Začínám Dělat autoškolu, za pár dní bych měl jít na první jízdy s instruktorem...
Potřebuji si ale ujasnit pár věcí, Na věci které tu za chvíli položím, mi v Autoškole nedokázali dá se říct odpovědět, respektive každý tvrdil něco jiného...
Jedná se o to že na motorce jsem nikdy před tím nejezdil takže nemám žádné zkušenosti....
Tudíž bych se chtěl zeptat jak na motorce zatáčet
Koukal jsem na pár videí, i na pár příspěvků zde na foru ale moc moudrý nejsem, spíše se mi to všechno plete...
Zde na foru jsem koukal že existuje takzvané kontra řízení
( prý stačí odtlačit pravé, nebo levé řídítko a motorka zatočí prakticky sama. Aspoň tak jsem to tedy pochopil já )
Ilustrační obrázek zde: http://www.suzukiba...oads/2680_kontra.jpg
Abych to lehce rozvedl pochopil jsem to tak, že když odtlačím například pravé řídítko motorka zatočí Doprava, a zase naopak, když odtlačím levé řídítko motorka zatočí do Leva
( Zároveň jsem ale pochopil že tento jev funguje pouze při určité rychlosti cca od 30 km/h )
Zároveň jsem koukal na video viz zde:
A tam na řídítka tlačí jakoby z vrchu...
Mohl by mi tedy někdo srozumitelně vysvětlit, jak tedy na motorce zatáčet ?
Předem Děkuji
( Pokud na vás tento dotaz působí směšně, tak se omlouvám, ale rád bych si ujasnil pár věcí, než sednout na motorku a něco udělat... )
Pokud jsem dal tento dotaz do nesprávné sekce, tak se omlouvám, ale jsem tu dnes poprvé.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce
Takže pokud jedu na motorce a nakloním ji přenesením váhy na pravou stranu a silou nenechám kmitnout řídítka doleva a budu je tlačit doprava, tak zatočím. Tím nechci říct,že to je správně či ideálně, ale prostě to jde.
Naposledy editováno 05.09.2017 09:28:24
FJRPEPA píše: VladaM> Tak si někdy udělej třeba na kole doraz na řídítkách aby předním kolem nešlo zatočit doleva a zkus ho třeba jenom vést a nakloň ho doprava a normálně kolo do prava zatočí a vůbec žádný kontra tam není.
.
Zablokování řidítek není dobrá metoda na zkoušení.
Tím prostě zablokuješ tu normální situaci otáčení řidítek a násilně to jízdní kolo skloníš celé doprava.
A v tom náklonu už samozřejmě dál bude zatáčet doprava.
Ale takhle se to nedá dokazovat či popírat.
FJRPEPA píše: Takže pokud jedu na motorce a nakloním ji přenesením váhy na pravou stranu a silou nenechám kmitnout řídítka doleva a budu je tlačit doprava, tak zatočím. Tím nechci říct,že to je správně či ideálně, ale prostě to jde. .
Vždy je tam ten počáteční impuls - zatočení na opačnou stranu (v našem případě je to doleva).
Pak je moto nakloněná doprava a jede doprava.
Pokud chceš ten pravý oblouk utáhnout - zmenšit rádius zatáčky, tak zatočíš předním kolem doleva.
Pokud chceš ten pravý oblouk narovnat - zvětšit rádius zatáčky - to je výjezd ze zatáčky na rovinu, tak zatočíš předním kolem doprava.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce
FJRPEPA píše: VladaM> Tak si někdy udělej třeba na kole doraz na řídítkách aby předním kolem nešlo zatočit doleva a zkus ho třeba jenom vést a nakloň ho doprava a normálně kolo do prava zatočí a vůbec žádný kontra tam není.
jj, nemusis tam davat zadny doraz, staci zaroven se stacenim riditek do zatacky plynule prenaset vahu, smozrejme ze to funguje, neni na tom nic "nasilneho" a je to (na kole podstatne) plynulejsi, na motorce tak na kochacku, agresivne tak zatacku projet samozrejme nejde, ale o tom se snad nikdonepre..
..mam pocit ze vse podstatne uz bylo receno a znovu rozdmychavani tehle debaty o nesmyslu ze motorka si do zatacky "kontruje sama" je asi jen nejaka podivna snaha zabavit se, pobavit publikum, tukat do klavesnice..