Když jsou na trh uvedený nový motorky, tak se obecně nadává, jaký jsou to těžký mrchy a snad jsem tu někde pochytil, že dřív byly 100 koňový a 100 kilový a že byly víc enduro.
Tak by mě zajímalo, co je vlastně ta pravá (c)enduro nebo dokonce dual-sport motorka?
Vycházím z toho, že takové Varadero má 100 kobyl, litrovej dvouvál a cca 265kg pohotovostní. V-strom 1000 má taky 100 kobyl, taky litrovej dvouvál a papírově 214kg suchou a 238kg pohotovostní. Mně na váze ukázal 249kg (padáky, rám kufrů, nářadí pod sedlem).
To KTM 950/990 je jiná. To je prý lehká motorka. Ale jen v internetové diskuzi, protože podle manuálu má 206/208kg suchou takže cca 233kg pohotovostní. Zase + pár kg za rám a nosič kufrů eventuálně šusplech.
Takové 800kila jako f800gs nebo Tiger 800xc jsou na tom taky trochu líp. F800gs začíná na 194kg suché a 217kg pohotovostní a Tiger 800xc má 190kg suchou a 215kg pohotovostní.
Tenere 660 je na tom ještě líp. Ta má 183kg suchou a 208kg pohotovostní!
Ale to už jsme u motorek, který mají 90, resp 85 nebo dokonce 50 kobyl!!
No a když se koukám na etalony jako Africa Twin 750 202kg suché resp 236kg pohotovostní na 60 kobyl, SuperTenere 750 má taky 203/234kg a 68kobyl...
Záleží samozřejmě i na poloze těžiště, takže
R1200GS 2013 má těžiště 736mm za a 292mm nad osou předního kola (jsem vyčetl z nějakého pdf)
CRF1000L má těžiště 856mm za a 185mm nad osou předního kola (jsem vydedukoval v obrázku, kde je těžiště vyznačené)
Naposledy editováno 28.11.2017 14:08:54
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur
gugo píše: ja dam tedy adv i do dodavky, kdyz je najezd Ale nedavno jsem lovil duka z rozbahnenyho pole na vozejk a mel jsem problem vtech zabahnenejch kruskach houpnout prednim kolem pres kolibku. Kacenu bych pred nej asi neprevalil.
Ale 3 lidi na varadero ja fakt skoro az moc
zabahněnou nakládám jen malou a tu urvu i bez motoru...ale v zabahněných cross botech na měkkým jsem to ještě nezkoušel.
až to budu zkoušet, řeknu, aby mě natáčeli
mariano píše: zabahněnou nakládám jen malou a tu urvu i bez motoru...ale v zabahněných cross botech na měkkým jsem to ještě nezkoušel.
až to budu zkoušet, řeknu, aby mě natáčeli
Plechovej vozejk je taky super.... v zabahnenejch botach Ale tak nakonec to proste clovek dycky nejak urve. TO je jak kdzy jedes sam a nekde si zahrabes motorku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Sever + Pobaltí BMW F 800 GS | SVT | 0 | 26.5.2024 v 21:45 SVT |
F 800 GS - 2024 [1, 2, 3, 4] BMW F 800 GS | 1705ol | 99 | 25.5.2024 v 22:52 TomasNBK |
Poradite vyfuk a kde www BMW F 800 GS | Tomas737 | 5 | 25.5.2024 v 08:43 ja1 |
Rozšíření bočního stojánku Triumph ... Triumph Tiger 800 XC | karosa | 7 | 7.5.2024 v 08:39 Radek_S |
Kola z BMW F850GS na 800GSA BMW F 800 GS, BMW F 800 GS Adventure, BMW F 850 GS | MartasUS | 1 | 4.5.2024 v 11:25 Tomassino |