Jakou variantu by jste zvolili vy?
http://www.wago.us/s...esults&q=256-401
Nebo weidmueller pruzinovou a nebo push in.
http://www.weidmuell...poje/omnimate-signal
S obema dlouholeta osobni zkusenost, vyhoda pruziny neoddiskutovatelna a bezkonkurencni, sroub nikdy..
Jinak já spoje výhradně pájím. Myslím spoje jako odbočky na průběžném vodiči. Tam nějaké uklepání nepadá v úvahu. Na plošný spoj bych to taky pájel. Zabere to mnohem méně prostoru. K čemu rozebíratelnost? Přesto, že se tu do mě zas všichni pustí, tak tvrdím, že uklepání pájeného drátu nehrozí pokud jsou obě strany spoje řádně upevněné nebo naopak volné. Naopak s fastony mám tolik špatných zkušeností, že jsem je z volných vodičů vyházel a propájel to.
Naopak relé bych zásadně nechal jen na fastonech nebo paticích a používal bych jen standardní relé. To kvůli hledání a odstraňování závad.
Já mám do jednoho místa sdružený jen přídavný pojistky světel a uvažuji, že je nahradím jednotlivými držáky na kabelu, protoże jsou prostě spolehlivější a odolnější při manipulaci.
anti> osobne bych tedy sel spis cestou fastonu nebo jinyho lisovaciho konektoru. Kdyz neco sroubovaciho tak ne cokolada, ale spis neco kde se daj ty draty k sobe stahnou naplacato. Wago zni celkem dobre stran vibraci, jedno ujsem o ni taky uvazoval pri nahrade debilniho propojovaciho mustuku kde se sejde 15 dratu ktery mas dat na jeden potencial a obvykle tam tece takovej proud ze to vasem vyhori. A dej do neceho 15 dratu.
Hlavne bych se vynul pajeni, ale predpokladam, ze je to tvuj veteran a opravovat si to budes stejne sam.
2 reakcí na tento příspěvek Anketa-drátové spoje
Jedná se o můj stroj,a ten prošel změnou plnění z karburátoru na vstřikování.Proto se bude jednat o zgruntu novou elektriku vycházející z původního zapojení ale doplněná o nezbytná čidla,a snímače.
Poslední závady byly dvě.První jsem odhalil vcelku brzy-oklepané obě kostry pro svazek.Hned za pájeným okem.Druhá závada mě potrápila.Okruh pro indukční cívku,vstřik a vyhřívání lambda sondy.Za relátkem jsem provizorně udělal svazek kroucených a pájených vodičů který jsem následně zatočil izolačkou.Vodič ke vstřiku se uklepal,ale zůstal díky izolačce držet ve svazku,takže se tvářil že je v pořádku.Pájení mám rád,ale neosvědčilo se.
Fastony zůstávají ve hře,ale chce to koupit kvalitní.Wago mě docela lákají,především ty "s páčkami".Další alternativa je nějaký multipinový konektor nebo několik různé velikosti.
V krabičce bude spínání a jištění obvodů ,stejně tak signálová zem pro čidla a rozvětvení jednotlivých obvodů.Tak aby ven šly už dráty pro jednotlivé okruhy a nemusel jsem kvůli kontrole nebo výměně rozmotávat celý svazek.Standardní řešení,kdy jsou jednotlivé relé pojistky rozházené po celé motorce a okruhy združené krimpováním a zatočením do hlavního svazku mě pije krev.Hledat případnou závadu znamená rozkuchat celou mašinu...
1. Je to spoj nerozebiratelnej, takze kdyz ti pak prijede takova motorka na servis a hledas nekde chybu a potrebujes si to odpojit tak proste leda stipackama a nebo pakeckou.
2. vetsina lidi neumi pajet vubec, to ze neco oblemcam cinem jeste neznamena ze to je spajeny a pajet, tak aby se to neuklepalo na necem co vibruje umi malo kdo.
Ono to funguje, ale spolehlivost je tak trochu na bodu mrazu.
Naposledy editováno 22.10.2017 16:36:31
3 reakcí na tento příspěvek Anketa-drátové spoje
crestik>
- jako tavidlo se v elektronice pouziva kalafuna, ne kyselina, a pod tou urcite nic neuhnije,
- na ulomeni vodice nemuze mit vliv jestli je to misto pajeny nebo krimpovany, na to ma vliv (a nejen u motorek.. treba v takovy reprobedne jsou ty vibrace prekvapive taky ) uchyceni celyho vodice, pokud ten drat nekde "planda" pak je jasny ze se casem ulomi
- propajenej konec ma jedinej ucel a to ze se da do svorkovnice zastrcit aniz by se roztrepil a zvohejbal - vise uvedene lisovaci dutinky jsou v tomhle samozrejme lepsi - a taky jsou ruzne konsturkce svorkovnic od principu tebou zminovane cokolady, po ty "rozumnejsi" kde se nestahuje vodic sroubkem, ale sroubkem se stahuje cela klec ve ktere vodic je, nektery ho dokonce chytnou ve dvou mistech, v odhalenym vodivym, a v druhym za izolaci - jde jen o cenu, levna svorkovnice vs. dobra svorkovnice
1 reakcí na tento příspěvek Anketa-drátové spoje
Na vodotěsné propojení kabelů Superseal ale musí to dělat někdo kdo to udělá pořádně.
autokabel.cz/index.php
Na ostatní spoje Faston jednoduché dobře rozebíratelné a kontrolovatelné laciné.
Případná oprava jednoduchá i na cestách.
Pokud se nepletu tak tvůj stroj je enduoroidní takže bláto voda a sračky, buď totálně vodotěsné spojení
nebo takové řešení když se do spoje dostane bordel tak aby mohl vytéct a vyschnout pokud nevyschne tak shnije.
Wago funguje ale pokud by to bylo takový terno tak to je už na všech moto.
Relátka zase nic speciálního nepoužívat normální auto relé jednoduchá sehnatelnost i cena.
autokabel.cz/index.php
Kabelové svazky odlehčit aby se tah nepřenášel na konektory a postupně se to neulámalo
1 reakcí na tento příspěvek Anketa-drátové spoje
BTW aby jsme meli jasno - predpokladam ze Anti psal centralni ridici desce realizovane na DPS, a svorkovnici mam na mysli
napriklad tohle ci tohle
..nikoliv nejake spojovani "drat na drat" tam ma pak samozrejme FAST-ON sve opodstatneni, to da rozum
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Anketa-drátové spoje
Naposledy editováno 22.10.2017 18:08:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Anketa-drátové spoje
na ulomeni vodice nemuze mit vliv jestli je to misto pajeny nebo krimpovany,
jiste proto ti na kazdym ucnaku kde vemes pajecku do ruky, ze jak je to auto nebo motorka tak to nepajej.
Samozrejme ze to vliv ma a dost podstatnej a pokud uz tedy pajet tak rozhodne jinak nez standardnim zpusobem. Pockej az prijde Medved, ten se ucil pajet 4 roky, ja jenom jeden rok.
www.ges.cz/cz/tkmt-6-GES06615537.html
Fastony do desek
www.ges.cz/cz/kabely-konektory/fast-on-konektory-a-koncovky/SCG.html
2 reakcí na tento příspěvek Anketa-drátové spoje
Pockej az prijde Medved, ten se ucil pajet 4 roky, ja jenom jeden rok.
kratkej01 píše: A už to umíš???
Pockej az prijde Medved, ten se ucil pajet 4 roky, ja jenom jeden rok.
na pansky ? ja tam byl teda jen dva, ale pajeli jsme asi 5x se skrickou nebo s kym to.. a to trafopajkama nejakej prisernej zesilovac v klasice.. brrr...
jo konektory do DPS samozrejme znam,.. a nepouzivam, ze v "automotive" nepochopili ze je 21 stoleti neni duvod abych zustaval v minulosti s nima
relatka a krimpovany silovy spoje za me nee..
1 reakcí na tento příspěvek Anketa-drátové spoje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Anketa-drátové spoje
se-se píše: já to ještě upřesním. Fastony nejsou špatný tam, kde se za vodiče nemusí tahat. Pokud se jedná o dodatečné instalace v těsných prostorech, tak se většinou vodiče musí občas odtahovat a přemísťovat. Pak jsou fastony velmi špatné řešení
a na tohle si prisel jak ?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Anketa-drátové spoje
kratkej01 píše: Anti pokud se ptáš tak o tom nic nevíš ani nemáš praktické zkušenosti....
Tyhle "rychlé soudy" nemám rád...
Ty super seal jsou pro mou aplikaci nevhodné.Jsou dobré,ale na dvou až maximálně pětipinové provedení.Takže konektory snímačů a čidel,tps a jinde.Já potřebuji vícepinové,protože do skříňky půjde odhadem tak dvacet drátů.Proto ty wago nebo svorkovnice.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Anketa-drátové spoje
gugo píše: a na tohle si prisel jak ?
z vlastních zkušeností, jinak bych to nenapsal. Jo a trvám na tom, takže hádky jsou zcela zbytečný1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Anketa-drátové spoje
se-se píše: z vlastních zkušeností, jinak bych to nenapsal. Jo a trvám na tom, takže hádky jsou zcela zbytečný
tak ja jsem myslel ze to vysvetlis. Protoze pokud misto zivotnosti spoje resis to ze za vodice musis tahat, pak se tady bavis o voze a on o koze. Kazdopadne pri vyuzit vhodny klece na fastony se muzes na ten kabelovej svazek treba povesit. Ale jak rikas, ty mas vlastne rok motorku do ktery si urcite pridal minimalne kilometr vodicu navic, takze mas pocit ze tvuj nazor ma nejake opodstatneni z praxe V podstate kdyz tady obhajujes pajeni , tak to nemas dostatecne odzkouseny ani na sobe.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Anketa-drátové spoje
Anti píše: Tyhle "rychlé soudy" nemám rád...
Ty super seal jsou pro mou aplikaci nevhodné.Jsou dobré,ale na dvou až maximálně pětipinové provedení.Takže konektory snímačů a čidel,tps a jinde.Já potřebuji vícepinové,protože do skříňky půjde odhadem tak dvacet drátů.Proto ty wago nebo svorkovnice.
A co tyhle z toho něco nepoužiješ?
autokabel.cz/index.php
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Anketa-drátové spoje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Anketa-drátové spoje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Anketa-drátové spoje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Anketa-drátové spoje
gugo píše: Anti> jak casto pocitas ze to budes odpojovat ? Beres to proste treba jako pripojeni ECU ? Tzn spis vis dratu s malejma odberama nebo tam potece nekde hodne ?
Odpojovat se to bude jen při nějaké úpravě a opravě.Někde půjde jen signál,ale někde i proudy.Chci tam mít relátka pro ventilátor,blinkry,startovací relé...Dost snímačů jde přímo do ecu a nepotřebují propoj,ale třeba signální zem nebo napájení snímačů(5V) se větví a to chci realizovat na desce,ne vrabčím hnízdem.
kratkej01 píše: A co tyhle z toho něco nepoužiješ?
autokabel.cz/index.php
Na něco podbného jsem se už díval,ale potřebuju něco s pájecími piny,a spíš jednořadé.A některé musí umět tak cca 8 ampér...