paolo_novy hamlet2 Přidat reklamu

Téma: menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižších otáčkách
Zdravím bývalé i současné majitele Blacka! Prosím o radu: Budu měnit řetězovou sadu a chtěl bych motku zrychlit v alceleraci v nižších otáčkách. Máte někdo zkušenost, když se dá menší primární kolečko řetězky - jestli je to znát na "odpichu" motocyklu při předjíždění? jak to ovlivní maximálku? Případně můžete doporučit konkrétní díl - sadu? Děkuji předem za Vaše příspěvky... Jindřich

Naposledy editováno 04.11.2017 17:56:14
Předchozí
1 2
Následující

menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

4.11.2017 v 17:39 | Nahoru | #1
Najdi si gearing commander a zadej tam svou motorku. Co s tím, pochopíš...

1 reakcí na tento příspěvek menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

4.11.2017 v 17:40 | Nahoru | #2

1 reakcí na tento příspěvek menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

4.11.2017 v 17:57 | Nahoru | #3
Díky jdu na to mrknout...vypadá to pro mně složitě, snad to dám...

Naposledy editováno 04.11.2017 18:00:23

(reakce na) menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

4.11.2017 v 18:06 | Nahoru | #4
Kamikadze-Ace> To je ale pěkný počtář!
Na okruh, a když máš z čeho vybírat, tak je to výborný pomocník. Ale na takové to domácí ježdění po silnicích bych asi nechal originál, což většinou bývá dobře odzkoušený kompromis. Dneska jsem si libuješ, jako to má pěknou sílu a zítra tě bude štvát, že to na rovinkách musíš zbytečně točit. Řešení je jen jedno - musíš mít nejmíň dvanáctistovku

(reakce na) menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

4.11.2017 v 18:55 | Nahoru | #5
Páčkalíny> je to jednoduché jen klikáš kolonky a potom ti to vyplivne výsledek :)

Beranidlo> jj je to takový fajn web na zimní večery :D

1 reakcí na tento příspěvek menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

4.11.2017 v 19:10 | Nahoru | #6
No, asi s tím co mám odježděno=málo, je to asi o tom naučit se vychytat točky při podřazování. Myslím tím potřebné otáčky na vystřelení motocyklu ku předu - krouťák a výkon asi ok -spíš nezkušenost jezdce ...Je fakt, že v Japonsku se tím asi nejeden zimní večer Pan Honda a spol. zabýval...
Další fuckt je, že s těmahle převodama pak zlehka basuju na 6tku 130Km/h v pohodových 4500 otáčkách a na 200 při předjíždění to od 5000 vystřeluje jak z praku. Spíš mám problém z přev. stupně trojky, čtyřky...Díky za postřehy i zajímavý odkaz.
Dám tomu šanci a naučím se to... pokud jsem hledal, tak snadnější řešení - větší rozeta na Blacka není k mání.

menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

Skvělá odpověď, děkuji! 4.11.2017 v 23:00 | Nahoru | #7
motoretezy.cz

objednas a napises pocet zubu rozety. Bezproblemu odaji.
zjednodusene se da rict, ze kdyz uberes jeden zub na malem kolecku tak je to zhruba to same jako kdyz tri zuby pridas na rozete.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

Skvělá odpověď, děkuji! 5.11.2017 v 09:55 | Nahoru | #8
Páčkalíny> nemenil bych prevody. Black je fajn, ale je to sportovne-cestovni motorka se vsim co k ni patri - stabilita ve vysokych rychlostech (na ukor hravosti) a omezena "divokost" projevu. S Blackem je prdel kolem sesti sedmi tisic otacek nahoru, do te doby to je elektricky vysavac Zmenou prevodu te bude otravovat velky brzdny efekt pri podrazovani a ubrani plynu, coz u vahy te veci nebude prijemne a riziko ze to nekde v zatacce polozis se dost zvysi.
Nauc se pracovat s otackami.
Btw, pokud mas nejake tvrde cestovni gumy tak zvaz prezuti, jestli chces blbnout.

(reakce na) menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

5.11.2017 v 13:00 | Nahoru | #9
PetrXX>Díky za postřeh, asi jde fakt o zvyk, ty cestovní vlastnosti jsou fakt skvělé...plánuju zahraničí, dálnice, tak asi nakonec do toho fakt vrtat nebudu. Myslím se to ještě zlepší výměnou vzducháče, svíček, čištění karbců...Teď mám servisní interval, první po koupi. Tak teprve potom se to ukáže v lepším světle.

menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

5.11.2017 v 18:13 | Nahoru | #10
Na dalnicich to je doma... bacha na vysoky zadni topcase, obcas prizvedava predni kolo do vzduchu kdyz jedes pres 250 :)
Trochu dravosti docilis uz pri najizdeni do zatacek s podrazenim o dva kvalty... a k zahozeni neni dual, kdyz si zadek pribrzduje predni brzdou :) akorat je to tezky, to jediny me tam sralo, proste v zatackach to bylo jak lokomotiva.. ony uz jen ty puvodni rotacaky vazi nesmysl

menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

Skvělá odpověď, děkuji! 6.11.2017 v 07:03 | Nahoru | #11
Mám změněný převod na VFR 750, tam je to znát výrazně, na BB 1100 nevím. Jediné negativu vidím v případě velkého cestování, při stejné rychlosti točíš víc otáček.
Při výměně řetězovky jsem vzal kolečko -1zub a rozetu originál ( tímto potvrzuji CUIRa, motoretezy.cz jsou dobrá volba ) pojezdil jsem, a vzhledem k tomu, že výměna rozety trvá na VFR 5 minut, objednal jsem ještě rozetu +2 zuby ( orig řetěz zvládne přes excentr vše ). To už se ale dá hodně lehce dostat do omezovače otáček.
Jestli můžu radit, zkus to, není to tolik práce, a pokud začneš kolo -1 a rozetu orig tak ani finanční ztráta, kdyby jsi se měl vrátit k orig. kolečku.
Edit : samozřejmě je převod od výrobce nastaven optimálně, zas na druhou stranu, proč by se vyráběla kolečka a rozety, aby jsi si mohl upravit převod ke svému způsobu jízdy

Naposledy editováno 06.11.2017 07:08:44

1 reakcí na tento příspěvek menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

6.11.2017 v 14:21 | Nahoru | #12
tak jen doplnim moje zkusenosti.
jako optimalni prevod se mi na mojem blackovi jevil -1zub na kolecku a rozeta original. Zkusil jsem vic prevodu, ale tohle mi vyhovovalo nejvic.
Ikdyz jsem motorku pujcil komukoli, tak nemel problem s tim jet a kazdej mi rikal, ze se obaval vahy a pripadneho skubani a podobne, ale kazdemu masina hned intuitivne padla do ruky. Pujcoval jsem ji klukum co maji VFR800fi, CBR1000 Fireblade a tak. Sam mam osedlano, ozkouseno a pojezdeno velke mnozstvi motorek.

Original pomer je optimalnim kompromisem. Ale zmenit prevod nicemu nevadi. Me treba vadila jista nudnost a urcita absence trochu potahani za ruce a tak tam sel proste jinej prevod. Jenze co z toho, kdyz je to proste nudna motorka bez funfactoru
Ted mam crossku predelanou na SM a tam je i primo v manualu napsano jake rozety se daji zamenit :)

Motorku jsem mel pomerne upravenou, vcetne pretryskovanejch karburatoru kvuli KNfiltru a jinejm vejfukum, ktere jsem musel dat misto velkejch originalnich, se kteryma jsem po odstraneni policajtu a vyhozeni centralniho stojanu zacal v zatackach brousit o zem (maji zkratka moc velkej prumer a zaroven jsou fakt strasne tezky a hnusny :D ). Nakonec jsem zacal brousit aji bocni kapotazi a tak jsem motorku prodal.
Docela dost jsem na ni i odcestoval s manzelkou po zahranici a ikdyz nas jelo vice motorek, nikdy jsem s prevodem do sily nemel problem, ze bych najel na nadrz vyrazne mene nez ostatni nebo tak neco. Spotreba byla v norme a srovnatelna s podobnejma litrovejma strojema.
Timto chcu rict, ze pokud z toho chces udelat motorku na blbnuti, tak ti usetrim penize a cas. Nejde to. ta masina ma proste svoje limity a chybi ji "fun factor". Aby jizdu stihal i podvozek tak jsem mel v zadu Ohlins a vepredu taky akorat pouzitej z R1 abych dostal USD vidle a lepsi brzdy. I pres veskere tyhle upravy jsem motorku dostal na jeji konstrukcni limit a neslo jit dal. Coz kdyz si pak vezmes jakejkoli SS stejneho roku tak tam rozhodne nebude motorka omezenim..tam to bude vzdy uz jen jezdec.
Kdyz bych dopredu vedel to co vim ted, tak bych do techto uprav nesel, protoze byly proste zbytecne a to se vlastne krasne vracim na zacatek, ze nema cenu menit ani ten prevod :)

Co se tyka gum. Ja jezdil na Z8 a nebo Angel GT. (oboje jsou to cestovni gumy, nejake "lepivky" nejsou potreba)

Z8 jsou super na kraviny (maji spicatej profil a motorka se krasne sklada do zatacek), hure drzi na vode a pri najezdu do zatacky smykem jsem ji odepsal jeste pred tim nez byla zcela sjeta. (viz foto).
Angel GT jsou fakt monstrozne dobre na vode. Kvuli placatejsimu profilu oproti Z8 se ale obtizneji sklada motorka do zatacky, ale v zasade se da jet tak jako se Z8.



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

6.11.2017 v 22:08 | Nahoru | #13
cuir> WoW Super fotka - frézování asfaltu kapotou a dramatický mraky... Hltám Tvoje zkušenosti. Oddělávat centrální stojan nebudu, ale jak píšeš to kolesko o 1 zub míň tam pude... napíšu Ti pak, jak mi to sedlo...myslím, ale že se můžu tak maximálně neustále roztékat štěstím, co že jsem to, já - vcelku nezkušený za 53tis. koupil, (radili mi známí) za superstroj...Za ty prachy je to myslim max. mega, co jde koupit.Honda X11 je víc fun, ale velkej výkon, víc trčíš, v dešti končíš páč naháč. Je to taky super, ale jsou i dražší cca o 20 tis. Ty velký vejfuky se mi líběj - kamarád to spolu s tou kapotou nepojmenoval Blackbird, ale MIG 15 - to k tomu designu sedí v roce 2017 líp...
Možná víc fun bude ještě to VFR 1200 4v do V - lepší ergonomie...ale ten agregát?! ten bude u blacka lepší...VFR Crosstourer taky good...?! Na to jsem ale ještě moc mladej
Díky, že ses nechal vyprovokovat k pro mne cennému zápisu

1 reakcí na tento příspěvek menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

Skvělá odpověď, děkuji! 6.11.2017 v 22:20 | Nahoru | #14
Jen přidám zkušenost.. Na FZ1N jsem oproti originálu (17/45) dal pastorek 16 a rozetu 47 zubů, tj. 16/47...o moooc do síly. Výsledek? Pro moje použití, kdy jezdím klikaté silnice a bez dálnic, je to fajn. Parádní zátah už kolem 4 tis..origo tak až v 7 tis.. maximálka klesla znatelně, ale stejně se na tom i teď v 250 dle GPS nedá udržet. Ale má to pro mě dva velké mínusy, jeden je nesprávné ukazování rychlosti a počtu ujetých km...celkem o dost... lze řešit za cca 1500 Kč. Další mínus, který jsem si na gearing commanderu neuvědomil, je že se rapidně rychlosti jakoby zkrátili..tím, že se to rychle vytočí furt řadíš...

(reakce na) menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

Skvělá odpověď, děkuji! 6.11.2017 v 23:21 | Nahoru | #15

Páčkalíny píše: .......



aby jsi me nechapal spatne...black je super motorka, za ty penize je to jedna z nejlepsich co se da koupit. je velice spolehliva (az na dobijeni :D ) a na cestovani naramne pohodlna. Polykas stovky kilometru i ve dvou a s kuframa. Na tohle ta motorka proste je fakt delana. A da se s ni i v zakladu velice slusne jezdit. Ale ja proste zkusil, jestli se s ni bude dat jezdit jeste lip..a bohuzel Na to uz proste postavena neni. Takze jsem tim chtel jen rict, ze pokud hledas cestzaka, vybral sis dle meho nejlepe jak jsi jen mohl. Pokud, ale hodlas prasit tak te zachvilku zacne nudit.
ana zaver ti doporucim jeste stranku o blackbirdech.
www.maxximum.cz
jsou tam dobri lidi. ochotni a i poradi, kdyz je treba. Ja tam taky jeste zavitam,ikdyxz blacka nemam.

menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

Skvělá odpověď, děkuji! 6.11.2017 v 23:35 | Nahoru | #16
počítej s tím, že o zub méně na pastorku = 2,5-3 zuby na rozetě. taky počítej s tím, že změnou primárního převodu ti bude nadměřovat tachometr a tím pádem i zrychlovat nájezd na odometru. pokud to chceš jen lehce, stačí ti zub na rozetě vzadu. pokud víc, tak dej o dva zuby víc, nebo -1 na pastorku.

a pokud bys chtěl řetězovku za pěknou cenu, ozvi se:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

Skvělá odpověď, děkuji! 7.11.2017 v 13:51 | Nahoru | #17

Johny89 píše: Jen přidám zkušenost.. Na FZ1N jsem oproti originálu (17/45) dal pastorek 16 a rozetu 47 zubů, tj. 16/47...o moooc do síly. Výsledek? Pro moje použití, kdy jezdím klikaté silnice a bez dálnic, je to fajn. Parádní zátah už kolem 4 tis..origo tak až v 7 tis.. maximálka klesla znatelně, ale stejně se na tom i teď v 250 dle GPS nedá udržet. Ale má to pro mě dva velké mínusy, jeden je nesprávné ukazování rychlosti a počtu ujetých km...celkem o dost... lze řešit za cca 1500 Kč. Další mínus, který jsem si na gearing commanderu neuvědomil, je že se rapidně rychlosti jakoby zkrátili..tím, že se to rychle vytočí furt řadíš...



...tvůj problém s nesprávným fungováním tacho vyřeší Speedohealer...mam taky změněnej převod a tohle funguje parádně...

menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

7.11.2017 v 13:54 | Nahoru | #18
...jinak jen tak na okraj, já měl po změně převodu do síly jedinej problém a to ten, že na dromu nebo na najetých trasách mi nevycházeli kvalty tak jak jsem byl zvyklej...ale naučíš se rychle a dneska už bych do série neměnil

menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

7.11.2017 v 18:59 | Nahoru | #19
Blek sylu má a pišeš že chceš cestovat tak počitej že ti vzroste spotřeba ale jinak mam rozetu 48/16 pokud to chceš na blbnuti na tacháku 300 ale jinak tak 150 km ujel jsem na tom jen cca 50 km na červenohorským sedle jinak jezdim 19/42 a uz bych neměnil a po zadnim to taky jde

menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

7.11.2017 v 21:44 | Nahoru | #20
Jsem rád, že na to mám celou zimu to rozmyslet, páč postřehů je hodně... Pomůžou mi mimo jiné srovnat se na základě Vašich zkušeností, s tím, co mám v garáži - totiž legendu, která ať tak, nebo tak je skvělej tahoun a držák - a dál... získal kupu užitečných odkazů...Super všecky Vaše věcné a praktické příspěvky...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

7.11.2017 v 22:38 | Nahoru | #21

Filous píše: ...tvůj problém s nesprávným fungováním tacho vyřeší Speedohealer...mam taky změněnej převod a tohle funguje parádně...



Tak si můj příspěvek přečti ještě jednou a lépe... Píšu, že jde řešit za cca 1500 Kč..vím o něm jen jsem nenapsal přesně název...

menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

8.11.2017 v 06:11 | Nahoru | #22
Mel jsem to na varaderu. Od spodu jelo lip, na dalnici motor zbytecne tocil vic. Tachometr ukazoval jinak a pocitadlo km taky pocitalo blbe. Zkratka neco za neco.

2 reakcí na tento příspěvek menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

8.11.2017 v 08:10 | Nahoru | #23
blek je strá zdechlina,to je pravda,ale pořád je ti jedenáctka,má to slušný krouťák,podle mně je absolutní nesmysl řešit o zub řetězovku.

taky tady nepadly další možné problémy-méně zubů=menší kolečko=řetěz více dře o kluzák na kyvce,který jde rychleji do hajzlu a pak to udělá díru i do kyvky.

taky je dobré dodržet lichý počet zubů,aby se měnila poloha článků řetězu na rozetě,protože pak jde do hazlu celá řetězovka.

ono všechno souvisí se vším........
kdyby to bylo nějaké vydechlé pětikilo,tak ok,tam se stane,že by člověk potřeboval o chlup silnější šestku,protože pak do kopce netáhne,ale na blekovi v běžném provozu-hloupost.

(reakce na) menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

8.11.2017 v 09:53 | Nahoru | #24

Johny89 píše: Tak si můj příspěvek přečti ještě jednou a lépe... Píšu, že jde řešit za cca 1500 Kč..vím o něm jen jsem nenapsal přesně název...



...sorry...tak to třeba pomůže někomu jinýmu, kdo neví...

(reakce na) menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

8.11.2017 v 10:27 | Nahoru | #25
Dolph-cz> +1
IMO se uplne zbytecne laboruje o zmenach prevodu, zakladatel sam pise ze nema moc odjezdeno a chce zvysit "odpich v nizsich otackach", coz u ctyrvalce nikdy poradne fungovat nebude, tam to chce proste skopnout o dva kvalty dolu a nebat se ho tocit... az mu bude projev Blacka kolem osmi tisic otacek malo tak bude mit cenu se bavit, do te doby bude bohate stacit se naucit pracovat s otackami.
A to si dovolim odhadnout, ze nez se zacne blizit k limitu motoru, utece jeste hodne vody.

(reakce na) menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

13.11.2017 v 00:00 | Nahoru | #26

Dolph-cz píše: ...........

taky je dobré dodržet lichý počet zubů,aby se měnila poloha článků řetězu na rozetě,protože pak jde do hazlu celá řetězovka.

.........



no vliv to ma, nicmene ne tak zasadni...

A jen doplnim, ze toto krasne umi spocitat
http://www.gearingcommander.com/

policka nize na strance "Same Tooth - Same Link" a "Tooth-Links contacts & Link-Teeth contacts"

1 reakcí na tento příspěvek menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

13.11.2017 v 00:25 | Nahoru | #27
Dolph: to s tim poctem zubu se tyka prevodu ozubenymi koly...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

13.11.2017 v 08:16 | Nahoru | #28

assassin píše: Dolph: to s tim poctem zubu se tyka prevodu ozubenymi koly...



s řetězem je to stejné,sudý počet ti udělá na boku kol otisky od článků......

(reakce na) menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

13.11.2017 v 10:27 | Nahoru | #29
Dolph-cz> Podle mě jde o poměr počtu zubů a článků řetězu,pro rovnoměrné opotřebení řetězu a pastorku,o rozetu bych strach neměl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

13.11.2017 v 10:46 | Nahoru | #30

Dolph-cz píše: s řetězem je to stejné,sudý počet ti udělá na boku kol otisky od článků......



nejak netusim cim by to bylo zpusobeno - u ozubenych kol jde o to aby nezabiraly porady stejne zuby, u retezu na stejnej zub najede x ruznych valecku retezu, tzn i kdyby prevodovy pomer + pocet clanku retezu byly tak aby stejnej clanek vysel na nejakem kole vzdy do stejneho zubu, nebude to mit vliv na opotrebeni.

Naposledy editováno 13.11.2017 10:53:06
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vyfouknutí těsnění pod ventilovým víkem Honda CBR 1100XX Blackbird Firecracker 7 15.1.2018 v 10:07 vilemx
honda cbr 1100 xx vymena napinaka r... Honda CBR 1100XX Blackbird Black1100 1 1.10.2017 v 16:13 Fukušima
Osvetleni a elektroinstalace Honda CBR 1100XX Blackbird Grizzlicek 4 1.10.2017 v 16:10 gonzalezandresloan
Honda CBR 125 r Honda CBR 125R, Honda CBR 1100XX Blackbird Filutawí 0 20.8.2017 v 20:15 Filutawí
Brzdy Honda CBR 1100XX Blackbird novisacek 10 16.8.2017 v 10:17 novisacek

TOPlist