globalmoto_duben_nolan





Téma: 4T motor pro kompresor
 
6.11.2017 v 19:56
Mate nekdo zkusennost s motorama co se pouzivaj v elektrocentralach, zahradni technice atd ?
Potrebuju nahradit 4kw elektromotor v kompresoru nejakym spalovacim. Na netu na me juklo tohle uz cehoz me tedy dost prekvapila cena.
Asi jasne ze to je china, ale pokud to vydrzi behat 2 roky klidne me to staci.
Prubeh vykonu si sezenu u vyrobce, spis me jde o to jestli to vydrzi bezet treba 2 hodiny v kuse.

Kdyby se tu nahodou motal nekdo kdo ma zkusennost s vyrobou veci pro tlaky 200-300baru tak , bych se eventualne na neco zeptal.



1 reakcí na tento příspěvek 4T motor pro kompresor

6.11.2017 v 21:51 | Nahoru | #1
Já nejsem zrovna motorář, ale pozor na několik věcí z mechaniky...

... tak například momenty setrvačnosti. Spalovák totiž pořebuje nějaký svůj moment setrvačnosti, který není v klikovce, ale dodává se "z venku". U letadel je to vrtule, u auta je to setrvák se spojkou, sekačka má nůž a u motorky je to třeba primár se spojkou. Tady pokud bys přidělal kompresor rovnou na ten motor, tak cítím problém, protože ten kompresor asi bude mít zase až příliš velký moment setrvačnosti a mohl by tam nastat problém.

S tím souvisí i druhý problém, že kompresor (méněválcový) má poměrně nerovnoměrný běh, protože v jednom zdvihu má kompresi a v druhém nikoli... což krom cyklického namáhání spojovacíh dílů (zejména per a drážek v náboji) také může znamenat, že ten motor nepůjde rovnoměrně a třeba nepůjde vůbec (s malým vlastním momentem setrvačnosti nedokáže vyrovnávat rázy od kompresoru).
Osobně mě vždy bavilo, koukat na krátký řemen od kompresoru na T 148, protože na něm ta pulzace byla zrovna krásně vidět. Pokud bys použil ke spojení řemen, možná bys tím část rázů zatlumil.

No a poslední věc je, že když to budeš mít spojené přímo, tak to budeš dost těžko startovat, resp. rozbíhat a opět bude chybět na vyrovnání moment setrvačnosti. Všechny tyto motory (co si vzpomínám), tak jsou zamontované tak, že se startují bez nebo s malou zátěží, což u kompresoru pokud nebude přes vypínatelnou spojku nebude. Třeba sekačku startuješ naprázdno, centrálu také, protože tam to ohlídá nadproudovka, požární čerpadlo také, motorovku také a asi sám dobře víš, že jí musíš zaříznout roztočenou, jinak jí už neroztočíš...

Jak jsem uvedl, nejsem motorář, ale na toto je třeba dát již v návrhu dobrý pozor.

Howgh.

(reakce na) 4T motor pro kompresor

6.11.2017 v 22:18 | Nahoru | #2
Sofía> Kompresor ma 3 valce.
Je to pripojeny pres dve docela velky remenice.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist