globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Rád bych rozjel diskusi o zkušenostech z cest s novou Africou. Od května, kdy jsem ji novou koupil mám najeto cca 6tis. kilometrů (většinou po asfaltu). Vše skvělé, ale zajímavější bude řešit jobovky. Takže
1. po studeném startu (přes noc) se mi stane, že po cca 15 vteřinách zdechne, jakoby na moment přerušil vstřik. Pokud ale hned po startu krátce protočím na 2,5tis.ot. přerušení volnoběhu se nekoná
2. vyšší plexi jsem zpět vyměnil za originál. V mém případě nešlo o turbulence, ale vadila hrana vyššího plexi ve výhledu. Mám 185cm. Tímto vyšší originál plexi Honda na Africu nabízím.
3. Po 5500 km jse lehce musel dopnout řetěz.
4. při popojíždění ve městě bych potřeboval něco mez 1. a 2. (mám manuál) To samé bylo i u Transalpa, kterého jsem měl dříve
5. ocenil jsem přídavné mlhovky. Potkávací světlo je podle mě dosti slabé . Mám světla pod kapotáží. Ne na padácích.
6. Větší stupačky pro jízdu ve stoje jsou paráda. Zadek si potřebuje odpočinout i na asfaltu.
7. Když jedu sám jezdím bez horního kufru. Lepší je vak na sedle spolujezdce. Nějak se mi s tím líp jede.
8. Hlavní stojan už jsem musel lehce ošetřit barvou. Opírá se nejen patka ale i kus trubky stojanu. Bočák jedině s plackou. V základu se dosti bořil (na hlíně).
Kdo má odpovědi, nebo rady ozvěte se. Jinak zdravím všechny z Olomouce. Můžeme dát Africa sraz.


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

9.2.2018 v 15:11 | Nahoru | #1

vilemx píše: ABS MSC v principu není nic jiného, než další snížení brzdného účinku na tak velkou, resp. malou intenzitu, aby součet všech sil neměl tendenci motorku narovnat. ABS klidně na šotolině, bahně, náledí úplně přestane brzdit (aby zabránilo zablokování kola), tak úplně stejně může ABS MSC přestat brzdit v zatáčce, aby prioritně zabránilo změně směru motorky.
Vůbec tuhle technologii nepomlouvám ani neodsuzuji, jen je potřeba vědět, že to opravdu není nic jiného než jen další snížení brzdné síly a prodloužení brzdné dráhy výměnou za zachování zvolené trasy.
Jsou případy, kdy naopak narovnání směru jízdy v zatáčce, tím možnost brzdit opravdu na krev a skončit v příkopu třeba ve třicítce je lepším řešením, než pokračovat v oblouku, pomocí MSC snížit rychlost na šedesát a v téhle rychlosti to plesknout do traktoru.



Myslím, že ten vyspělejší systém dokáže také optimálněji rozdělit brzdnou sílu na přední a zadní kolo a tím ovlivnit chování motorky v zatáčce. V případě, že řidič sám motorku v náklonu narovná, MIU snímač (tzv.náklonové čidlo) to zaregistruje a ABS bude podle toho fungovat jinak než v hlubokém náklonu. Tyhle chytré krabičky snímají podélné, příčné a úhlové zrychlení v 5-ti nebi 6-ti osách, dokážou např. reagovat na zvedání zadního kola při brždění a využívají je také systémy anti-wheelie nebo kontrola trakce. Osobně mám na motorce jen elektronické vstřikování, ale sem tam se svezu na novinkách s těmito vymoženostmi a musím říct, že mi občas dost pomohly, zvládat výkony 150-200 PS bez asistentů je makačka a jezdit na půl plynu není můj styl.

Naposledy editováno 09.02.2018 15:13:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

9.2.2018 v 23:24 | Nahoru | #2
geloš> Jen se Tě opatrně zeptám, kde jsi zjistil informace ohledně toho, jak pracují elektroničtí pomocníci? Víš, stále někde čtu, jak bezvadně je vše vyřešeno, pak přejedu kanál a motorka začne zase "normálně" brzdit po cca 3 metrech. Nebo najedu autem levými koly na ledovou část silnice a nebrzdí mi ani pravá strana, která jede v šubruňku a u kraje má asi 10x větší adhezi. A to mi ještě u mnoha moderních aut zrušili klasickou ruční brzdu a tím mi znemožnili kompenzovat přebrždění předních kol na kluzkém povrchu. Proto jsem psal v dřívějším příspěvku, že mnohdy bojuji víc s elektronikou než s nastalou situací. Jo a ještě perlička nakonec. Jeden Ing., který pracoval pro BMW auto, mě kdysi přesvědčoval, že AirBak se aktivuje se zpožděním, které je ovlivněno rychlostí auta, kterou právě jede. Na mou otázku, jak to bude, když pojedu 30 km/h a v protisměru mě trefí SUV jedoucí 150 km/h s podstatně vyšší kinetickou energií, mi nedokázal odpovědět. Jak píšu na začátku, snažím se vyvolat diskuzi okolo různých "polopravd" a prosím NIKOHO nechci urazit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin šlauch0 69 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin Scottpalda 26 6.2.2024 v 21:49 Drak-09


TOPlist