Téma: KTM exc 250 , 300 ci 450
caute potrebujem radu od Vas ... idem kupovat KTM EXC problem je vtom ze neviem co kupit kedze som nikdy nejazdil na endure... motorku si predstavujem tak aby som dobuducna uz nemusel menit za silnejsiu ... (jazdim na r6 tak nejake tie skusenosti mam ) ale velmi ma laka enduro ... ja som rozmyslal o 450 ktm exc ... pocul som ze su spolahlive a nie az tak narocne na udrzbu ale ake to je snou v praxi , ci nieje lepsie nejaka 300 2tak ,kde snou videm lahko nejake strme kopce a podobne a pocitajte stym ze ju chcem vyuzivat aj na bezne cesty
Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek KTM exc 250 , 300 ci 450

6.9.2017 v 23:09 | Nahoru | #1
.. tak trosku nemas predstavu o cem ostre enduro je, ale na to stejne prijdes az pak a malokdo si necha poradit...
slaba na tebe hezkou chvilku nebude ani 4taktni 250 ... pokud koupis novou, je to fuk, spoustu mth da vse. pokud jetou, neni dulezity jestli je to 2t nebo 4t ani jestli je to 250 nebo 501 ... ale jakej mela servis a zachazeni...

sam se nenaucis nic, pokud mas nekoho s kym jezdit, tak to prober s nim...

ja mel taky svoje predstavy a nakonec jsem na tom, ze potrebuju makat kvuli fyzicce a pak to vozit na mx trat, protoze neumim s plynem, s tezistem, se spojkou, projet zatacku (a samo ze jsem si po 15ti letech na "litru" rikal, ze jezdit umim )

(reakce na) KTM exc 250 , 300 ci 450

7.9.2017 v 01:47 | Nahoru | #2

assassin píše: slaba na tebe hezkou chvilku nebude ani 4taktni 250


jj souhlas... kamarad co me kdysi ucil jezdit mel EXC300 2T a EXC525 4T.. na ten 4T me tenkrat posadil, rozjezd jedine na 2, motor vetsinou podtocenej, je to lehky a straslive zivy, s "umet jezdit na enduru" nemelo moje pocinani samozrejme pranic spolecnyho, ale prezil jsem, a i nejakou tu jednodussi mez jsem si vyjel (jak nic, na1/3 plynu)...
z ty 300 sel fakt strach uz od pohledu, on n tom umel, lital po lese, stavel na zadni snad i ze 4ky, ale uz od pohledu to bylo jak "urvany ze reztezu",...
jezdeni v lese me tenkrat nejak vylozene moc nenadchlo ale z tehle zkusenosti mi ta 450 ve 4T mi prijde (minimalne pro ten zacatek) fakt racionalnejsi varianta, a nebal bych se ani ze ti bude brzo slaba, vono se to nezda ale tyhle stroje jsou fakt lehoucky a tim i strasne zivy.. +ohledne udrzby, pocitej s tim ze casu i penez to sezere hodne, no...

E: jedna tematicka,.. nostalgicka..


Naposledy editováno 07.09.2017 01:59:28

KTM exc 250 , 300 ci 450

7.9.2017 v 07:55 | Nahoru | #3
Ani jedna z těch motorek neni na běžnou cestu ...
Obě dvě jsou spolehlivý úměrně péči, kterou jim majitelé dali...
Kup 300 2T a ono tě to vyškolí samo :)

KTM exc 250 , 300 ci 450

7.9.2017 v 09:09 | Nahoru | #4
dakujem pekne za odpovede ... cize z toho co citam tak 300 2T je silnejsia ako 450 4T ano ? vsimol som si ze taky Jonny walker si jazdi na 300 2T aj ostatni co boli na erzbergrodeo tak mali vacsinol tie 300 2T ... takze sa chcem opytat to co vide 300 2T tak 450 4T to neda? ak to da tak kupim tu 450 EXC rocnik 2008 za 3500 eur ponuka ju na predaj jeden starsi pan 57 rocni a pisal ze motor je po repase a komplet príbal ... plus nejake loziska pomenene a olej co poviete nato ... pretoze 300 2T na slovensku kupit neako som nic nenasiel len susedne polsko

1 reakcí na tento příspěvek KTM exc 250 , 300 ci 450

7.9.2017 v 10:46 | Nahoru | #5
Vůůůbec nemáš představu, o čem se tu lidi baví a jsou hrozně jemní v tom, jak Ti naznačit, že absolutně nemáš páru.

Zkušenost z R6 je asi taková, že víš, kde je brzda a kde spojka. 300 2T je nesmysl, kterej tě utrápí a zkazí ti to, prodáš to a budeš nadávat, že enduro je kravina a R6 rulez. Vezmi menší 2T nebo jakýkoliv 4T. Že erzberg jezdí většina na 300 2T by pro tebe rozhodně neměl bejt argument. A otázka, jestli to, co vyjede 300 2T tak nevyjede 450 4T je .... sorry, pokud se ptáš takhle, tak vůbec netušíš, co to je, jezdit enduro. To není jako kopec na silnici, kterej R1 dá, ale pro R6 je moc prudkej, jak si asi představuješ. Zkus být rozumný, koupit nějaké tupé lehké enduro a až se něco naučíš, vezmi ostrou. Vybíráš mezi ZÁVODNÍMI stroji a nemáš ani představu, ani zkušenosti.

Jistě tě tohle naštvalo, říkáš si, co to sem ten debil píše. Ale dělej, jak myslíš. A protože to stejně uděláš po svém, tak alespoň jednu radu. Nejezdi sám. Až budeš ležet s nepěknou zlomeninou stehenní kosti jako já, budeš rád, že tam je kámoš, kterej k tobě dovede po dvou hodinách záchranáře, protože nebudeš schopnej popolézt ani o metr. A tyhle zranění jsou docela častý

KTM exc 250 , 300 ci 450

7.9.2017 v 10:53 | Nahoru | #6
ta 2t 300 musí letět jak splašená svině, když se dostane do otáček a otevře se přívěra... ale zase to má i spodek a dá se s tim jet pomalu, slyšel jsem rčení, že čim větší objem, tim se s tim dá jet pomalejc. jako kompromis pro začátečníka bych asi volil 350 4t, ale tam je řekl bych o něco větší riziko u koupě z druhý ruky, než u 2t. Já po těch endurech taky pořád koukám, mně je zatim nejsympatičtější 250 2t, ale ta se už musí točit oproti 300... je hold nejlepší to projet co ti sedne, takhle od stolu ti těžko někdo poradí

KTM exc 250 , 300 ci 450

7.9.2017 v 10:53 | Nahoru | #7
A k té 2008 - oddělené náplně oleje převodovka motor, od čehož pak KTM ustoupila. Častý problém je gufero mezi těmito náplněmi, kde časem 100% dojde k tomu, že ubývá z převodovky a tlačí se do motoru. Oprava není drahá, ale půlí se motor. Na e-startér to prakticky nejde nastartovat, takže nakopávat. Je to karbec, takže jak se to uleje (a že se to uleje pokaždý, když lehneš a že lehneš tak 30x za den), tak nakopávat. Celkem časté úniky oleje přes gufera vodní pumpy, sekundárního kolečka, atd. Opět to není drahé, ale opakuje se to. Pokud si to chceš dělat doma, rozhodně potřebuješ momentový klíče. Často bejvaj stržený závity v hlavě pro štouby ventilováho víka, tamtudy taky může unikat olej. Na netu je pár videí, jak vyřešit nejčastější problémy tohodle modelovýho roku. Mechanicky je to celkem ok. Dneska už bych ostrou bez startéru nechtěl (a jetou vlastně taky ne). 57 let strejda je fajn, ale stejně tak to může bejt závodně jetá, na kterou nastrojili původní plasty a víš vidle.

Ale vlastně, proč to sem píšu. Já ostrou taky chtěl, taky jsem si jí koupil, taky jsem si to užil

1 reakcí na tento příspěvek KTM exc 250 , 300 ci 450

7.9.2017 v 10:56 | Nahoru | #8
Johnny - utratí 200Tis za motorku, která ho děsí, bude se bát za to pořádně vzít, údržba drahá a častá (ale zábavná) a ve finále tě pojezdí 14ti letech zmetek na tupý Ale jako jo, je to super, jak je to lehký a dá se s tím hrát i když umíš hovno. Na mx trať se to dá vzít taky. Bylo to super, moc jsem si to užil.

(reakce na) KTM exc 250 , 300 ci 450

7.9.2017 v 11:01 | Nahoru | #9
Animals21> ale víš jak, když ji miluješ (chceš), neni co řešit... hold motorky a zdravej rozum nejdou moc dohromady

KTM exc 250 , 300 ci 450

7.9.2017 v 11:05 | Nahoru | #10
Je nesmysl tvrdit že 300 takovej a makovej kopec vyjede a 450 ne, obě ty motorky sou schopný vyjet to, co si ty ani nedovedeš představit. Záleží kdo na tom sedí a co na tom umí.
Např. 450 je třeba ve srovnání težší, těžkopádnější, ale na druhou stranu je to vlastně výhoda ve výjezdu, logicky - bude mít oproti lehký a zběsilý 300 lepší trakci a tím přenos síly na zadní kolo. 300 jak je lehká a neumíš to /ne ty, všeobecně/ s plynem a spojkou tak se díky nízký váze 300 akorát tak zahrabeš...a přenos na z. kolo žádnej. A těch vzájemných proměnných je víc ..
Asi se na to vyser a kup starý DRo 350 ...třeba :)

KTM exc 250 , 300 ci 450

7.9.2017 v 11:06 | Nahoru | #11
Já vím, nechci nikoho poučovat, sám jsem lama a prodal jsem to, protože ta noha mě furt bolí a nedokázal jsem na to znovu vlízt a jet jako dřív. Třeba časem zas. Ale je to tak specifický, že by bylo dobrý si o tom něco zjistit a ten, kdo se ptá jako on, tak vůbec netuší, o co jde. Bude to pro něj akorát drahá a/nebo bolestivá zkušnost. Spíš oboje dohromady.

1 reakcí na tento příspěvek KTM exc 250 , 300 ci 450

7.9.2017 v 11:07 | Nahoru | #12
ad 300 vs 450 - rozhodne 450 jede vic, ta 300 ma jen takove divocejsi podani, ale neni to takova divocina jak se tu pise.

rozhodne nejsem zadnej enduro odbornik, ale jestli zacinat na dvoutaktu tak na trikilu ... sice se budou lidi smat, protoze se vlastne nikdy nedostanes nad priveru, ale i dole to ma celkem nejakej kroutak, takze se s tim da jezdit jako s malym ctyrtaktem. 250 je vic podobna MX, tzn dole min a nahore to jede jeste vic (skoro stejnej vykon jak trikilo) a 125 uz musis drzet nad priverou furt a to asi zacatecnik neuspojkuje...
navic se ta motorka da upravama i docela slusne "zadusit".

4t je urcite lepsi volba, ale nevim proc, me taky porad laka 2takt :)

jo a pokud koukas po starsich, tak to netusim co poradit, ty motorky se za poslednich par let dost posunuly a treba 2008 meprijde dost jako pravek ....
nova je nova

(reakce na) KTM exc 250 , 300 ci 450

7.9.2017 v 11:11 | Nahoru | #13
assassin> tvl jakej pravěk, mně třeba přijdou EXC 2008 nádherný

KTM exc 250 , 300 ci 450

7.9.2017 v 11:16 | Nahoru | #14
U tý 450 je good, že i když jsi lama, tak to má dole řádnej krouťák, kterej tě dostane z mnoha průserů a vyjedeš toho moc. Ale vyjedeš to na kadle-kadle a na to fakt nepotřebuješ ostrou.

Kolega taky jezdil na starší 450. Brečel, když měl udělat gufera za pár stovek. Gumy už měl skoro slicky. Neměl prachy. Chci říct, že údržba na ostré něco stojí a koupit jetou a nemít dost love na cokoliv, tak je to taky v prdeli.

1 reakcí na tento příspěvek KTM exc 250 , 300 ci 450

7.9.2017 v 11:17 | Nahoru | #15
johhny, tak 6dayka vypadá dycky líp, takhle je i zachovalá, ale fakt je to takový trošku retro :) když jsem přelezl na 2017, nepochopitelnej rozdíl

(reakce na) KTM exc 250 , 300 ci 450

7.9.2017 v 11:18 | Nahoru | #16
Animals21> jasne pohode , ved preto to pisem sem lebo nemam absolutne ziadnu predstavu a potrebujem poradit ... tak vravis tupe lehke enduro co myslis pod timto nazvom ?

btw: cize 450 4T nebude dobra kupa?

1 reakcí na tento příspěvek KTM exc 250 , 300 ci 450

7.9.2017 v 11:21 | Nahoru | #17
tak diky chlapi tento vikend teda pojdem po tu 450 4T ... a este raz dakujem

(reakce na) KTM exc 250 , 300 ci 450

7.9.2017 v 11:25 | Nahoru | #18
Animals21> jj je mi to jasný, zrovna ty nulasedmnáctky maj prej revoluční rám a ta ovladatelnost je jinde... ale tak já jsem v terénu lama, sice mám něco odježděno na 125, což si myslim že je dobrej základ, ale už je to dávno... a huntovat novou motorku, to by mi bylo líto, i kdybych na to ty prachy měl a radši ani nedomejšlim co by na to říkala stará takže pro mě EXC 250 2t 2008 v tuhle chvíli jasná volba

(reakce na) KTM exc 250 , 300 ci 450

7.9.2017 v 11:30 | Nahoru | #19

pendulum25 píše: tak diky chlapi tento vikend teda pojdem po tu 450 4T ... a este raz dakujem


to je presne to, co ti tady vsichni radili no

KTM exc 250 , 300 ci 450

7.9.2017 v 11:41 | Nahoru | #20
Zrovna pred 14dny jsem privezl exc 300. Neni to tak zbesily jak se rika. Ma vybornej spodek a o vrsku netreba mluvit navic da se krasne upravit prubeh privery pruzinkou. Nasadil jsem tam nejtvrdsi (zelenou -sada pruzinek obsahuje 3 tvrdosti) a prubeh je krasne linearni pac se privera otvira pomaleji a neni to tak ucukany. Trikila sem se fakt bal kdyz sem o tom cetl ale pozitek je uplne jinej. Jasne ze kdyz tam das potom cervenou/nejmekci tak to s tebou leti na mesic sotva otocis plynem zajima me jestli dostanu odvahu ji tam nekdy zase dat a jezdit jen na ni

Naposledy editováno 07.09.2017 11:44:20

KTM exc 250 , 300 ci 450

7.9.2017 v 12:18 | Nahoru | #21
U mě to bylo o tom, že jsem hrozně chtěl a zrovna měl peníze. Moje schopnosti absolutně neodpovídali možnostem tý motorky. Je ale pravda, že ty ostrý jsou tak lehký, ovladatelný a silný (myšleno výbušný), že je s tím obrovská zábava i když umíš hovno :) Ten úraz mě šíleně mrzí, protože se k tomu už asi nikdy nevrátím :( Je tam blok, který třeba na silníční motorce nemám vůbec. A nejhorší je, že se mi to stalo při úplně nevinném odhození motorky, když se mi postavila ve výjezdu (vyjížděno diagonálně).

Z mého dnešního pohledu bych šel do ostrého endura, jen pokud:
- bych měl KDE jezdit a měl do budoucna v okolí těžší terén, příp. vozík
- měl S KÝM jezdit
- ježdění bral vážně a jezdil hodně, měl vizi, že chci jezdit pár let a něco se opravdu naučit, mít to jako hlavní koníček
- měl love na údržbu

Jinak tupý. Ale pořád, já se v tom moc daleko nedostal, byť jsem se za tu dobu docela naučil.

1 reakcí na tento příspěvek KTM exc 250 , 300 ci 450

7.9.2017 v 12:49 | Nahoru | #22
podle mě je to stejný jako s houslemi,
nikdy jsem na nich nehrál, ale koupím si pro jistotu stradivárky.
Prvních pět let budu na nich hrát hůř než na plastákách od vietnamce, ale to se podá:)

Problém je že v terénu potřebuješ mít rychlost a švih. A to je snazší na slabší hodnější motorce...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM exc 250 , 300 ci 450

7.9.2017 v 13:18 | Nahoru | #23
V9king> 450 je nejaky velky rozdel vo vahe oproti napirklad 250 ? alebo je horsie ovladatelna ?

(reakce na) KTM exc 250 , 300 ci 450

7.9.2017 v 13:22 | Nahoru | #24
pendulum25> váhově bych řekl, že to bude tak 10 kilo, ale pocitově to bude o něco víc, ten 4t motor je takovej hrubější a neohrabanější, víc setrvačnejch hmot a tak...

e: pochopil jsem, že myslíš váhové srovnání 250 2t a 450 4t

Naposledy editováno 07.09.2017 13:23:32

KTM exc 250 , 300 ci 450

7.9.2017 v 13:28 | Nahoru | #25
tak tak dobre super sadnem nanu a uvidim co to bude za priseru mehehehe

KTM exc 250 , 300 ci 450

7.9.2017 v 13:29 | Nahoru | #26
450 4T ma hlavne palici s rozvody, coz z te masiny dela podstatne hure ovladatelnou vec nez 2T. K tomu traktorovej zaber stridanej solidnim brzdnym efektem pri ubranem plynu, takze zacatecnik se s tim pere jak debil, nauci se brzdit motorem, neumi pouzivat spojku a je zbitej po kratsi dobe nez u malyho 2T s jemnejsim davkovanim. K tomu vyssi naklady na udrzbu protoze podstatne vic kurvitek v motoru.
Co vam budu povidat, ostra 450 je proste ideal na zacatek

KTM exc 250 , 300 ci 450

7.9.2017 v 13:31 | Nahoru | #27
Mrkni na KTM stránky, tam jsou uvedený váhy. Sice pro aktuální modely, ale aby sis udělal představu, tak to stačí. Každopádně bych to vůbec neřešil, protože to nepoznáš. Je rozdíl motorka 105kg a 165kg. Ale 105 a 110 nepoznáš rozdíl, dokud nebudeš mít něco najeto. Zkus si to někde vyzkoušet. Jako je velikej rozdíl rozjet R6 postupně na 200km/h a sedět blízko u země oproti vypálit v terénu na tomhle a sedět o metr vejš. Ta výbušnost je úplně jiná zkušenost. Celý je to úplně jiný.

Co napsal V9king je dost přesný

Si pamatuju, jak jsem zkoušel svoje první enduro u kámoše a tam byl týpek na šlapačce (trial na motorce, asi víš) a mě to přišlo jako něco podřadnýho, ne dost hustýho, taková blbost pro sraby. Dneska to považuju za nejlepší možný trénink pro enduro a ne nadarmo je špička v hard enduru všechno bejvalý trialový mistři

KTM exc 250 , 300 ci 450

7.9.2017 v 13:36 | Nahoru | #28
PetrXX - všechno má svoje, zas je to podstatně uživatelský příjemnější, neřešíš problémy ve výjezdu, páč máš krouťák, nemusíš to tolik rozmotat, neřešíš kvalt, brždění motorem považuju pro začátečníka za příjemnější, u starších 2T to otevření přívěry je dost razantní, atd. Samozřejmě jsou s tím spojený návyky, který třeba nejsou ideální, pokud jednou budeš šampion. Jsou zastánci 2T i 4T.

1 reakcí na tento příspěvek KTM exc 250 , 300 ci 450

7.9.2017 v 13:47 | Nahoru | #29
ale ja niesom az taky zaciatocnik na enduro mal som pitbike Stomp 140 ...

(reakce na) KTM exc 250 , 300 ci 450

7.9.2017 v 13:52 | Nahoru | #30
pendulum25> tak v tom případě bych šel do Hondy CR 500, ta čtyřipade ti přijde slabá
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nastavení karburátoru podle laďáku KTM EXC 450, KTM EXC 450 Racing Vesi350 8 14.11.2017 v 19:02 Vesi350
Výběr ostrého endura 350-450 podle ... KTM EXC 450, Beta RR Enduro 450 nokia321 30 30.10.2017 v 23:28 assassin
KTM 450 vs 525 vs 530 KTM EXC 450, KTM EXC 525, KTM EXC 530 R Darter 7 30.10.2017 v 18:13 Dolph-cz
KTM EXC 450 přihlášení KTM EXC 450 Darter 0 28.10.2017 v 23:10 lewandowskijames19
KTM EXC Značka KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... Magan 8 25.10.2017 v 17:45 TOM350EXC

TOPlist