globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak zatáčet na motorce
 
28.8.2017 v 13:20
Dobrý den,

Začínám Dělat autoškolu, za pár dní bych měl jít na první jízdy s instruktorem...

Potřebuji si ale ujasnit pár věcí, Na věci které tu za chvíli položím, mi v Autoškole nedokázali dá se říct odpovědět, respektive každý tvrdil něco jiného...

Jedná se o to že na motorce jsem nikdy před tím nejezdil takže nemám žádné zkušenosti....

Tudíž bych se chtěl zeptat jak na motorce zatáčet

Koukal jsem na pár videí, i na pár příspěvků zde na foru ale moc moudrý nejsem, spíše se mi to všechno plete...

Zde na foru jsem koukal že existuje takzvané kontra řízení

( prý stačí odtlačit pravé, nebo levé řídítko a motorka zatočí prakticky sama. Aspoň tak jsem to tedy pochopil já )

Ilustrační obrázek zde: http://www.suzukiba...oads/2680_kontra.jpg

Abych to lehce rozvedl pochopil jsem to tak, že když odtlačím například pravé řídítko motorka zatočí Doprava, a zase naopak, když odtlačím levé řídítko motorka zatočí do Leva

( Zároveň jsem ale pochopil že tento jev funguje pouze při určité rychlosti cca od 30 km/h )

Zároveň jsem koukal na video viz zde:

A tam na řídítka tlačí jakoby z vrchu...

Mohl by mi tedy někdo srozumitelně vysvětlit, jak tedy na motorce zatáčet ?

Předem Děkuji

( Pokud na vás tento dotaz působí směšně, tak se omlouvám, ale rád bych si ujasnil pár věcí, než sednout na motorku a něco udělat... )

Pokud jsem dal tento dotaz do nesprávné sekce, tak se omlouvám, ale jsem tu dnes poprvé.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce

7.9.2017 v 19:33 | Nahoru | #1
kerut> víš problém většiny těchto debat je že lidé na to koukají jen ze svého pohledu ježdění který znají. Takže bych nerad zabredl do debaty že jen já mám pravdu. Jedina svatá pravda je,že jen já sám nejlíp vim jak to funguje u mě ne každá zatáčka se projíždí a vyjíždí stejně preci,záleží co následuje za ní a také záleží jestli jedem na karlstejn nebo nahanime rossiho všeobecné bych v této debatě začátečníkům řekl že nejdůležitější pro přežití je umět změnit směr jizdy a náklon motorky jak nejrychleji to lze. A to nelze rozhodně tělem, nohama ani plynem

(reakce na) Jak zatáčet na motorce

7.9.2017 v 20:00 | Nahoru | #2
NoFear4> OK, dik, v nejakych normalnich podminkach na silnici je to jasny ale prave ze pises naklony 58° a me se pri predstave (a uprime si to zatim muzu fakt tak max. predstavovat) toho nahaneni rossiho vybavi vesmes ty pady,.. preci jen na tom kousicku gumy nekde na kraji to uz vzbuzuje docela respekt, je to extrem, tak proto se ptam..

E: a vono vzato ciste racionalne, neni zadny duvod proc by to se to kolo melo nejak spis urvat ve velkym naklonu nez v mensim (pokud clovek nejde pres moznosti stroje a gumy), to je fakt,.. nejhorsi smrt je z vydeseni..

Naposledy editováno 07.09.2017 20:15:29

(reakce na) Jak zatáčet na motorce

8.9.2017 v 07:51 | Nahoru | #3

NoFear4 píše: ..... všeobecně bych v této debatě začátečníkům řekl, že nejdůležitější pro přežití je umět změnit směr jizdy a náklon motorky jak nejrychleji to lze. A to nelze rozhodně tělem, nohama ani plynem ....



Přátelé, toto je jedna z mála smysluplných odpovědí - pro tohle téma, pro tuto otázku.

Dovoluji si tedy jen připsat, že to nejlepší, pro co nejrychlejší změnu směru jízdy a náklonu motorky, je aktivní používání řidítek - protisměrné řízení.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist