ... ale pak jsem jich par vyzkousel a ikdyz uz je ta treti "ford" stejne mi sedi vic....

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

15.12.2017 v 16:56 | Nahoru | #249
me zas moc nesedla V70 III ale to uz je vec vkusu a nazoru kazdeho soudruha ale jen at ty nase pekace nechvalim za ten rejd bych konstruktery zabil ale zas to jaksi neslo jinak kam by nacpaly ten motor a prevodovku

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

15.12.2017 v 19:55 | Nahoru | #250

assassin píše: mas stesti, ze znas samy fajn lidi

my dědci už neběháme za ženskejma,tak si hrajrem

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

15.12.2017 v 20:39 | Nahoru | #251

assassin píše: kdybys vynechal to "hodne" tak bych i souhlasil. mame to tak treba my dva .. jen mame oba to rozezrany auto nepojizdny

připočti bráchu Milosek.m na normální ježdění s rodinnou má Toyotu HighLander Hybrid kde místo diferenciálu je kabel silnej jak žíla z Temelína a na blbnutí origo Toyotu Supru tak jak vyjela z továrny, žádnej tunning, teda až na upravený mazání kliky, ale to není vidět

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

15.12.2017 v 21:03 | Nahoru | #252
kdyz jsme u tech hracek na blbnuti tak jako mlade stenatko bezdetne svobodne jsem mel peugeot 306 2.0 gti zadne turbo krom abs posilovace to auto nemelo nic....super hracka....

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

15.12.2017 v 22:27 | Nahoru | #253
HornisGSX> kámoš měl 309 gti a jako fakt s tím byla prdel, hlavně to uměl vodit a jelo to na tehdejší poměry jak píchlá svině, rád na ty doby vzpomínám

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

15.12.2017 v 23:29 | Nahoru | #254

HornisGSX píše: ...ale jen at ty nase pekace nechvalim za ten rejd bych konstruktery zabil ...


To byla jedna z prvních věcí, která mě zklamala po přesednutí z V70 I na II - že se neotočím na tak malém placu jako s tím starým kouskem. Druhá je méně místa uvnitř přes větší vnější rozměry. A pak spousta drobností, na které jsem byl zvyklý a u novějšího jsou jinak. Kdyby to šlo, bral bych jedničku s motorem a převodovkou dvojky

Proč nedavat pionyra do servisu

17.12.2017 v 07:55 | Nahoru | #255
Twl. Pyjonýři a jezděj ve Volvech.... Jdu náhodou kolem a máte štěstí. Říkají o mě že jsem odborník. Vlastnil jsem 2 v třetím teď jezdím jako služebáku a míval jsem půjčený další dvě.
V těch mejch jsem jsem měl postupně 5map... a ta co má HornisGSX je vrcholem V70 druhý generace, byla v XC90. Měla 200HP a měl jsem ji v předposlední V70 2005, která měla originálně 96KW (to byl panečku šnek)
Pak ještě udělali jednu silnější variantu pětiválcový mapy... Tuším asi 156KW.
Mě tedy ta 151kW lítala na můj vkus hodně slušně a hlavně( ve druhý generaci V70) fakt nežrala. Byl jsem dost překvapenej jak se ten motor ochotně točil až do 3,5trpm a šel stále výkonově dál. Jakože ne klasika náfuk v 1,7trpm a 2,7 mrtvola... Tohle citelně zrychlovalo ještě dost pres 3trpm. Assasine... 180 s tím šlo jezdit s jednou rukou na volantu... Jen jsem to často nedělal, protože s pětikvaltem to točilo 3,5trpm a neměl jsem to srdce to tak honit.
Na tu mapu dnes s XC70 2015 vzpomínám velmi rád... Mám o 18HP míň a žere to o víc jak litr vejš. Ale zase je to "rádoby 4kolka" a nevím jak to dokázali, s tímhle jde v tahu na jakejkoli kvalt začínat na 1,4trpm - ten motor je fakt gumovej(oproti těm 200HP kde nešlo pod 1,7trpm zatáhnout na vic jak dvojku) po městě se dá šolichat na 1,2trpm na 5.kvalt....a přitom furt stejnej motor.. Takže jsem relativně rád.

Naposledy editováno 17.12.2017 09:15:31

2 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

18.12.2017 v 17:07 | Nahoru | #256
freedom: me to pomalejsi kvalty bez protestu taha od 1000rpm, ale jezdim od 1500 .. abych to trosku "setril" :) ve 4000 mam max vykon, takze kdyz chi jet svizneji (nebo v nekterejch kopcich na dalnici pri 170ti jeste trosku akcelerovat) tak to drzim jeste pres 4k ... na okreskach na nizsi kvalty i vejs...

freedom - tobe ta 2 nepripadala proti te 3 uhoupana?

radoby ctyrkolka obykle vyjede vic nez ty "dovopravdicky" ctyrkolky, navic me prijde haldex docela povedenej (treba bmw od klasicky koncepce se stredovym diffem preslo taky k systemu ala haldex)

hornis: tak to ti to taky bude pekne papat co? ja pri takovy naky bezny kombinaci mam na budiku 8 a o 0,7 mi to keca tzn 8,7... nejmin jsem jezdil kolem 7 ... no a kdyz me to chytne tak to jde i pres 10...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

18.12.2017 v 17:45 | Nahoru | #257
assassin> jj beznym jezdenim (nejezdim zrovna ala lenoch kor to mam v automatu) spotrebu mam okolo 8.5-8.7 dalnice klidne osm ale cetl jsem ze volvacke pocitace pomerne hodne kecaj ale abych ti rekl pravdu nikdy jsem to nepocital. legendarni octavi 1.9tdi kterou jsem mel pred tim zrala vsem do 6l ja jezdil pres sedm

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

18.12.2017 v 17:54 | Nahoru | #258

HornisGSX píše: assassin> jj beznym jezdenim (nejezdim zrovna ala lenoch kor to mam v automatu) spotrebu mam okolo 8.5-8.7 dalnice klidne osm ale cetl jsem ze volvacke pocitace pomerne hodne kecaj ale abych ti rekl pravdu nikdy jsem to nepocital. legendarni octavi 1.9tdi kterou jsem mel pred tim zrala vsem do 6l ja jezdil pres sedm



jj tak to sedi, to zabiji to DPF...

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

18.12.2017 v 18:00 | Nahoru | #259
assassin> jj hlavne ze zachranime jednu kyticku tchan ma xc70 2.4d 120kw a jezdi max do 7.5 litru....

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

18.12.2017 v 18:04 | Nahoru | #260
hornis: hele zase kdyby to kourilo, tak bych s tim nejezdil, stydel bych se

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

18.12.2017 v 19:07 | Nahoru | #261
assassin> na nee moje byvala kokta( mimochodem koupena nova prodana ze 545tis km) nechal jsem ji nacipovat (zeleni zeserte se ) to byl cmoud kdyz jsem tomu slapnul a od te doby se drzim hesla No smoke No fun

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

19.12.2017 v 09:11 | Nahoru | #262

assassin píše: freedom: me to pomalejsi kvalty bez protestu taha od 1000rpm, ale jezdim od 1500 .. abych to trosku "setril" :) ve 4000 mam max vykon, takze kdyz chi jet svizneji (nebo v nekterejch kopcich na dalnici pri 170ti jeste trosku akcelerovat) tak to drzim jeste pres 4k ... na okreskach na nizsi kvalty i vejs...

freedom - tobe ta 2 nepripadala proti te 3 uhoupana?

radoby ctyrkolka obykle vyjede vic nez ty "dovopravdicky" ctyrkolky, navic me prijde haldex docela povedenej (treba bmw od klasicky koncepce se stredovym diffem preslo taky k systemu ala haldex)

hornis: tak to ti to taky bude pekne papat co? ja pri takovy naky bezny kombinaci mam na budiku 8 a o 0,7 mi to keca tzn 8,7... nejmin jsem jezdil kolem 7 ... no a kdyz me to chytne tak to jde i pres 10...



Tak ty už budeš mít v 3.generaci možná nějakou, mý nynější XC70, podobnou mapu. Jakkoli je to vlastně furt stejnej motor už asi 15let s malejma obměnama, s každou mapou co jsem v tom měl, to jezdí a chová se fakt dost jinak. Já mám teď asi 133kW a je to gumovka. Mezi 1500-3000 výrazně tahá a zrychlůuje, později už to jen jde dál do otáček, v podstatě jen kvůli tomu, že na nižší kvalt máš víc Nm na kolech.
Ta mapa co má HornisGSX se 151kW dýchala výrazně líp přes tři a do 3500-3700 to fakt furt letělo. Jenže pod 1700-1500rpm jsi tomu na krk šlápnout nemohl, to jsi cejtil že už protestuje - asi kombinace předvstřiku a dávky. Měl jsem i 96kW což bylo na 1,8t auto fakt lenivý, ale asi i věčný pro motor. 120kW bylo už docela dobrý a relativně taky pružný. Nejmíň fakt žrala ta nejsilnější mapa - a pozor, nejedu na budík ale fakt dlouhodobě měřím (ty auta jsem měl vždy tak 2-3roky... takže zima, leto, lehká/těžká noha. V zásadě jsem přišel na to, že nejkrutější na spotřebu je kvapík na dálnici. Jak letíš přes 160km/h je tam 9-10l/100km jako nic. V běžný kombinaci, kdy fakt využívám zátah na předjíždění to jezdilo za 6,7 resp. do 7l/100km.
Dnes jezdím s tou XC70 133kW za 8+ ...(jakože 8,1) ale mám hodně dlouhejch dálničních přesunů, kdy mám spotřebu 10), kdybych s tím jezdil jako se svou starou 151kW V70II, žralo by to tak 7,5 (tedy cca. o 3/4 litr víc)
Podvozek - tak je jasný že klasika Volvo kočár - kámoš co má Alfy říkal s úsměvem že "Volvo se začne naklánět již 75m před zatáčkou " Ale nynější XC70 mám "dynamic edition" takže fakt tvrdý a s lítostí vzpomínám jak starej kočár krásně přeplouval rolety a vlnky uježděnýho sněhu(na druhou stárnu se s tou 1950kg károu dá docela i jet v zatáčkách). A oběcně se dnes prostě dělají tvrdší podvozky na všem. Porovnej starý a nový Passaty.

Hele na asistenty jízdy ve Volvo, nemůžu říct ani "ň" ...oproti tomu co montuje do za stabilizaci a hrabací asistent VWgroup je to nebe a dudy. Je fakt cejtit, že seveřani maj v tomhle náskok. Jenže vše nemůže být jinak, než založeno na přibrzďování a stahování výkonu na různých kolech- tedy vždy ztráta rychlosti. Takže chce-li člověk fakt někde projet závějema, musí to všechno vypnout a modlit se že se to opět nesepne, když to auto dostaneš do situace, kdy mozek vyhodnotí - je to špatně a vše zase zapínám. Pak to hrabe docela hezky. Já to minulej tejden nevypnul a v půlce 70m návěje jsem to postupně posadil na břicho ( po 40m jsem věděl že je zle a že mi to bere rychlost s každým prohrábnutím) a bylo posekáno - lsavné XC70"sněhovou severskou frézu" vytahlo rumunské ARO .Alfa a omega jsou ale taky gumy.

Naposledy editováno 19.12.2017 09:16:08

Proč nedavat pionyra do servisu

19.12.2017 v 09:49 | Nahoru | #263
freedom: me to zas na ty dalnici klesa :) abych mel stejnej prumer jako si vytvorim mimo dalnici jedu 170+, stabilizace je tam fakt povedena
ja mam v kufru lopatku stale :) a pneu kupuji ty nejlepsi co v danym rozmeru koupit jdou

2 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

19.12.2017 v 10:51 | Nahoru | #264
tak me reknete jak jezditep? vsude ctu ze to vsem zere okolo 7.5l jen ja jezdim o litr vic

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

19.12.2017 v 11:03 | Nahoru | #265
HornisGSX> na silnicích I. a II. třídy tak 120-140(max) - ono to v dnešním provozu stejně moc nejde. Jsem " thorkař" ...tedy netočím to a užívám si krouťáku. Stále někdě mezi 1500 - 2500...víc jen v potřebě rychlýho předjetí
když jsem s tou 151kW mapou ( V70 II 2005, 5schalt) jel Moravu a zpět 780km mimo dálnice - měl jsem spotřebu kolem šesti. Jestli máš starej automat od Volva, tak to byl úžasnej převaděč výkonu do tepla, to jako že jo ...takže ten litr je jasnej.
Jel jsem ve stejný motorizaci s XC90 ( 2013) a to prostě vůbec nejde rovnat, nejede to a spotřeba 10 v kombinaci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

19.12.2017 v 11:50 | Nahoru | #266
t_freedom> mam sestistupnovy automat Aisin uz ten novy co se pouziva u V70 III

Naposledy editováno 19.12.2017 11:52:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

19.12.2017 v 12:20 | Nahoru | #267
HornisGSX> to je furt to samý co bylo v XC90 do 2013... hrůza... až teprve teď s tím osmikvaltem to prý začal bejt automat na úrovni. U automatů a infotainmentu Volvo brutálně zaspalo dobu.

Naposledy editováno 19.12.2017 12:23:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

19.12.2017 v 14:21 | Nahoru | #268
t_freedom> ty ja jsem s nim vi e spokojeny...... radi pekne plynule kupodivu coz me vyhovuje ve vyssich otackach nemam mu co vytknout jo trosku hrubost pri podrazovani pod plynem.

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

19.12.2017 v 15:08 | Nahoru | #269

HornisGSX píše: tak me reknete jak jezditep? vsude ctu ze to vsem zere okolo 7.5l jen ja jezdim o litr vic



ja za 7,5 jedu jen podle predpisu :) me to zere dost (kolem tech deviti a vic), ale ja fakt docela casto stojim na podlaze, tech 120kW je tak na hrane na tak velky auto...
volvisti vetsinou jezdi na pohodu... proto ty zkresleny udaje o spotrebe

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

19.12.2017 v 15:23 | Nahoru | #270
HornisGSX> hele, takový ty "mezikvalty" jak se to rozhoduje jestli to, nebo to... když jedeš na šolichplyn atd... v tomhle je DSG úplně jinde

assassin> hele, já s tím na pohodu zas tak nejezdil, s tím starým a docela jsem ten krouťák fakt rád využíval... a spotřeba kolem 7...což mi u 200HP a 460Nm přišlo nadmíru dobrý... dnes už jsem hodně vyměk a s XCčkem jezdím krapet klidněji... kurva už mi bude taky 40, fotr ...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 11 7.5.2024 v 14:01 pavelgl1
Barva Jawa 20 Jawa 50/20 Pionýr Mety21 7 3.5.2024 v 22:50 Kohlstein
Jaké řetězové kolečko na pionýra Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... HonzaH08 9 3.5.2024 v 13:33 FJRPEPA
Trojka mlátí Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 2 27.4.2024 v 17:22 Frantas
Lze přihlásit vyřazené tp [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 38 6.4.2024 v 18:24 docent


TOPlist