Začínám Dělat autoškolu, za pár dní bych měl jít na první jízdy s instruktorem...
Potřebuji si ale ujasnit pár věcí, Na věci které tu za chvíli položím, mi v Autoškole nedokázali dá se říct odpovědět, respektive každý tvrdil něco jiného...
Jedná se o to že na motorce jsem nikdy před tím nejezdil takže nemám žádné zkušenosti....
Tudíž bych se chtěl zeptat jak na motorce zatáčet
Koukal jsem na pár videí, i na pár příspěvků zde na foru ale moc moudrý nejsem, spíše se mi to všechno plete...
Zde na foru jsem koukal že existuje takzvané kontra řízení
( prý stačí odtlačit pravé, nebo levé řídítko a motorka zatočí prakticky sama. Aspoň tak jsem to tedy pochopil já )
Ilustrační obrázek zde: http://www.suzukiba...oads/2680_kontra.jpg
Abych to lehce rozvedl pochopil jsem to tak, že když odtlačím například pravé řídítko motorka zatočí Doprava, a zase naopak, když odtlačím levé řídítko motorka zatočí do Leva
( Zároveň jsem ale pochopil že tento jev funguje pouze při určité rychlosti cca od 30 km/h )
Zároveň jsem koukal na video viz zde:
A tam na řídítka tlačí jakoby z vrchu...
Mohl by mi tedy někdo srozumitelně vysvětlit, jak tedy na motorce zatáčet ?
Předem Děkuji
( Pokud na vás tento dotaz působí směšně, tak se omlouvám, ale rád bych si ujasnil pár věcí, než sednout na motorku a něco udělat... )
Pokud jsem dal tento dotaz do nesprávné sekce, tak se omlouvám, ale jsem tu dnes poprvé.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce
dewwil píše: No s tím zavařeným krkem jsme to zkoušeli na starý Esce ( pro mladší ročníky sportovní kolo, levnější než Favorit, to je taky bicykl, nemyslím tím Mladoboleslavský šíp) a všichni jsme si rozbili držku. Takže se zavařeným krkem opravdu nezatočíš.
tak tomu rikam solidni "skola hrou", na to bych fakt nevlez..
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
s tou rychlosti lazo plazo to je jasny zejo, motorka ma holt nejakou setrvacnost a clovek proti neni moc velka "protivaha", cim tezsi masina nebo lehci jezdec tim to pujde bez riditek hur a hur,.. az vubec.. nemuzu Srsne moc kritizovat protoze ma asi najeto vic nez ja nachozeno, ale nektery ty rady jsou minimalne "hodne zvlastni" ...
to treba v GP uz davno kvuli" tocivosti" (aby trochu eliminovali gyroskopickej efekt) zacali delat motory s rotaci v protismeru otaceni kol, pac tam uz asi nebude zadna prdel to dostatecne rychle zlomit i s kontrovanim riditek
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce
A dalsi perla..Cemu prosim pomuze setrvacnik rotujici v opacnem smeru. To mi jako chces rict, ze kdyz vezmu dva strvacniky rotujici opacnym smerem, ze nebudou fungovat, jako gyroskop? Ten Tvuj matros chci taky...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)