globalmoto_unor





Téma: Dobíjení AGM baterie
15.11.2017 v 17:34
Ahoj, mám dotaz na ohledně nabíjení akumulátoru typu: VARTA YTX12 - 4 / YTX12 - BS (powersports AGM) pomocí nabíječky CTEK MXS 5.0 (12V/5A)
Jde mi hlavně o akumulátor který nemá odjímatelný nebo šroubovací víčka na jednotlivé články.. Kryt téhle baterie by se neměl sundavat ani během nabíjení pokud bude použita plně automatická nabíječka s programem pro AGM.. Moje nabíječka to teda splňuje ale i tak se bojím, že bude baterie bublat (plynovat).. no a ani si nechci představit ten bordel kdyby ten uzávěr článků vyletěl.
Určitě už někdo máte zkušenosti s podobnou baterií. Budu rád za každou radu.
Žádnej návod nebo rady jak tuto baterii dobíjet jsem nenašel. Jen že musím použít plně automatickou nabíječku s programem AGM
Předchozí
1 2
Následující

Dobíjení AGM baterie

15.11.2017 v 19:03 | Nahoru | #1
Pokud je tvoje nabijecka urcena pro AGM baterie tak resil nesmysl.....jinak je tu k tomuto milion temat......

Dobíjení AGM baterie

15.11.2017 v 19:26 | Nahoru | #2
Ahoj, mám stejnou nabíječku a baterii typ AGM. Musím říci že asi nejlepší nabíječka co jsem kdy měl. Optimate mě přijde jak vánoční stromek co furt blika a věděl jsem úplný hovno co se zrovna s baterkou dělo.

Měj se
Pajas

Dobíjení AGM baterie

15.11.2017 v 19:44 | Nahoru | #3
CTEK MXS 5.0 má program pro bezúdržbové akumulátory AGM i gelové akumulátory.
http://www.otos.cz/s...4/Multi_XS_50_cs.pdf
Obě tyto koncepce jsou bezúdržbové, VRLA koncepce – tedy ventilem řízené. Ventil slouží, mimo jiné, jako přetlaková pojistka pro odvod plynů, pokud se tyto nestačí rekombinovat uvnitř akumulátorové nádoby.
Pokud si to přeci jen chceš ověřit při nabíjení, AGM akumulátory se nabíjejí na koncové napětí 2,40V až 2,47V/čl (plynovací napětí při teplotě +20°C). Vyšší napětí akumulátor poškozuje, nižší napětí není na závadu, ale prodlužuje se doba pro dosažení znaků plného nabití.

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení AGM baterie

15.11.2017 v 22:25 | Nahoru | #4
Super tak díky moc za rady.

Dobíjení AGM baterie

15.11.2017 v 23:44 | Nahoru | #5
Nemusíš se bát. Dobíjím Ctekem agm běžně.

Naposledy editováno 15.11.2017 23:45:31

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení AGM baterie

16.11.2017 v 06:24 | Nahoru | #6
Ja taky,abych se teda pochlubil

Dobíjení AGM baterie

16.11.2017 v 09:35 | Nahoru | #7
Kdy dodrzis nabijeci proud do 0.3C ja tedy volim bezne 0.1C a nabijecka ti to stopne na 14.4 tak ani nemas sanci aby ta baterka zacla plynovat (za predpokladu ze mas vsechny clanky OK)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení AGM baterie

16.11.2017 v 10:38 | Nahoru | #8

Kubák píše: Ja taky,abych se teda pochlubil



Nabijim cellpro powerlab 8 - jan abych se taky pochlubil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení AGM baterie

16.11.2017 v 11:40 | Nahoru | #9
assassin> na baterku do motorky nabijecka jak dělana , s tím snad nabiješ úplně vše

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení AGM baterie

16.11.2017 v 12:37 | Nahoru | #10
Může mi někdo vysvětlit jak je to s nabíjecím proudem u této nabíječky (a nejenom u této) při nabíjení malých baterií s malou kapacitou ? Mám bateriii typu VRLA značky YUASA o kapacitě 2,3 Ah. No a správně dle různých příruček, katalogů, návodů k obsluze atd. by nabíjecí proud neměl překročit max. 1/10 kapacity baterie, což u mé baterie je max. nabíjecí proud 0,23 A. No a v návodu u této nabíječky je nabíjecí proud při malých aku uveden 0,8 A, což je přece hodně ne ? No a dokonce je možno touto nabíječkou nabíjet aku již od kapacity 1,2 Ah, takže nabíjecí proud by zde měl být max 0,12 A. Nějak mi to nepasuje, leda že nabíječka si nabíjecí proud dává ještě menší než těch 0,8 A, ale pak to tam měli v návodu uvést a ne tam dávat jen nabíjecí proud 0,8 A pro malé aku. Je těch uvedených 0,8 A max. nebo min., nebo jak se to myslí ??? Kdo se v tom má vyznat !!!!

(reakce na) Dobíjení AGM baterie

16.11.2017 v 13:13 | Nahoru | #11
pozdnímíza: To je maximální proud v daném režimu. Na ten je to omezeno. Neznamená to, že to do toho akumulátoru láduje celou dobu.

Dobíjení AGM baterie

16.11.2017 v 18:58 | Nahoru | #12
1100Virago: díky za odpověď, taky to tam takhle mohli napsat a bylo by to jasné hned na první přečtení

(reakce na) Dobíjení AGM baterie

16.11.2017 v 19:35 | Nahoru | #13
Kubák píše: Ja taky,abych se teda pochlubil

assassin píše: Nabijim cellpro powerlab 8 - jan abych se taky pochlubil


nabíjím bosch C3, není to k chlubení

(reakce na) Dobíjení AGM baterie

16.11.2017 v 19:44 | Nahoru | #14
RidderPG> ..... no a ani si nechci představit ten bordel kdyby ten uzávěr článků vyletěl.....tak to se dá eliminovat nějakým krytem nebo umístěním někde, když s něčím takovým počítáš. A zas takový bordel z toho není, teda nevím jak by to bylo v tvém konkrétním případě, já jednou nabíjel klasickou baterku ( vyšroubované špunty ) a kousek vedle svářel elektrikou. No jiskřička odlétla a trefila se, pšouklo to,víko baterky se částečně oddělilo, trošku kyseliny vystříklo, ....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení AGM baterie

16.11.2017 v 19:47 | Nahoru | #15

Rooks píše: assassin> na baterku do motorky nabijecka jak dělana , s tím snad nabiješ úplně vše



Ja uz mam skoro ve vsem lifepo4 :) do auta pro zabavu mam nachystanou taky, jen to uz 6let nevrcelo, jen uzitkove auto jezdi stale na olovo :)

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení AGM baterie

16.11.2017 v 20:16 | Nahoru | #16
Musíš tlačítkem MODE tolikrát kliknout aby svítila dioda pod symbolem MOTORKY a zároveň další dioda pod nápisem AGM. Potom už je to v pohodě.
"Samo" si to tato nabíječka nenastaví.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení AGM baterie

16.11.2017 v 22:14 | Nahoru | #17
assassin> lifepo do auta?nevim ptam se?

(reakce na) Dobíjení AGM baterie

16.11.2017 v 23:36 | Nahoru | #18

HornisGSX píše: assassin> lifepo do auta?nevim ptam se?



proc ne, hmotnost vadi vsude :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení AGM baterie

17.11.2017 v 13:12 | Nahoru | #19
Normik> V návodu o diodě AMG nic nepíšou a ani na nabíječce CTEK MXS 5.0 žádná taková dioda není. Pouze dida s označením auta a motorky.

(reakce na) Dobíjení AGM baterie

17.11.2017 v 13:23 | Nahoru | #20

janvena píše: Normik> V návodu o diodě AMG nic nepíšou a ani na nabíječce CTEK MXS 5.0 žádná taková dioda není. Pouze dida s označením auta a motorky.


?

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení AGM baterie

17.11.2017 v 13:28 | Nahoru | #21
kazdopadne bych u toho CTEKu tim volicem MODE - pro nabijeni motocyklove bateky zvolil rezim pro maly baterky (aby svitila motorka) + AGM + aby nesvitilo RECOND
ten recond zapina fazi 6 a ta se urcite AGM baterce libit nebude.
pri pouziti na LiIon baterku bych daval pri pripojeni baterky pozor, aby to nespustilo ten desulf program, pokud ho to spusti, LiIon bych tim nenabijel

(reakce na) Dobíjení AGM baterie

17.11.2017 v 15:50 | Nahoru | #22
assassin> Mas recht,rediteli,macka se “mode”,dokud se nerozsviti oranzova pod motorkou i agm zaroven..Recond se pri tyhle kombinaci asi ani navolit nemuze..

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení AGM baterie

17.11.2017 v 18:09 | Nahoru | #23
Řeší se to tu několikrát do roka. Která nabíječka je nejlepší. Stálé obavy z toho zda nabíječka nepoškozuje akumulátor. A nabíjecí proud jedna desetina.
Byl by tu někdo ochotný a schopný a má potřebný měřák a změřil by nabíjecí proud u své motorky?
Udělat pokus. Snížit na akumulátoru na nejnižší možné napětí asi 12,2 kdy je akumulátor ještě schopen nastartovat teplý motor.
Dokázal by tu někdo změřit ten proud co teče do akumulátoru po nastartování?
Asi se bude hodně lidí divit kolik proudu teče do toho akumulátoru a doufám že přestane řešit prkotiny ohledně jedné desetiny.
Díky za pokus a doufám, že se tu někdo najde a dá nám vědět jak to dopadlo.

(reakce na) Dobíjení AGM baterie

17.11.2017 v 18:47 | Nahoru | #24

Ládínek. píše: Řeší se to tu několikrát do roka. Která nabíječka je nejlepší. Stálé obavy z toho zda nabíječka nepoškozuje akumulátor. A nabíjecí proud jedna desetina.
Byl by tu někdo ochotný a schopný a má potřebný měřák a změřil by nabíjecí proud u své motorky?
Udělat pokus. Snížit na akumulátoru na nejnižší možné napětí asi 12,2 kdy je akumulátor ještě schopen nastartovat teplý motor.
Dokázal by tu někdo změřit ten proud co teče do akumulátoru po nastartování?
Asi se bude hodně lidí divit kolik proudu teče do toho akumulátoru a doufám že přestane řešit prkotiny ohledně jedné desetiny.
Díky za pokus a doufám, že se tu někdo najde a dá nám vědět jak to dopadlo.



Jenomze to ma jeden hacek. Ten velkej proud po nastartovani ti tam tece pouze omezenou dobu, nez na baterce stoupne napeti a je nabita. Coz je pri beznym provozu malo. TY muzes i vybitou baterku nabijet velkym proudem, ale musis hlidat aby se ti nevyvarila. 0.1 C je proste jistota a nic hlidat nemusis.

JInak odhadem pokud mas 200w regler, svitis a mas strikacku tak ti na dobijeni zbyde tak 6-8 A, to je ale MAX. (a urcite to tam neprotlacit tech 14V)

Naposledy editováno 17.11.2017 18:47:59

Dobíjení AGM baterie

18.11.2017 v 01:19 | Nahoru | #25
Tak mám nabito.
Baterku Exide YB12AL-A2, EB12AL-A2 jsem nabíjel v kombinaci s RECON a AGM.. vím že to není AGM baterka ale snad jsem tomu neuškodil.
A baterku VARTA YTX12 - 4 / YTX12 - BS jsem nabíjel pouze s AGM..
při nabíjení Exide jsem si všiml že na program RECON dost vařila tak jsem si ho netroufl použít u AGM VARTY i když v manuálu nebylo napsáno že se to nesmí. Je tam napsáno že se má program recon používat jednou ročně nebo když byla baterie úplně vybitá.

2 reakcí na tento příspěvek Dobíjení AGM baterie

20.11.2017 v 16:57 | Nahoru | #26
Nabíjím Lidlem AGM baterie v autě i moto.Ikdyž nabíječka z Lidlu není asi primárně určena na AGM,vše v pohodě.

(reakce na) Dobíjení AGM baterie

20.11.2017 v 21:36 | Nahoru | #27

Fandy2 píše: Nabíjím Lidlem AGM baterie v autě i moto.Ikdyž nabíječka z Lidlu není asi primárně určena na AGM,vše v pohodě.


Z čeho usuzuješ, že nabíječka z Lidlu není primárně určená na AGM baterie?

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení AGM baterie

21.11.2017 v 00:29 | Nahoru | #28
Ladinek: kdysi tu dawe02 daval grafy, je to presne jak rikas.
gugo: pokud je tam napetova regulace - coz tam je urcite, tak tam proste velkej proud tect nemuze, to je ohmuv zakon, pokud nabijecka dava cca 14V tak proste do baterky treba 10A nepotece ani kdyby ses na hlavu postavil, vnitrni odpor je docela velkej.

ty velky proudy tam tecou opravdu jen v pripade hodne vybite aku a velice tvrdeho zdroje - coz zadna takovahle nabijecka ani alternator na moto neni.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení AGM baterie

21.11.2017 v 07:53 | Nahoru | #29
assassin> kdyz bude ta baterka vybita tak potece, ale kratkou chvili. Pokud se bavime tedy o tom pripadu dobijeni v moto po nastartovani.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení AGM baterie

21.11.2017 v 10:22 | Nahoru | #30
Fandy2> Před cca 5ti lety,když jsem ji kupoval,tak v návodu o AGM nebyla zmínka.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 4 8.2.2024 v 12:45 Pedl
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 XkovixCZ 3 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 8 24.9.2023 v 15:50 Gahan37
Hadička er5 Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 5 16.8.2023 v 08:00 kastanbabeťťák

TOPlist